امام جمعه کرمانشاه:

قدرت دفاعی ایران خواب را از دشمن ربوده است

کد خبر: 304755
|
15:37 - 1398/03/03
نسخه چاپی
قدرت دفاعی ایران خواب را از دشمن ربوده است
امام جمعه کرمانشاه قدرت دفاعی ایران را از عوامل اصلی دشمنی های آمریکا برشمرد و تاکید کرد: قدرت دفاعی ایران خواب را از دشمن ربوده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های عبادی- سیاسی نماز جمعه این هفته کرمانشاه با اشاره به بیاناتی از امیرالمومنین علی (ع) گفت: دستور قرآن و بیانات امیرالمومنین علی (ع) بر اساس حب و دوستی است.

امام جمعه کرمانشاه افزود: خداوند به پیامبر (ص) دستور می‌دهد که اجر و مزد رسالت را درمحبت اهل بیت (ع) قرار دهد.

وی مقبولیت و محبوبیت امام (ره) در بین امت اسلامی و ملت را در حب و دوستی ایشان نسبت به خداوند و اهل بیت (ع) دانست و تاکید کرد: حکومت نیز باید اینگونه باشد و این فطرت انسان‌ها است.

آیت الله علما با بیان اینکه امشب شب قدر و شب امیرالمومنین (ع) است، گفت: چرا دوست و دشمن به ایشان عشق می‌ورزند!؟ دلیل آن صداقت و محبت و دوستی امیرالمومنین (ع) به خداوند متعال است.

سازش‌کاری جایی در حکومت علی (ع) نداشت

وی با بیان اینکه تا لحظه آخر علی (ع) با صداقت عمل و بر دل‌ها حکومت کرد، افزود: همانگونه که پیامبر (ص) فرمود، علی مدار حق است.

خطیب جمعه کرمانشاه ادامه داد: علی (ع) خودش را در مقابل خداوند صاحب اختیار نمی‌داند و تسلیم محض خداوند است.

وی با بیان اینکه سازش‌کاری در حکومت علی (ع) جایی نداشت، گفت: امیرالمومنین (ع) در حکومت کوتاه خود، صلاحیت، شایستگی، اصالت، تخصص و توانایی را در نظر می‌گرفت.

آیت الله علما افزود: امیرالمومنین (ع) در حکومت خود ناظر بر عملکردها و قاطعیت از ویژگی‌های بارز ایشان بود و به بخش‌های مختلف از جمله توسعه علمی که امروز نیز رهبری بر آن تاکید دارند، توجه داشت.

وی ادامه داد: رهبری به این موضوع بسیار توجه داشته و چندین مرتبه فرمودند که «علم و دانش، سلطان و حاکم است».

آمریکا به خاطر قدرت علمی ایران جرأت دست از پا خطا کردن ندارد

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: اینکه امروز آمریکا جرأت دست از پا خطا کردن ندارد، نتیجه قدرت علمی جمهوری اسلامی ایران است.

وی توجه به معیشت مردم جامعه را از دیگر ویژگی‌های حکومت امیرالمومنین (ع) برشمرد و گفت: علی در نامه‌ای که به استاندار خود می‌نویسد، می‌فرمایند: «من همین که امیرالمومنین خطاب شوم، قناعت نمی‌کنم و باید در گرفتاری‌ها و مشکلات مردم با آنها همراه باشم».

آیت الله علما خاطرنشان کرد: توسعه معیشت و کشاورزی و اخذ مالیات منصفانه در حکومت علی (ع) دارای اهمیت بود.

خطیب جمعه کرمانشاه تاکید کرد: اگر می‌خواهید خدا از ما راضی باشد باید تقوا را در ما بببیند، چرا که همه ما در محضر خدا حاضر هستیم.

وی با اشاره به ۳ خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: همانگونه که امام (ره) فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

آیت الله علما تصریح کرد: ۵۷۸ روز خرمشهر در اختیار دشمن بود و جوان‌های شما با ایستادگی و مقاومت شهر را آزاد کردند و این روز نماد استقامت در دوران دفاع مقدس است.

وی با اشاره به بخش‌هایی از بیانیه رهبری در خصوص گام دوم انقلاب گفت: ایشان بارها چه در این بیانیه و چه در سخنرانی‌های خود، به پرهیز از اشرافی گری و ساده زیستی اشاره داشته و این موارد را توصیه کرده‌اند.

دولت به معیشت مردم توجه بیشتری داشته باشد

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: اشرافی گری، بلای جان جامعه است و دولت نیز باید به وضعیت معیشت مردم توجه بیشتری داشته باشد و وظایف مدیریتی خود را به درستی انجام دهد.

وی به بخش‌هایی دیگر از بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: تثبیت و تحکیم اقتدار دفاعی و نفوذ منطقه‌ای نیز از موارد دیگر مورد تاکید رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است که باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله علما علت دشمنی آمریکا با سپاه و جمهوری اسلامی ایران را قدرت دفاعی موشکی ایران اسلامی دانست و گفت: این قدرت دفاعی خواب را از دشمن گرفته است.

وی با اشاره به دیدار اخیر رهبری با شاعران گفت: رهبری در این دیدار تاکید داشتند که شعر باید در جهت معارف توحیدی و انقلابی قرار گیرد.

امام جمعه کرمانشاه در پایان افزود: رهبری در این دیدار نسبت به تحریف زبان فارسی ابراز نگرانی کردند، لذا همانگونه که ایشان تاکید داشتند جوانان باید از زبان فارسی پاسداری و از لغات اصیل این زبان استفاده کنند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد