گزارش دانا از طرح اخذ عوارض حلقه سوم ترافیک؛

نقشه جدید شورای شهر اصلاح‌طلب برای جیب تهرانی‌ها/ جدیدترین اقدام مدیریت شهری برای گران کردن زندگی در پایتخت/ شایعه پولی کردن بزرگراه ها و تونل ها واقعیت دارد؟

کد خبر: 304924
|
15:47 - 1398/04/20
نسخه چاپی
نقشه جدید شورای شهر اصلاح‌طلب برای جیب تهرانی‌ها/ جدیدترین اقدام مدیریت شهری برای گران کردن زندگی در پایتخت/ شایعه پولی کردن بزرگراه ها و تونل ها واقعیت دارد؟
گلایه و نارضایتی شهروندان تهرانی از اجرای طرح جدید ترافیکی در محدوده زوج و فرد هنوز به جوابی نرسیده انگار قرار است برای تردد خودروها در برخی بزرگراه ها و معابر شهری در ساعت پر ترافیک عوارض جدیدی اخذ شود.

به گزارشاسلام آباد خبر به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هنوز اجرای طرح جدید ترافیکی تهران موسوم به رینگ دوم یک ماهه نشده برخی از اعضای شورای شهر تهران ساز ایجاد طرح جدید اعمال محدودیت ترافیکی در پایتخت را کوک کرده اند. اظهارنظرهایی که امکان دارد به صورت مصوبه ای برای شهروندان تهرانی، تکلیف جدیدی در پرداخت عوارض به وجود بیاورد.

گلایه و نارضایتی شهروندان تهرانی از اجرای طرح جدید ترافیکی در محدوده زوج و فرد هنوز به جوابی نرسیده انگار قرار است برای تردد خودروها در برخی بزرگراه ها و معابر شهری در ساعت پر ترافیک عوارض جدیدی اخذ شود. زمزمه هایی که پولی شدن تردد در تمامی ساعات شبانه روز در تمامی معابر شهری به  بهانه های مختلف را جدی تر می کند.

 

نقشه جدید شورای شهر اصلاحطلب با نام حلقه سوم ترافیک

چند روز پیش زهرا نژادبهرام، عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران از احتمال ایجاد حلقه سوم ترافیکی در پایتخت خبر داد.

نژادبهرام گفت: به گفته برخی کارشناسان تهران به حلقه سوم ترافیکی نیاز دارد و برخی هم معتقدند همین دو حلقه کافی است، اما باید خودروهای خارج این دو حلقه را ساماندهی کنیم.

وی با بیان اینکه شهرهای بزرگ دنیا یک حلقه مرکزی دارند که از ورود خودروهای بزرگ جلوگیری می‌کنند، اظهار کرد: در برخی از شهرها یک حلقه سوم ترافیکی هم وجود دارد، تا وضعیت ترافیکی بهتر کنترل شود.

هرچند علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران اعلام کرد که‌ خبر احتمال ایجاد حلقه سوم ترافیکی برگرفته از برخی اظهارنظرهای شخصی بوده است و ملاک و مبنای هرگونه اقدام در حال حاضر مصوبه شوراست که با عنوان طرح «کاهش» در حال اجرا و اطلاع‌رسانی شده است.

 

پروژه گام به گام گران کردن زندگی در پایتخت

البته آقای سخنگو لابد یادشان رفته که این نظر به قول ایشان شخصی از ابتدای عمر این شورا بارها توسط اعضای دیگر هم تکرار شده است.

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر پیش از این درباره ایجاد حلقه سوم ترافیکی در پایتخت گفته بود که در تهران سه محدوده طرح ترافیک، زوج و فرد (محدوده آلودگی هوای کنونی) و رینگ سوم خواهیم داشت.

حلقه ای که به قول علیخانی شامل بزرگراه ها و معابر پر ترافیک است که در ساعات پیک ترافیک تعرفه تردد با ساعات غیرپیک تفاوت خواهد داشت.

آنطور که شواهد  بر میاید شورای شهر طرحی داشته که بر اساس آن برای شهر تهران ۳ رینگ ترافیکی شامل محدوده مرکزی (طرح ترافیک فعلی)، محدوده آلودگی هوای کنونی و محدوده حاشیه‌ای.

هر چند جزییاتی از این طرح تاکنون منتشر نشده و اعضای شورای شهر با توجه به دلسردی مردم از عملکرد این دوره از شورا، نمی خواهند با وضع عوارض جدید برای تهرانی ها، خود را از حضور در ادوار بعدی شورا محروم کنند، ولی زمزمه های ایجاد حلقه سوم برای تردد خودروها در تهران، این روزها از سوی برخی اعضای شورای شهر شنیده می شود.

سیاست آشنایی که سعی می کند در ابتدا با رسانه ای کردن موضوع و تکنیک تایید و تکذیب به سمت عادی سازی آن در افکار عمومی و در مرحله بعد مطرح شدن در صحن رسمی شورای شهر به مقصودشان برسند.

طرحی که احتمال دارد با تصویب آن، همه مردم تهران که دارای خودرو هستند مشمول پرداخت عوارض حضور در حلقه سوم ترافیکی شوند و شاید با این روندی که شورای پنجم تهران دارد طی می کند کم کم بیشتر مردم پایتخت عطای زندگی در آن را به لقایش ببخشند و تهران بماند برای از ما بهتران و مرفه نشین ها.

وقتی زیرساخت‌ها کافی نیست، اجرای هر طرح جدیدی به‌خصوص وقتی طرح غیرکارشناسانه هم باشد، به معنای فشار بیشتر با شهروندان است. همین چند روز پیش بود که اشتباه‌خوانی ۳۰ درصدی دوربین‌های طرح ترافیک رسانه‌ای شد. ۵ /۳ میلیون تردد غیرمجاز به محدوده طرح هم خبر دیگری بود که منتشر شد. معاونت حمل و نقل و ترافیک هم فکری به حال این مسائل نکرده است و در عمل هم خبری از بهبود اوضاع حمل و نقل عمومی نیست، اما دائم خبر‌هایی منتشر می‌شود که شاه‌بیت آن درآوردن پول از جیب شهروندان است

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد