آیت‌الله علما:

رسانه‌ها عقلانیت را سرلوحه کار خود قرار دهند

کد خبر: 304740
|
00:38 - 1398/02/31
نسخه چاپی
رسانه‌ها عقلانیت را سرلوحه کار خود قرار دهند
اسلام آبادخبر: نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه از رسانه‌های استان خواست تا عقلانیت را سرلوحه کار خود قرار دهند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از  شبکه اطلاع رسانی مرصاد ،  آیت‌الله علما ظهر امروز یکشنبه در دیدار با جمعی از مدیران خبرگزاری‌های استان کرمانشاه به ارائه توصیه‌هایی به آنها پرداخت و از جریان رسانه‌ای انقلاب خواست تا در انتشار اخبار عقلانیت را در نظر داشته باشند.

وی بیان داشت: سعی کنید همواره در انتشار مطالب تعجیل نکنید، چرا که این صبر و تحمل در تمام امور بسیار به نفع انسان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه عدم تعجیل در انتشار مطالب و صبر در کار را موجب کارآزمودگی بیشتر دانست و گفت: یکی از سیاست‌هایتان را سنجیدن دقیق جوانب مختلف کار در نظر بگیرید و آنگاه دست به قلم ببرید.

آیت‌الله علما ادامه داد: شما باید تمام جوانب یک مطلب را مورد کنکاش قرار دهید و طوری قلم بزنید که ایراد و خدشه‌ای به آن وارد نباشد.

وی همچنین از رسانه‌های انقلابی خواست تا در بیان مطالب مصالح نظام را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: هرچند ممکن است در این راهی که در پیش دارید فشارهای مختلفی هم به شما وارد شود اما عقلانیت را نباید در کارتان نادیده بگیرید.

 

تأثیرگذاری و جریان‌سازی رسانه‌های انقلابی در کرمانشاه

حجت‌الاسلام محمدحسن عامری‌فر، مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه نیز در این جلسه بر تأثیرگذاری و جریان‌سازی رسانه‌های اصولگرا در استان تاکید کرد و گفت: رسانه‌های اصولگرا وظیفه سنگین را در استان به دوش دارند و منبع خبری اغلب رسانه‌های مکتوب و مجازی هستند.

وی بیان داشت: با توجه به دقت و صحت اخبار خروجی رسانه‌های مذکور، این رسانه‌ها منبع موثق و رسمی برای مخاطبان و رسانه‌های دیگر هستند.

حجت‌الاسلام عامری‌فر افزود: ما رسانه‌های اصولگرا سنگ زیرین آسیاب هستیم و همواره محل انتقاد دیگران به دلیل انتشار اخبار هستیم، البته ما هم انتقاداتمان را با در نظر گرفتن مصالح نظام و مدیریت شده بیان می‌کنیم، برعکس برخی رسانه‌ها که سیاه‌نمایی می‌کنند و اخبار کذب منتشر می‌کند ما تعهد اخلاقی به مجموعه نظام داریم و دقت می‌کنیم تا در کنار صحت و سرعت خبر، ملاحظات را رعایت کنیم.

وی با اشاره به جنگ روانی دشمن که با بهره‌گیری از رسانه‌ها در فضای مجازی علیه کشور گرفته است، گفت: با توجه به تهاجم همه جانبه رسانه‌های استکباری به انقلاب و نظام، رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های جریان انقلابی رسالت خطیرتری بر دوش دارند.

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه دلسرد کردن مردم از نظام را یکی از نقشه‌های شوم دشمنان عنوان کرد و ادامه داد: رسانه‌های انقلابی در این زمینه در بیان دستاوردها و خدمات نظام نقش پررنگی داشتند و نقشه‌های آنها را بهم ریختند.

حجت‌الاسلام عامری‌فر مطالبه‌گری از مسئولان و پیگیری مطالبات مردم و بررسی مشکلات آنها را از دیگر شاخصه‌های بارز رسانه‌های اصولگرای استان برشمرد و بیان داشت: در این زمینه نیز تا جایی که مصالح نظام به خطر نیفتد با احدی مماشات ندارند.

شکل‌گیری هسته محمکم رسانه‌های انقلابی

همچنین حسن موحد، مسئول بسیج رسانه استان کرمانشاه هم در ادامه این دیدار اظهار داشت: امروز با توجه به شکل‌گیری یک هسته محکم از رسانه‌های انقلابی، امید اینکه روزی جبهه رسانه‌ای انقلاب با تربیت نیروهای ماهر بتواند اثرگذارتر باشد بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه روز به روز انسجام بین رسانه‌های جریان انقلاب بیشتر می‌شود، افزود: این رسانه‌ها در حوزه جریان سازی قدم‌های خوبی برداشته‌اند.

مسئول بسیج رسانه استان کرمانشاه تصریح کرد: امروز با تشکیل این هسته‌های انقلابی، هجمه‌ها علیه نظام دیگر فضای مجازی بی جواب نمی‌ماند.

موحد بیان داشت: البته زمانی در فضای مجازی یک خلأ جدی داشتیم و نتوانستیم نیروهای زیادی برای رسانه تربیت کنیم.

مسئول بسیج رسانه استان کرمانشاه گفت: امروز ظرفیت آموزشی خوبی حدود ۳۰۰ نفر را در ۲ تا ۳ سال اخیر تربیت کردیم که در جشنواره ملی ارزشی ابوذر توانستیم سه مقام ملی کسب کنیم که افتخار و رخداد بزرگی است.

سجاد سلیمانی، مدیر دفتر خبرگزاری تسنیم در کرمانشاه هم در ادامه به محبوبیت و مردمی بودن آیت‌الله علما به عنوان پدر معنوی استان اشاره کرد و خواستار تداوم برگزاری جلسات مشابه برای هم‌افزایی و تأثیرگذاری رسانه‌های اصولگرا شد.

رضا حیدری، مدیر دفتر خبرگزاری فارس در کرمانشاه هم از مواضع حکیمانه آیت‌الله علما در موارد مختلف از جمله خصوصی‌سازی‌ها تقدیر کرد و گفت: متأسفانه در کرمانشاه خصوصی‌سازی‌ها بسیار مسئله‌دار است و از نماینده ولی‌فقیه در استان تقاضا داریم همانگونه در مقابل واگذاری سیلوها درایت و همت داشتید و دغدغه دارید همین تذکر و جدیت را در مورد سایر واگذاری‌ها داشته باشید و مانند گذشته مدافع حقوق مردم استان باشید.

تصاویر

 

 
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد