خبرگزاری تاس:

برگزاری نشست سران روسیه ــ ایران ــ ترکیه بعد از دور بعدی "مذاکرات آستانه"

کد خبر: 304927
|
16:07 - 1398/04/20
نسخه چاپی
برگزاری نشست سران روسیه ــ ایران ــ ترکیه بعد از دور بعدی "مذاکرات آستانه"
معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که تاریخ دقیق برگزاری نشست رؤسای جمهوری روسیه، ایران و ترکیه در جریان دور بعدی مذاکرات آستانه درباره سوریه در اوایل ماه آگوست (اواسط مرداد ماه) تعیین خواهد شد.

به گزارشاسلام آباد خبربه نقل از، شبکه اطلاعرسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری «تاس»، "میخائیل بوگدانوف" معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی اعلام کرد؛ نشست بعدی مباحثات درباره سوریه در چارچوب مذاکرات آستانه که سیزدهمین دور این گفت‌وگوهاست، در تاریخ اول و دوم ماه آگوست سال جاری (10 و 11 مرداد ماه) برگزار خواهد شد. این رایزنی‌ها در شهر "نور سلطان"، پایتخت قزاقستان انجام خواهد گرفت.

بوگدانوف گفت: «تاریخ برگزاری نشست بعدی گروه آستانه بر اساس توافق همه طرف‌های شرکت‌کننده در آن تعیین شده و این رایزنی‌ها با حضور نمایندگان سیاسی بلندپایه سه کشور ضامن صلح (روسیه، ایران و ترکیه) و همچنین نمایندگان ناظر از دو کشور لبنان و عراق انجام خواهد شد».

معاون وزیر خارجه روسیه یادآور شد؛ نشست رؤسای جمهوری سه کشور روسیه، ایران و ترکیه درباره سوریه نیز به‌احتمال زیاد بعد از برگزاری نشست گروه آستانه در نور سلطان برگزار خواهد شد که این بار در کشور ترکیه  خواهد بود. وی افزود: «البته هنوز لازم است تا توافقات نهایی در این باره صورت بگیرد که این توافقات توسط نمایندگان سیاسی بلندپایه سه کشور در نورسلطان انجام خواهد گرفت».

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد