مهندس کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گفت:

نجات کشاورزی اسلام آباد غرب در گرو توسعه کشت کلزاست

کد خبر: 305002
|
12:53 - 1398/05/14
نسخه چاپی
نجات کشاورزی اسلام آباد غرب در گرو توسعه کشت کلزاست
اسلام آبادخبر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گفت: کشاورزی اسلام آبادغرب در گرو توسعه کشت کلزا است و رعایت تناوب زراعی مناسب لازمه هر کشت موفق است.


  مهندس کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب در گفتگو با  اسلام آباد خبر، گفت: کشاورزی اسلام آبادغرب در گرو توسعه کشت کلزا است و رعایت تناوب زراعی مناسب لازمه هر کشت موفق است.

 


کریمی خاطر نشان کرد، سالهای متمادی است که در منطقه اسلام آباد فقط غلات شامل گندم و جو کشت می گردد، که هردو از یک خانواده و به نوعی یک تناوب غلط است و به مرور زمان چغندر قند نیز به آنها اضافه گردید و این درحالی است که یک  تناوب زراعی قابل قبول باید از حداقل از سه نوع کشت متفاوت ایجاد گردد، بر همین اساس کلزا بعنوان زراعتی که این تناوب را تکمیل می کند باید توسعه یابد.

 


وی اظهار داشت: هر زراعتی در ابتدای کار با مشکلاتی مواجه است که با کسب تجربه و استفاده از دانش به روز می توان آنرا حل نمود، کشت کلزا در سال گذشته با طغیان سنک مواجه شد که راه حل آن نیز مبارزه جدی و به موقع می باشد، که در سال زراعی جدید با پیش آگاهی و آمادگی کامل در زمان مناسب اقدام به شناسایی آفت و آگاه سازی کشاورزان خواهیم کرد، به همین خاطر تلاش داریم از ابتدایی کار و پیش از شروع کشت بار برگزاری کلاسهای آموزشی کشاورزان را هر چه بیشتر با دانش فنی کشت کلزا آگاه سازیم.

 


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنوان کرد: به همین منظور تعداد 8 کلاس آموزشی به کمک اداره ترویج و واحد حفظ نباتات شهرستان  به منظوراطلاع رسانی و آشنایی هر چه بیشتر کشاورزان با کشت کلزا برگزار شده که در این کلاسها تعداد 200 بهره بردار شامل کشاورزان کلزا کار و پیشرو آموزش دیده اند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد