افشاگری خجسته از ماجرای 140 هزار تن ذرت آلوده؛

ضعف وزارتخانه ها در رسوب ذرت آلوده/ گزارش دقیق تخلف های واردکنندگان به مقامات مربوطه ارائه می شود/ کنترل واردات کالاهای اساسی با ارز دولتی به صورت جدی صورت می گیرد

کد خبر: 304996
|
14:52 - 1398/05/10
نسخه چاپی
ضعف وزارتخانه ها در رسوب ذرت آلوده/ گزارش دقیق تخلف های واردکنندگان به مقامات مربوطه ارائه می شود/ کنترل واردات کالاهای اساسی با ارز دولتی به صورت جدی صورت می گیرد
نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: ۱۴۰ هزار تن ذرت آلوده وارداتی در خوزستان از سال گذشته در انبارها مانده که باید به سرعت تعیین تکلیف شود.

به گزارشاسلام آباد خبربه نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛امیر خجسته نایب رئیسکمیسیوناصل ۹۰ مجلس گفت: با توجه به اینکه یکی از وظایف کمیسیون اصل ۹۰، ضمن نظارت دقیق بر سه قوه، رسیدگی به شکایت‌هاست؛ در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی توفیق حاصل شد که در خوزستان حاضر و بررسی‌های خود را از بندر امام شروع کنیم.

وی افزود: اولویت حضور ما مربوط به کالاهای اساسی است که ۱۸ میلیارد دلار در سال گذشته و ۱۴ میلیارد دلار امسال برای کالاهای اساسی با توجه به شدت تحریم ها پیش بینی شده است.

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: بر اساس گزارش های دریافتی ۱۰ هزار شرکت واردکننده کالای اساسی هستند که یک هزار و ۷۵۰ شرکت بر اساس حسابرسی، صورت های مالی خوبی نداشته و ۳۶۵ شرکت نیز برای آنها ۷۰ روز مدت زمان در نظر گرفته شده تا کالای اساسی وارد کنند.

وی بیان کرد: همچنین از دولت خواسته ایم که نظارت دقیقی بر واردات کالاهای اساسی داشته باشند تا کالای اساسی به موقع به دست مردم برسد.

امیر خجسته گفت: این ۱۴ میلیارد دلار برای امسال پیش‌بینی شده اما آنگونه که بررسی کردیم، کالای اساسی به خوبی به دست مردم نرسیده و شرکت های مربوطه باید در این زمینه پاسخگو باشند.

نماینده مردم همدان و فامنین عنوان کرد: اکنون رئیس جمهور چهار وزارتخانه را مامور کرده تا به بحث کالاهای اساسی و دارو ورود و اجازه ندهند که برخی افراد با رانت از رسیدن این سرمایه به دست مردم جلوگیری کنند.

وی افزود: اکنون تمام بخش های مختلف و پیش بینی شده مورد بازدید قرار می‌گیرند و تمامی شرکت هایی کهارز دولتیدریافت کرده اند، به صورت تک به تک مورد بررسی قرار می گیرند.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس ادامه داد: در سال گذشته ۷۵ درصد کالاهای اساسی از طریق بندر امام وارد شده که در این راستا از تمام کارکنان این منطقه تقدیر کنیم.

خجسته گفت: تاکنون ۶.۵ میلیون تن تخلیه بار از بندر امام سجاد داشته اید در حالی که سال گذشته میزان سه میلیون تن بوده که اکنون رشد قابل توجهی است.

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اضافه کرد: با توجه به حرکت های اخیر نگران وارد شدن کالای اساسی به کشور نیستیم چون با رشد ۲۸ درصدی مواجه هستیم. شرکت های وارد کننده باید در این زمینه پاسخگو باشند و شتاب رسیدن کالا به دست مردم بیفزایند.

به گزارش فارس، خجسته ادامه داد: تمامی حقوق مردم و مطالبات مردم از چنگال سودجویان بیرون کشیده می شود و اکنون دستگاه های نظارتی، نظارت خود را با شتاب بیشتر آغاز کرده‌اند.

این نماینده مجلس یادآور شد: متأسفانه ۱۴۰ هزار تُن ذرت آلوده از سال گذشته در خوزستان باقی مانده و این ضعف وزارتخانه‌ها به شمار می رود.

وی گفت: این ذرت آلوده و همچنین کالاهای رسوب شده باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند چون بی دلیل فضای انبارها را اشغال کرده است. همچنین هشت هزار تُن میلگرد با ارز دولتی وارد کشور و در خوزستان دپو شده که هرچه سریعتر باید تعیین تکلیف شود.

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ادامه داد: بررسی‌های میدانی هر چه سریعتر انجام می شود و گزارش‌های دقیق و تخلف ها به دست مقامات مربوطه می رسد.

خجسته گفت: دولت، مجلس و کمیسیون اصل ۹۰ به صورت جدی برای بررسی ورود کالاهای اساسی و تعیین تکلیف کالاهایی که با ارز دولتی وارد شده در صحنه حاضر و جای نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: بازدید از تمامی بنادر استان خوزستان در دستور کار قرار دارد و تمامی جزئیات واردات و صادرات را در اختیار داریم که آنها را با مشاهدات خود مطابقت می‌دهیم.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد