رییس كميته امداد امام خميني(ره) اسلام آباد غرب خبر داد:

برگزاري كارگاه‌هاي پيشگيري از اعتياد توسط کمیته امداد اسلام آباد غرب

کد خبر: 304844
|
13:57 - 1398/04/05
نسخه چاپی
 برگزاري كارگاه‌هاي پيشگيري از اعتياد توسط کمیته امداد اسلام آباد غرب
اسلام آبادخبر: رییس كميته امداد امام خميني(ره) شهرستان اسلام آباد غرب از برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي با هدف پيشگيري از اعتيادبه مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

محمدبیگزاده درگفتگو با  اسلام آباد خبر، اظهار کرد: اين كارگاه‌ها به همت حوزه فرهنگي نهاد كميته امداد و مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی شهرستان اسلام آباد غرب  براي مخاطبان پسر کانون این نهاد برگزار شده است.

رییس كميته امداد امام خميني(ره) شهرستان اسلام آباد غرب  گفت: در اين كارگاه‌ها برنامه‌های پیشگیرانه در حوزه سوء مصرف مواد مخدر، بالا بردن آگاهی دانش آموزان در خصوص شناخت نه گفتن موثرومزایای آن و عواقب عدم استفاده از آن به دانش آموزان ارائه شده است.


وی افزود: کمیته امداد با توجه به رسالتی که بر اساس تکلیف الهی و انسانی بر عهده دارد برای آموزش مهارت‌های زندگی و ارتباطی، آموزش‌های تخصصی پیشگیری از اعتیاد ویژه نوجوانان در معرض خطر اعتیاد و والدین آنان را مد نظر قرار داده است.


بیگزاده  هدف از برگزاري اين كارگاه‌هاي آموزشي را احیای عزت و کرامت فردی و خانوادگی، تقویت مشارکت اجتماعی خانواده‌ها، مصون‌سازی خانواده‌ها، ترغیب به درمان اعتیاد عنوان و اضافه كرد:  عوامل متعددی در بروز و گسترش اعتياد به مواد مخدر در نوجوانان وجوانان نقش دارد، بنابراين شناخت اين عوامل مي‌تواند تاثير بسزايي در كاهش گرايش به اعتياد خصوصا در نسل جوان و نوجوان، ايفا كند.


همچنین محمد بیگزاده رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) اسلام آباد غرب  اظهار داشت: یک دوره کلاس آموزشی پیشگیری از اعتیاد با حضور  مدرس و کارشناس جمعیت هلال احمر  شهرستان سرکار خانم خاکی  و با حضور بیش از ۵۰نفر نفر از مددجویان جوان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آباد غرب  برگزار گردید.


بیگزاده  با بیان اینکه این کلاسها به همت  واحد فرهنگی و تعامل جمعیت هلال احمر شهرستان،  با هدف آشنایی مددجویان با معظلات اعتیاد و نحوه پیشگیری آن در جمع خانواده ها انجام شده است ، ضمن آشنایی مددجویان با عواقب و مشکلات اعتیاد برگزار شده است.

وی افزود: آموزش به خانواده درخصوص چگونگی رفتار وارتباط با معتاد درخانواده، بررسی وسایل بوجود آمدن اعتیاد،اصل پیشگیری ،نقش مذهب در پیشگیری ،نقش اعتیاد جوانان ونوجوانان از مباحث مطرح شده در این جلسه آموزشی بوده است.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد