افتتاح طرح غنی سازی اوقات فراغت بچه های مسجد اسلام آبادغرب

کد خبر: 304913
|
16:24 - 1398/04/16
نسخه چاپی
افتتاح طرح غنی سازی اوقات فراغت بچه های مسجد اسلام آبادغرب
باحضور امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب و مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجدمدیران کانون های مساجد طرح اوقات فراغت بچه های مسجد اسلام آبادغرب افتتاح شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، با حضور امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب و مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران کانون های مساجد  طرح اوقات فراغت بچه های مسجد اسلام آبادغرب افتتاح شد.  

 

در ابتدای این جلسه خسرو تمری به اهمیت کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره وبیان داشت : کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش مهمی در تحقق گفتمان رهبری انقلاب و به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب دارند و باید به درستی از ظرفیت این کانون ها استفاده کرد. 

 

وی افزود : در گذشته نقش کانون ها پررنگ تر بود و این کانون ها مورد حمایت بودند و لذا نقش آنها در فعالیت دینی و مذهبی مشخص تر بود اما امروز شاهد هستیم اکثر این کانون ها یا تعطیل هستند یا نیمه فعال و لذا باید با مشارکت سایر دشتگاهها برنامه ریزی لازم برای احیاء کانون ها انجام داد. 

 

کلات پور مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به اهمیت کانون های مساجد گفت : کانون ها از سال ٧١ شروع بکار کردند و حدود ٢٧ سال از عمر این کانون ها می گذرد و بزرگترین سازمان مردم نهاد کشور با بیش از ٣ میلیون رای و ٢٥ هزار کانون هستند. در گذشته کانون ها مستقل نبودند اما امروز کانون ها مستقل هستند و دارای جایگاه ویژه ای هستند .

 

وی افزود : کانون ها امروز دارای یک برنامه مدون و مشخص شدند و دارای کمیسیون های مشخص با محوریت ائمه جمعه هستند و کانون ها آمادگی لازم برای اجرای برنامه های مختلف هستند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری استان کرمانشاه وظیفه کانون ها آن است که به جذب جوانان اقدام نمایند و پس از جذب جوانان باید از ظرفیت های ادارات استفاده نمایند اما متاسفانه تا کنون ادارات و نهاد چندان توجهی به این کانون ها نداشته اند و جذب منابع استانی برای کانون ها به سختی امکان پذیر است.

 

کلات پور بیان داشت : امروز در کرمانشاه ٥٥٢ کانون وجود دارد که مقداری از حجم فعالیت های این کانون ها کاسته شده است که این موضوع هم به دلیل کاهش اعتبارات فرهنگی کانون ها است ، اما با همه این اوصاف هنوز بستر لازم به ویژه در اسلام آبادغرب فراهم است.

 

وی افزود : همه دستگاهها به فرموده رهبری نباید کانون ها را فراموش کنند و امروز یکی از مشکلات موازی کاری دستگاهها است و همین موضوع باعث شده نقش کانون ها کم رنگ شود و باید این ایراد را به خودمان بگیریم چرا نتوانستیم نسبت به جذب جوانان مباردت بورزیم.

 

کلات بیان داشت : امروز ما با هجمه فرهنگی مواجه هستیم و یکی از بسترهای که می توانیم جلوی این هجمه فرهنگی را بگیریم همین کانون های فرهنگی هنری مساجد است و امروز این کانون ها دارای بستر مناسب و توان بالایی برای خدمت گذاری هستند و امیدورام کانون ها منشاء خیر و برکت در شهرستان باشند.

 

وی افزود : کانون های که در سامانه بچه های مسجد در طرح اوقات فراغت ثبت نام کرده اند مورد حمیات قرار می گیرند. 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد