رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام آباد غرب مطرح کرد:

روحیه ایستادگی و مقاومت امام خمینی (ره) یک الگو برای مقابله با دشمنان است

کد خبر: 304784
|
14:16 - 1398/03/13
نسخه چاپی
روحیه ایستادگی و مقاومت  امام خمینی (ره) یک الگو برای مقابله با دشمنان است
اسلام آبادخبر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام آباد غرب گفت: روحیه ایستادگی و مقاومت امام راحل (ره)،امروز به عنوان یک الگو برای مقابله با دشمنان است.

به گزارشاسلام آباد خبر، خسرو تمری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آباد غرب در نشست بصیرتی و روشنگری بسیجیان روستای انحیرک بیان داشت : روحیه ایستادگی و مقاومت حضرت امام راحل در مواجهه با ظلم و سلطه را باید به عنوان یک الگوی رفتاری بکار گیریم.


عصر روز گذشته نشست بصیرتی و روشنگری در روستای انجیرک دهستان حسن آبادغرب با همت حوزه مقاومت بسیج مرصاد دهستان حسن آباد برگزار شد. 


تمری در ابتدا با جایگاه حضرت امام خمینی ره اشاره و بیان داشت: امام خمینی شخصیت بی نظیر قرن بیستم بود که با انقلاب خود ملت ایران را از ظلم ۲۵۰۰ ساله رژیم شاهنشاهی نجات بخشید.


وی افزود : باید اندیشه و راه امام بزرگوار را به درستی بشناسیم و نیاز امروز جامعه ما و حتی کشورهای منطقه و ملت های آزاده دنیا این است که اندیشه انقلابی امام خمینی ره را به درستی بشناسند. 


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام آباد غرب با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شخصیت امام راحل افزود: مقام معظم رهبری چند خصوصیت ممتاز برای امام بیان داشتند که از جمله این خصوصیات می توان به استقامت و صبوری امام در مواجهه با دشمنان و در مقابل مهربانی و لطافت روحی امام در مواجهه با یاران بود. 


وی افزود : همین استقامت و پایداری امام بود که منتج به انقلاب اسلامی شد و امام لحظه ای در این مسیر سخت تزلزل از خود نشان نداد. 


دکتر تمری خاطرنشان کرد: موضوع دیگر از برجستگی های امام قدرت و اقتدار امام بود که این موضوع در طول سالها مبارزه و ایستادگی امام را می توان شاهد باشیم. چه آن زمان با قدرت تمام در مقابل رژیم پهلوی و حامیانش از جمله اسرائیل و آمریکا ایستاد که منجر به تبعیدش شد و چه آن زمان که در هشت سال دفاع مقدس با قدرت تمام در مقابل جهان استکبار ایستاد و حتی در صحنه داخلی نیز حاضر به تسامح بی خود با یاران خود نشد. 


تمری در ادامه افزود : با همه مشکلات و کاستی ها ؛ اهدافی که امام راحل به دنبال آن بودند تحقق پیدا کرد و امروز ما شاهد قدرت منطقه ای ایران هستیم ؛ شاهد استقلال و عزت ایران ؛ رشد و پیشرفت چشمگیر در کنار خودکفایی ملت هستیم و نباید این دستاوردهای علمی و فرهنگی را نادیده بگیریم. 


وی بیان داشت: به خاطر همین روحیه ملت ایران است که امروز دشمنان عصبانی و هراسان هستند و به دنبال فشار بر ملت از راههای مختلف هستند و لذا تنها راه مقابله با دشمنان روحیه ایستادگی و مقاومت به همراه تحقق گفتمان اقتصاد مقاومتی است. 


تمری در ادامه افزود: اقتصاد مقاومتی و رونق تولید یک شعار است که باید به باور عمومی تبدیل شود و مردم فرهنگ استفاده از کالای داخلی را در اولیت خود قرار دهند. 


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب تصریح کرد: رونق تولید نیازمند فرهنگ استفاده از کالای داخلی است و تحقق این موضوع می تواند مشکلات بیکاری جوانان و توسعه کشور را حل کند و بهترین ابزار برای مقابله با هجمه دشمنان است‌. 


تمری همچنین به بیانیه مقام معظم رهبری اشاره و بیان داشت : این بیانیه راهبردی اصلی ۴۰ ساله دوم انقلاب است که بخش محوری آن متوجه جوانان است و باید به دقت به آن پرداخته شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد