وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در گالیکش:

مشکل معیشتی به خاطر ضعف مدیران اجرایی است / شهدا رفتند و عده‌ای دنبال پر کردن جیبشان هستند

کد خبر: 304757
|
15:45 - 1398/03/03
نسخه چاپی
مشکل معیشتی به خاطر ضعف مدیران اجرایی است / شهدا رفتند و عده‌ای دنبال پر کردن جیبشان هستند
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر جایی نابسامانی و مشکل معیشتی در کشور داریم به خاطر ضعف مدیران و مسئولین اجرایی کشور است.

به گزارشاسلام آباد خبر؛ به نقل از نیلکوه؛ شب گذشته سید محمد حسینی در یادواره دو شهید گمنام شهرستان گالیکش با قرائت آیه «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ» گفت: اگر امروز نام جمهوری اسلامی ایران در سراسر جهان بلندآوازه است به خاطر شهدا است.

وی افزود: اینکه ابرقدرتی مثل آمریکا اگر هم تهدیدی بکند بلافاصله عقب‌نشینی می‌کند؛ به خاطر این است خون شهیدان در رگ فرزندان برومند این ملت جاری است همان‌طور که در دوران دفاع مقدس، دفاع از حریم حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام و دفاع از امنیت کشور نشان دادند الآن هم این آمادگی را دارند که از کشور، عزت و سربلندی‌شان دفاع کنند.

مدیرکل کانون دانشگاهیان ایران اضافه کرد: اگر آمریکایی‌ها در جنگ‌هایشان کشته‌ای بدهند بی‌سروصدا آن را درجایی دفن می‌کنند، این ما هستیم که کشتگانمان را شهید می‌نامیم و روی دستمان بالا می‌گیریم و باافتخار به خاک می‌سپاریم، شهادت جایگاه رفیعی است که هرکسی نمی‌تواند به آن دست یابد.

حسینی با اشاره به اینکه هفدهم ماه مبارک رمضان مصادف با جنگ بدر است، گفت: غزوه‌ای که پیامبر گرامی اسلامی خودشان در آن جنگ حضور داشتند؛ در سمتی سپاه کوچک 313 نفره و در سمت دیگر سپاهی حدود هزارنفره که ازنظر عده و عده سه برابر بودند؛ اما با یاری خداوند به پیروزی رسیدند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خداوند مسلمانان را در جنگ بدر یاری کرد تا مقابل کفار به پیروزی رسیدند، با معادلات معمولی هم خرمشهر قابل آزادسازی نبود، اما خداوند یاری کرد و آرامشی در قلب رزمندگان اسلام و وحشتی در سپاه دشمن ایجاد کرد که با کمک الهی خرمشهر آزاد شد.

مدیرکل کانون دانشگاهیان ایران با اشاره به اینکه آزادسازی خرمشهر متأثر از غزوه بدر است گفت: اگر در دوران دفاع مقدس توانستیم در مقابل عراق و همه دنیا بایستند به خاطر فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت بوده است؛ تا زمانی که این فرهنگ، روحیه و اندیشه در ما وجود داشته باشد هیچ‌کس نمی‌تواند بر ما چیره شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون در مسائل اقتصادی مشکل‌داریم گفت: مشکلات کنونی مسائل اقتصادی کشور به خاطر این است که برخی از مسئولین ما از روحیه ایثار، جهاد و انقلابی دور هستند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گالیکش دو شهید مدافع حرم، 7 شهید 12 دی سال 57 قبل از انقلاب و 142 شهید دفاع مقدس دارد و مایه مباهات است؛ دشمن بسیار کارکرده تا جوانان ما دچار استحاله و لذات دنیایی شوند؛ باید پیشرو بودن مردم گالیکش در انقلاب تبیین شود.

حسینی با اشاره به اینکه ترامپ مردم ما را نمی‌شناسد گفت: فکر می‌کنند وقتی یک ناو بفرستند مردم ما می‌ترسند، ولی رهبری گفتند اگر شما یک ضربه بزنید ما ده ضربه به شما خواهیم زد، حالا اول جنگ نیست که برای تجهیزات نظامی چشم به دیگر کشورها داشته باشیم، رهبری گفتند جنگ نمی‌شود و مذاکره نمی‌کنیم، دشمنان از مواضع خود عقب نشستند.

مدیرکل کانون دانشگاهیان ایران گفت: اگر در حوزه‌هایی مانند خودروسازی، صنعت و ... به‌کندی حرکت می‌کنیم و به‌مانند حوزه دفاعی کشور نیستیم به خاطر این است که این روحیه و باور در آن حوزه‌ها وجود نداشته است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اگر فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس در کشور نهادینه نباشد دچار ذلت و خواری خواهیم شد. اگر دست‌وپنجه دولت‌مردان ما در برابر دشمن بلرزد دوستان ما در لبنان، فلسطین، یمن و... در کنار ما مقابل دشمن خواهند ایستاد.

به گفته وی مشکلات اقتصادی و معیشتی به خاطر مشکل خود ما و کارگذاران جامعه است. برخی از مسئولین دستگاه‌های اجرایی 20 میلیارد دلار برای واردات دادند اما تنها 30 درصد آن به کشور برگشته است. اگر جایی نابسامانی و مشکل معیشتی در کشور داریم به خاطر ضعف مدیران و مسئولین اجرایی کشور است.

مدیرکل کانون دانشگاهیان ایران تصریح کرد: درحالی‌که شهدای ما جان خود را در کف دست گذشتند، ایثار و فداکاری کردند اما عده‌ای دنبال پر کردن جیب خودشان هستند و آویزان عده‌ای از مسئولین شده‌اند.

وی تأکید کرد: نباید مسئول ما هزارمیلیاردی باشد و مردم با مشکلات زیاد دست‌وپنجه نرم کنند، دستگاه قضا باید محکم با این‌ها برخورد کند.

شایان‌ذکر است شب گذشته یادواره شهدای گمنام شهرستان گالیکش در پارک لاله‌های انقلاب این شهر با حضور پرشور شهروندان برگزار شد.

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد