ساعت: 11:53 منتشر شده در مورخ: 1398/04/10 شناسه خبر: 1499629

افزایش گرایش به حجاب زنان در قاره اروپا/ زنان بدحجاب امنیت اجتماعی همه زنان جامعه را به خطر می‌اندازند

کد خبر: 304870
|
16:55 - 1398/04/10
نسخه چاپی
افزایش گرایش به حجاب زنان در قاره اروپا/ زنان بدحجاب امنیت اجتماعی همه زنان جامعه را به خطر می‌اندازند
دشمنان در مقاطع زمانی مختلف بهانه‌های مختلفی را برای ضربه زدن به اسلام و نظام جمهوری اسلامی را مدنظر قرار داده و چند صباحی ارزش و عقیده خاصی را مورد هجمه قرار می‌دهند اما مسئله مبارزه با حجاب ازجمله مسائلی است که دشمنان اسلام و ایران به‌صورت مداوم روی آن تأکیددارند

به گزارشاسلام آباد خبر به نقل از،شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازقم فردا، حجاب یکی از ارزش های است که نه تنها دین اسلام روی آن تأکید دارد بلکه دیگر ادیان الهی نیز  مسئله حجاب را به عنوان یکی از اصول و ارزش های انسانی برای زنان قرار داده‌اند.

 دشمنان اسلام سال ها است به مبارزه با عقاید و ارزش های اسلامی می پردازند و این مبارزه در سطح سیاسی با نظام جمهوری اسلامی ایران دنبال می شود که حجاب نیز یکی از بهانه های دشمنان برای مبارزه علیه جمهور اسلامی ایران است.

حجاب بهانه ای برای مبارزه با نظام جمهوری اسلامی ایران

 نکته قابل توجه این است دشمنان در مقاطع زمانی مختلف بهانه های مختلفی را برای ضربه زدن به اسلام و نظام جمهوری اسلامی را مد نظر قرار داده و چند صباحی ارزش و عقیده خاصی را مورد هجمه قرار می دهند اما مسئله مبارزه با حجاب از جمله مسائلی است که دشمنان اسلام و ایران به صورت مداوم روی آن تأکید دارند و برای مبارزه با حجاب و ترویج بدحجابی انواع سرمایه گذاری ها را در همه مقاطع دنبال می کنند.

 اهمیت این مسئله که حجاب یک زن چه قدرتی می تواند داشته باشد که دشمنان از حجاب و عفاف این چنین ترس و وحشتی دارند که هیچ گاه از دشمنی با آن غافل نبوده اند را از وصیت نامه اکثر شهدا که خطاب به زنان جامعه حجاب آن ها را برتر از خون خودشان می دانند می توان درک کرد بدون شک همه مردانی که حاضر می شوند جان خودشان را در دفاع از اسلام تقدیم کنند پرورش یافته دامن پاک زنان عفیف جامعه هستند و دشمن از تربیت چنین مردانی وحشت دارد.
 
وجود مشکلات اقتصادی در جامعه را نمی توان انکار کرد متأسفانه عملکرد مدیران اقتصادی در جامعه باعث به وجود آمدن مشکلات معیشتی برای مردم شده است دشمنان نیز با زیرکی این مسئله را دست آویزی قرار داده‌اند تا در مقابل حجاب و فعالیت های ترویج عفاف و حجاب قرار بگیرید شاید این جمله ها را بارها شنیده باشیم که "همه مشکلات حل شد فقط ماند حجاب" یا "اگر می توانید جلوی دزدی های اقتصادی را بگیرید چرا به حجاب گیر می دهید" و بهانه هایی از این قبیل؛ در پاسخ باید گفت این دو مسئله هیچ ربطی به هم ندارد هر مسئله ارزشی و ایمانی باید در جای خودش پیگیری شود.

اینکه جامعه ما دچار مشکلات اقتصادی است و عده ای به بیت‌المال تجاوز می کنند مجوزی برای بد پوششی و بدحجابی نیست و به همان اندازه که باید با این دست‌درازی‌ها و دزدی های بیت‌المال مبارزه کرد دیگر مسائل اعتقادی و قانونی نیز باید پیگیری شود.

بدحجابی یکی از عوامل مهم طلاق است

زهرا تاجیک عضو هیئت علمیه جامعه الزهرا دانشگاه در گفتگو با خبرنگارقم فردا  با اشاره به اینکه گاهی عنوان می شود که چقدر در خصوص حجاب تأکید می شود این مسائل قبلاً گفته شده و نیازی به تکرار نیست گفت:  دشمنان سال‌هاست به ترویج بدحجابی مشغول است، اگر قرار باشد حجاب یک مسئله مقطعی باشد و چون قبلاً در مورد آن بارها بحث گفتگو شده دیگر به آن نپرداخت چون هرکسی که قرار بود آن را بپذیرد پذیرفته و هرکسی که نخواسته نپذیرفته پس چرا دشمنان روی این مسئله این‌قدر سرمایه گذاری می کنند.

 تاجیک افزود: این ها نشان دهنده این است که حجاب نه یک مسئله مقطعی بلکه یک مسئله ریشه ای است و جز مباحث اجتماعی است و می تواند تأثیرات زیادی در امور و شئون مختلف زندگی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در مسئله طلاق یکی از عوامل مهم آن مسئله حجاب است این بدحجابی است که باعث افزایش طلاق در کشور می شود بدحجابی تحریکاتی در زنان و مردان ایجاد می کند و باعث می شود آن‌ها از ملاحظات شرعی و عرفی که داشتند خارج شوند.

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا گفت: مشاهده می کنیم که بسیاری از مادران محجبه هستند اما دخترانشان بدحجاب هستند و این نوع بدحجابی را به تغییر زمانه و به روز بودن ربط می دهند و به این بهانه که شرایط جدید زندگی اقتضای حجاب را ندارد حجاب را رعایت نمی کنند. 

افزایش گرایش به حجاب در اروپا

مشاوره خانواده تأکید کرد: مسئله حجاب که در دین اسلام روی آن تأکید فراوان شده است و یکی از ارزش های بسیار مهم دین است که به راحتی نمی توان از آن گذشت زیرا حجاب عاملی برای دیگر امور دینی نیز می باشد.

تاجیک تصریح کرد: نکته قابل توجه این است که اکنون در اروپا پژوهشگران و نویسندگانی هستند که در حال تدوین کتاب در این خصوص هستند که از بی حجابی در اروپا آسیب دیده ایم و هیچ نتیجه مثبتی نگرفته ایم و باید به مسئله عفاف و حجاب بازگردیم  در قرن 19 عفاف در اروپا وجود داشت و کم‌کم در قرن 20 کمتر شد و اکنون در قرن 21 این مسئله فجایعی را ایجاد می کند.

 وی گفت: در اروپا که مهد آزادی است متوجه شده اند که ریشه بسیاری از فجایع اجتماعی بحث بی بندوباری در مسئله حجاب است اما متأسفانه در ایران راه رفته صدسال پیش اروپا در برداشتن حجاب را تست می کنند.

حجاب محور حضور زنان در جامعه است

مشاور خانواده گفت: برای توجیه بدحجابی عنوان می کنند حجاب برای زمانی بود که زنان سواد و هنر نداشتند و به خانه داری محدود می شدند اما اکنون توانمندی های زنان شناخت شده است و نیازی به حجاب ندارند! در پاسخ باید گفت اسلام حجاب را محور حضور زنان در فعالیت های اجتماعی قرار داده است زن اگر محدود به خانه باشد که نیاز به حجاب ندارد بلکه حجاب زمانی معنا پیدا می کند که زن در جامعه و فعالیت های اجتماعی حضور پیدا کند.

تاجیک بیان داشت: زمانی که زن زیبایی ها خود را به جای خانه و برای همسر خود در خارج از خانه و برای دیگران عرضه کند معضلات و مشکلات در خانه و بیرون از خانه به وجود می آید بسیاری از جنون و جنایت ها از همین جا آغاز می شود.


ترویج بدحجابی یک مسئله سیاسی است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: در حال حاضر مسئله حجاب در کشور ما یک مسئله کاملاً سیاسی است پشت پرده ترویج بدحجابی مبارزه با نظام جمهوری اسلامی نهفته است دشمنان به خاطر اینکه زنان ایران زیباتر و به روز تر باشند به ترویج بدحجابی نمی پردازند بلکه برای دشمنی با نظام این فعالیت ها را انجام می دهند.

وی افزود: دشمن متوجه شد که با جمهوری اسلامی ایران نمی تواند به صورت نظامی و مسلحانه وارد جنگ شود به همین خاطر نوع مبارزه خود را جهت داد و به صورت فرهنگی وارد مبارزه شد .

تاجیک گفت : در کنار مسئله سیاسی بدحجابی، مسائل اقتصادی نیز وجود دارد یکی از ابعاد مهم مسئله حجاب بعد اقتصادی است کالاهایی از طرف غرب تولید و به کشور ما صادر می شود دشمنان به دنبال فروش اجناس خود در ایران هستند و با تولید لباس های مغایر با شئونات کشور ما به دنبال سود اقتصادی هستند مانتوهای جدید که این روزها در بازار به فروش می رسد طراحی و تولید ایران نیست و همگی از طرف غرب طراحی و صادر می شود تا علاوه بر پر کردن جیب خود فرهنگ حجاب را در جامعه ما از بین ببرند.

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا خاطرنشان کرد: مسئله حجاب یک مسئله صرفاً محدود به زنان نیست بلکه پشت پرده آن به شدت مسائل سیاسی وجود دارد زیرا یکی از ارزش های مهم اسلام مسئله حجاب است و کسی نمی تواند منکر این مسئله شود.

بدحجابی عامل افزایش تعرض به زنان

علاوه بر اینکه حجاب یک مسئله قانونی و اعتقادی در نظام جمهوری اسلامی ایران است که باید رعایت شود باید این نکته بارها و بارها یا آوری شود که اولین سود حجاب تأمین امنیت برای خود زن است منظور از حجاب حتماً پوشش با چادر نیست بلکه حجاب عرفی تأکید شده در اسلام است.

 بررسی ها نشان می دهد بیشتر آزارها و مزاحمت ها و تجاوزات جنسی نسبت به زنان بدحجاب بوده البته بد پوششی و بدحجابی مجوزی برای تعرض و تجاوز نیست و هیچ شخصی نمی تواند به این بهانه که چون فردی بد پوشش بوده وی را آزار داده است، اما باید بپذیریم که آمارها نشان می دهد زنان بدحجاب بیشتر از دیگر زنان در معرض آزارهای کلامی و جنسی قرار می گیرند.

معصومه ظهیری معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور در این زمینه در گفتگو با خبرنگارقم فردا  اظهار داشت:  قوانین الهی چندجانبه است این قوانین هم برای فرد و جامعه مفید است و هم دفع ضرر می کند و هم جلب منفعت می کند هم برای دنیا و آخرت است این شش وجه در قانون الهی قرار گرفته است هر یک از این قوانین اگر مورد رعایت قرار نگیرد آسیبی که وارد می شود هم به فرد است هم به جامعه هم دفع منفعت می کند هم جذب ضرر می کند و دنیا و آخرت را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.

 وی تصریح کرد: در خصوص شخصیت زنان نگاه باید فرا جنسیتی باشد نگاه عدالت محور در اسلام نسبت به زن این‌گونه است که زن بر اساس جسم و زیبایی‌هایی ظاهری و تمایل به تبرج و خودنمایی آلت دست کسانی که نگاه غیرانسانی به زن دارند قرار نگیرد و عرصه این آلت دست قرار گرفتن را نباید خود زنان فراهم کنند.
بد پوشی یک زن خیانت به خودش و دیگر زنان است.

ظهیری بیان داشت: اولین ضرر نگاه جنسیتی و غیرانسانی به زنان این است که شخصیت زن که بر اساس مقام و کرامت انسانی او و همچنین بر اساس استعداد و توانمندی و قابلیت های زن است مورد توجه قرار نمی گیرد و بیشتر جسم زن مورد توجه قرار می گیرد و این خلاف کرامت انسانی است، بر اساس فطرت طبیعت زن مورد توجه جنس مخالف است و تحریک جنس مخالف بر اساس ظاهر زن است لذا پوشش مناسب برای حضور زن در اجتماع لازم است.

معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور تأکید کرد: پوشش نامناسب، حضور اجتماعی یک زن را مختل می کند با بد پوششی و بدحجابی یک زن هم به خودش خیانت می کند هم به دیگر زنان خیانت می کند جامعه ای که در آن تبرج و خودنمایی وجود داشته باشد تنها شخص خودنما در معرض آسیب قرار نمی گیرد بلکه دیگرانی که دارای عفاف و پوشش مناسب هستند در معرض آزار قرار می گیرند.

ظهیری خاطرنشان کرد:  اینکه گفته شود ما هر نوعی که بخواهیم لباس می پوشیم دیگران نگاه نکنند درست نیست ما نمی توانیم دل  همه را پاک کنیم و همه بیماردلان را اصلاح کنیم همواره در جامعه بیماردلانی هستند که به خاطر این تبرج و خودنمایی تحریک می شوند و دیگران را نیز مورد آزار قرار می دهند.

وی افزود: بد پوششی در ابتدا کرامت زن را زیر سؤال می برد و زن را به عنوان ابزار مطرح می کند سپس زن را در معرض آسیب قرار می دهد زیرا این غریزه در مردان خدا دادی است که با دیدن جسم زن تحریک می شود و مردی هم که پایه دینی قوی نداشته باشد با دیدن یک زن بد پوشش وی را مورد تعرض قرار می دهد.
بد پوششی سبب جرم می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور بیان داشت: بد پوششی سبب جرم می‌شود تعرض و تجاوز به عنف را فرد بدحجاب انجام نمی دهد اما زمینه را برای جرم فراهم می کند و تنش و اضطراب را در جامعه زیاد می کند و جامعه ای که مدارم در معرض تحریکات جنسی است هیچ فردی در آن جامعه در امان نیست و این زمینه جرم های دیگر را نیز فراهم می کند.  تجاوزهای دسته جمعی از جمله جرم هایی است که به خاطر بد پوششی‌ها رخ داده است.

ظهیری افزود:  زنی که با بدحجابی از خانه خارج می شود امنیت اجتماعی برای او تأمین شده نیست زیرا نمی توان در همه مکان ها با پلیس و قانون حضور یافت بلکه خود زنان باید امنیت اجتماعی را با پوشش مناسب برای خودشان فراهم کنند و یک "نه" مهارتی به نگاه های آلوده بدهند تا بر اساس توانمندی ها و قابلیت های برابر انسانی در جامعه حضور پیدا کنند.

تأکید اصلی اسلام برای حفظ پوشش مناسب برای زنان برای امنیت خود زنان در جامعه است و این بهانه که حجاب آزادی زنان را محدود می کند تنها یک داستان تخیلی ساخته ذهن دشمنان است زیرا اگر منطقی به مسئله نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که سود حجاب ابتدا به نفع خود زنان است اگر دشمنان واقع به دنبال حقوق زنان در جهان هستند چرا در خصوص استفاده ابزاری از زنان در غرب اعتراض نمی کنند چرا به افزایش تعرض به زنان در جوامع غربی که در نوع پوشش آزاد هستند اعتراض نمی کنند، وجود شواهد غیر قابل انکار از پیشرفت های علمی زنان در ایران نشان می دهد حجاب محدودیتی برای حضور و پیشرفت زنان در جامعه ایجاد نمی کند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد