آغاز برداشت کلزا و گندم دراسلام آباد غرب؛

پیش بینی برداشت 80 هزار تن گندم و 4500 تن کلزا از مزارع شهرستان اسلام آباد غرب

کد خبر: 304840
|
16:00 - 1398/04/04
نسخه چاپی
پیش بینی برداشت 80 هزار تن گندم و 4500 تن کلزا از مزارع شهرستان اسلام آباد غرب
اسلام آبادخبر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آباد غرب با اعلام آغاز برداشت کلزا و گندم دراسلام آباد غرب، از پیش بینی برداشت 80 هزار تن گندم و 4500 تن کلزا از مزارع شهرستان خبر داد.

مهندس کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آباد غرب در گفتگو با اسلام آباد خبر،  با اشاره به آغاز برداشت دانه های روغنی کلزا از 1500 هکتار زمین کشاورزی این شهرستان گفت: پیش بینی می شود امسال 4500 تن محصول از مزارع کلزا در شهرستان برداشت شود.


کریمی بیان کرد: زراعت كلزا به عنوان يك محصول راهبردي در راستاي پايداري كشت گندم و تحقق اقتصاد مقاومتي و تضمين امنيت غذايي كشور است كه نظارت در زمان داشت، مديريت آفات، بيماري ها و علف هاي هرز اين محصول اهميت زيادي دار و .همچنين كشت كلزا ضمن مشاركت در توليد روغن خوراكي مورد نياز كشور در داخل و تلاش براي بي نيازي از واردات اين محصول، بهترين تناوب براي گندم و جو است كه رعايت اين امر علاوه بر افزايش توليد سال آينده، آفات، بيماري ها و علف هاي هرز را كاهش مي دهد.


وی افزود تامین بذر یارانه‌ای، خرید تضمینی و پرداخت بموقع به بهره برداران، از بسته‌های حمایتی امسال دولت به کلزا کاران است.

 

 مهندس کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آباد غرب با اشاره به آغاز برداشت گندم از 58000 هکتار زمین کشاورزی این شهرستان گفت: پیش بینی می شود امسال 80 هزار تن محصول از مزارع  گندم  راهی مراکز خرید شود.
وی افزود : مراکز خرید به تعداد کافی برای خرید تضمینی گندم  در نظر گرفته شده و ابراز امیدواری کرد: با تدابیر اندیشیده شده و هماهنگی‌های انجام شده کشاورزان شهرستان هیچ مشکلی برای تحویل گندم خود به مراکز خرید نداشته باشند و هماهنگی لازم به عمل آمده که پول کشاورزان به موقع پرداخت شود و هیپگونه وجهی بابت بدهی از حساب کشاورزان برداشته نشود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد