امام جمعه شهرستان اسلام آباد غرب:

کانون های فرهنگی هنری پاتوق فرهنگ و اندیشه در خانه خدا هستند

کد خبر: 304912
|
16:27 - 1398/04/16
نسخه چاپی
کانون های فرهنگی هنری پاتوق فرهنگ و اندیشه در خانه خدا هستند
امام جمعه اسلام آبادغرب در آیین افتتاح طرح اوقات فراغت بچه های مسجد گفت : کانون های فرهنگی هنری پاتوق فرهنگ و اندیشه در خانه خدا هستند و بسیار می توانند تاثیرگذار باشند.

به گزارشاسلام آباد خبر،  حجت مهری امام جمعه شهرستان آیین افتتاحیه طرح غنی سازی اوقات فراغت بچه های مسجد و در جمع مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت : کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان پاتوق فرهنگ و اندیشه در خانه های خدا بسیار می توانند تاثیر گذار باشند. و البته در گذشته این تاثیرات وجود داشت و الان هم خیلی از از این کانون ها فعال هستند و به تناسب تغییر ذائقه ها باز هم تاثیر گذار هستند.

 

وی افزود : در هفتاد تعدادی از برنامه ها جواب می داد که ممکن از در دهه هشتاد جواب ندهد و یا اینکه برنامه های که در دهه هشتاد جواب داده ممکن است در دهه نود جواب ندهد و این تغییر ذائقه ها یک واقعیت است که باید گفته شود. امروز آنچه که برای همه محسوس است تغییر ذائقه ها است که در نسل جوان شدت دارد و حتی در نسل کهنسال جامعه ما قابل مشاهده است.

 

امام جمعه خاطرنشان کرد: ما باید بر اساس و مبنای این تغییرات برنامه ریزی کنیم و اگر بخواهیم برا ساس برنامه هایی که در هفتاد و هشتاد و چند سال گذشته انجام شده و تاثیر گذار هم بوده ، دیگر شاید آن تاثیر مهم را نداشته باشد.

 

وی عنوان کرد: کار فرهنگی مثل کارهای عمرانی نیست که یک پروژه را از ابتدا تا انتها تعریف شده باشد با شرایط مهیا ، اما کار فرهنگی و مذهبی نیازمند تکرار و ملکه شدن دارد و باید دائم روی آن کار کرد تا بتوان تعدادی جوان پای کار را تربیت کرد.

 

حجت الاسلام مهری تصریح کرد: کارهای دینی و مذهبی نیاز به بودجه و عده و نفر دارد ، اما امروز ما شاهد هستیم که هسته های فرهنگی ریزش کرده است و حتی بسیاری از فعالیت های ادارات ریزش کرده است و تبلت و بازی های دیجیتال که بسیار از آنها ضد فرهنگی  جایگزین بسیاری از فعالیت ها و سرگرمی ها شده است.

 

وی  با اشاره به مشکلات افزود : راهکار این مشکلات در مرحله اول جلوگیری از موازی کاری است، موضوعی که در کشور بسیار قابل توجه است و امروز شاهد هستیم هر کدام از نهادهای فرهنگی یک برنامه برای خودشان دارند و این یک مشکل است. موضوعی  که ما در این مدت اندک در اسلام آبادغرب تلاش کردیم تا حدودی حل بکینم جلوگیری از موازی کاری در کارهای فرهنگی و مذهبی بوده است.

 

وی افزود : مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد باید با جدیدت پیگیر مسائل و نیازمندی های کانون ها باشند و اگر عزیزان مدیر پیگیری کنند بسیاری از مشکلات کانون ها قابل حل خواهد بود.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد