حمیدرضا نعیمی داور یازدهمین جشنواره ملی مرصاد:

بدلیل حمایت ناچیز مسئولین، تئاتر مرصاد با چشم انداز طراحی شده فاصله ی زیادی دارد

کد خبر: 305003
|
21:01 - 1398/05/14
نسخه چاپی
بدلیل حمایت ناچیز مسئولین، تئاتر مرصاد با چشم انداز طراحی شده فاصله ی زیادی دارد
اسلام آبادخبر: حمیدرضا نعیمی داور یازدهمین جشنواره ملی مرصاد گفت: بدلیل حمایت ناچیز مسئولین تئاتر مرصاد با چشم انداز طراحی شده فاصله ی زیادی دارد.

حمیدرضا نعیمی داور یازدهمین جشنواره ملی مرصاد در گفتگو با اسلام آباد خبر، در خصوص این رویداد فرهنگی عظیم گفت: نام جشنواره با شهرستان اسلام ابادغرب گره خوردت و در طول این چند سال عوامل اجرایی تلاش بسیاری برای رساندن این جشنواره فرهنگی_هنری با مفهوم جنگ را داشته اند.

 

وی افزود: نمایش هایی که هم اکنون با موضوعیت مرصاد در حال اجرا است باعث جذابیت آن و توجه مردم از سرتاسر کشور شده است.

 

حمید رضا نعیمی در خصوص اینکه آیا جشنواره پس از یازده دوره به اهداف خود رسیده اظهار کرد: با چشم اندازی که برای آن طراحی شده فاصله ی زیادی دارد و دلیل آن حمایت ناچیز مسئولین و توجه نکردن نماینده شهر و در کنار آن استانداری در برپایی این رویداد بزرگ که هویت این شهر است می باشد.

 

وی ادامه داد: مریوان امروز یک نام بین الملی شده است به واسطه یک جشنواره تئاتر خیابانی که با حمایت کامل مسئولین برگزار می شود ولی ما تاکنون نتوانستیم کاری کنیم که مرصاد به یک پایگاه تبدیل شود و دلیل آن این است که مسئولین و متولیان این شهر فرهنگی نیستند و تنها به جایگاه سیاسی خود توجه می کنند و مدام از پستی به پست دیگر که در آن تخصص ندارند جابه جا می شوند.

 

داور یازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد گفت: شخصی که به واسطه رای مردم انتخاب می شود چرا باید پس از آن مردم را فراموش کند و حرف من را نبیند و نشنود.

 

وی افزود: این نماینده مردم آیا با استاندار جلسه ای در خصوص جشنواره برگزار کرده است،  واین درحالی است که ما هنوز در شهر اسلام آباد به واسطه عدم توجه مسئولین هتل و پاتوق فرهنگی برای اسکان و گرایش بیشتر جوانان به فرهنگ و هنر نداریم.

 

نعیمی خاطرنشان کرد: مکان داوران جشنواره هم اکنون در خوابگاه یکی از ادارات شهر است که از لحاظ سرویس بهداشتی نامناسب می باشد.

 

داور یازدهمین جشنواره ملی مرصاد به مشکلات جشنواره ای که هنوز به یک پدیده کشوری تبدیل نشده اشاره کرد و گفت: در مکان پلاتو نورپردازی و سیستم گرمایشی_سرمایشی ایجاد نشده است و این باعث پایین امدن سطح اجراها می شود.

 

وی در پایان افزود: تاکنون مردم بدون هیچ چشم داشتی صد قدم برداشته و برای این شهر آبرو کسب کرده اند یک قدم هم مسئولین بردارند.

 

حمیدرضا نعیمی خاطرنشان ساخت: وظیفه هنرهای نمایشی حمایت از کل جشنواره هاست نه فقط تهران، و باید کمک کنند. که انجام ندادند.

 

وی افزود: به غیر از بحث جنگی آن باید گفت آنچه در سطح ایران، اسلام آبادغرب را زنده می کند همین جشنواره است و در سطح ملی هویت شهر است، اگر این فرهنگ را از دست بدهیم در هیچ زمینه ای از جمله سیاسی و... پیشرفت نمی کنیم.

 

گفتگو از نگین سارایی/
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد