روسای دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد اسلام آبادغرب مطرح کردند؛

حجاب اجباری نیست و اعتقادی است/ در هر کجای دنیا دانشجو ملزم به رعایت قوانین خاصی است

کد خبر: 304721
|
15:54 - 1398/02/25
نسخه چاپی
حجاب اجباری نیست و اعتقادی است/ در هر کجای دنیا دانشجو ملزم به رعایت قوانین خاصی است
اسلام آبادخبر: روسای دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد اسلام آبادغرب عنوان کرند؛ حجاب اجباری نیست و اعتقادی است و در هر کجای دنیا دانشجو ملزم به رعایت قوانین خاصی است.

به گزارشاسلام آباد خبر، ساعت 12 ظهر امروز (دوشنبه 23 اردیبهشت 98) حدود کمتر از 100 نفر در مقابل پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران جمع شدند و اقدام به سر دادن شعارهایی در مخالفت با اجرای برخی قوانین و بخشنامه‌ها با محوریت حجاب کردند.

همزمان با برگزاری این تجمع تعداد قابل توجهی از اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران هم با سر دادن شعارهایی همچون« بی‌حجاب حیا کن دانشگاه را رها کن» و «دانشگاه اسلامی جایگاه قانون شکن نیست» اعتراض خود را به برگزاری تجمعات ساختارشکنانه اعلام کردند.

حرکت تجمع کنندگان در محوطه دانشگاه و سر دادن شعارهای قانون شکنانه و حمله به بانوان محجبه، ضمن ایجاد التهاب در فضای دانشگاه باعث ایجاد درگیری‌ میان دانشجویان و حامیان ضدحجاب که ظاهرا" از بیرون دانشگاه وارد شده بودند گردید.

 

به گزارشاسلام آباد خبر،خبرنگار ما در گفتگو با روسای دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد اسلام آبادغرب با طرح دو سوال زوایای مختلف این حادثه را در دانشگاه جویا شده است؛

۱- نظرتون در مورد حادثه دانشگاه تهران چیه و بنظر شماایا مشکل الان دانشجوی مابرهنگیه؟

۲- در این اعتراضات گفته شده که حجاب در دانشگاه ها اجباریه ،در مورد دانشگاه شما بگید که آیا حجاب اجباریه؟

 

 

دکتر رحمت اله پرندین رئیس دانشگاه پیام نور اسلام آبادغرب در گفتگو با اسلام آباد خبر، ضمن محکوم کردن هنجارشکنی اخیر توسط  تعداد معدودی افراد فریب خورده و ناآگاه، اظهار کرد: بحث برهنگی و حجاب اختیاری به هیچ وجه دغدغه دانشجویان نیست و این بحث تنها هنجارشکنی تعداد انگشت شماری است که فریب خورده غرب هستند و بی‌تفاوتی دانشجویان و مردم به این هنجارشکنی‌ها تاییدکننده این موضوع می باشد.

 

وی با بیان اینکه؛ دغدغه اساسی دانشجویان اشتغال و ازدواج است، افزود: دانشجویان ما به آرمانهای انقلاب اسلامی پایبند هستند و به خوبی آگاه هستند که حجاب مانع پیشرفت زنان نیست بلکه به فرمایش مقام معظم رهبری امروز زنان ایرانی جزو بهترین دانشمندان و شخصیت‌های فرهنگی هستند، زیرا قبل از انقلاب اینگونه نبود و تعداد زنان برتر در بخشهای علمی و فرهنگی بسیار محدود بود.


دکتر پرندین عنوان کرد: حجاب اجباری نیست و اعتقادی است و دانشجویان و بانوان ما پوشش اسلامي را انتخاب و اختيار كرده‌اند و آن را از نظر بالا رفتن ارزش و احترام زن و آرامش رواني جامعه و افزايش نيروي كار جامعه و استحكام كانون خانواده، بهتر و برتر از بي‌حجابي مي‌دانند.

 

دکتر محمد بستان رئیس دانشگاه آزاد اسلام آبادغرب در گفتگو با اسلام آباد خبر، اظهار کرد:  باید در خصوص مساله حجاب اسلامی عرض کنم که اولا باید راهکار های صحیح و منطقی با توجه به شرایط حال حاضر بر اساس برنامه های دانشگاه ها  گذاشته شود ؛هر چند در حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و با حضور بد حجابی و بی حجابی مخالفیم ولی ابتدا باید با استفاده صحیح از قوانین و احترام به ارزش های دینی این موضوع را تبیین کنیم و سپس قدم به قدم و با نهایت احترام به مخاطبان خود ایشان را توجیه منطقی نماییم، این مطلب بازدارنده از قوانین هم اعتقاد ی و هم حقوقی نبوده و نیست اما چارچوب کار باید با زبان لین و نرم عنوان شود .

 

 

وی افزود: در کشوری که خون جوانان غیور و انقلابی وجب به وجب خاک میهن را مزین ساخته است باید با عوامل بحران زا و کسانی که سعی در اخلال نظام دارند را باید جداگانه بررسی کرد، بنابراین دو قضیه وجود دارد که نباید خلط مبحث شود، اول توجیه صحیح علمی و دانشگاهی برای این مسئله در نظر گرفته شود و سپس حساب دیگر افراد که به عنوان مخل امنیت مردم که عمدتا عوامل بحران هستند  چه داخلی و چه خارجی از این مقوله جدا باشد.

 


رئیس دانشگاه آزاد اسلام آبادغرب گفت: به صرف اینکه اعتراض دانشجویی باشد، خوب میتوان طور دیگری برخورد نمود و نباید خود ما به این موضوع دامن بزنیم و هر کاری را نباید بزرگ جلوه داد هر چند کینه و خشم دشمن زیر نظر گرفته شود و باید مواظب شیطنت‌های خاص آنها بود.

 

وی افزود: در نظام دانشگاه در هر کجای دنیا دانشجو ملزم به رعایت قوانین خاصی است و در کشور ما هم  استثنایی وجود ندارد ؛ضمن اینکه باید موازین اخلاقی و شرعی و صیانت از آرمان های انقلاب رعایت شود و دانشجو خود را مکلف به رعایت بداند. البته دانشجو یان متدین  ما عمدتا خود در چنین شرایطی نقش آفرینی می‌کنند و با برخورد درست همگام با مسولان فرهنگی دانشگاه ها  همسو هستند.


دکتر بستان در پاسخ به سوال دوم عنوان کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی هم طبق قوانین و مقررات و احترام ویژه به دانشجویان و مخاطبین خود ؛ هم دانشگاه و هم دانشجویان خود را موظف به رعایت موازین اسلامی؛اخلاقی و البته دانشگاهی دانسته و طی سنوات گذشته خوب عمل شده است . اکنون هم دانشجویان در  دانشگاه آزاد اسلامی؛ متعهد به نظام  و فرهنگ اسلامی ایرانی و احترام به علم و دانش بوده و در مسیر تکامل علمی و فرهنگی حرکت می‌کنند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد