رئیس دامپزشکی شهرستان اسلام آبادغرب مطرح کرد:

توصیه‌های دامپزشکی اسلام آبادغرب برای ذبح دام در عید قربان

کد خبر: 305025
|
15:07 - 1398/05/20
نسخه چاپی
توصیه‌های دامپزشکی اسلام آبادغرب برای ذبح دام در عید قربان
رئیس دامپزشکی شهرستان اسلام آبادغرب از مردم خواست با توجه به افزایش آمار ذبح دام همزمان با عید قربان به توصیه‌ها و نکات بهداشتی در ذبح دام و نحوه مصرف و نگهداری گوشت توجه کنند.

به گزارشاسلام آباد خبر، رئیس دامپزشکی شهرستان اسلام آبادغرب از مردم خواست با توجه به افزایش آمار ذبح دام همزمان با عید قربان به توصیه‌ها و نکات بهداشتی در ذبح دام و نحوه مصرف و نگهداری گوشت توجه کنند.

 

 

دکتر صیدمحمد قاسمی رئیس دامپزشکی شهرستان اسلام آبادغرب در گفتگو با اسلام آباد خبر، با تأکید بر مسائل بهداشتی در رابطه با ذبح دام در روز عید قربان به مردم توصیه کرد برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام ترجیحا دام‌ها را در محل کشتارگاه دام شهرستان(کمربندی کرمانشاه، جاده روستای لر و ونایی) ذبح کنند.

 


وی از مردم خواست با توجه به گزارش مواردی از بروز بیماری تب کریمه-کنگو در کشور، در صورت ذبح دام در منزل، علاوه بر استفاده از دستکش، ماسک،عینک،و
‌‌ رو پوش.عمل ذبح روی سطوح قابل شستشو انجام شود و از ذبح ‌دام‌روی سطوح خاکی و کنار کوچه و خیابان جدا خودداری شود و از تماس مستقیم با کنه‌های روی بدن دام خودداری کنند.

 


رئیس دامپزشکی شهرستان تاکید کرد: به استفاده کنندگان از گوست قربانی به منظور جلوگیری از بیماریهای مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو(cchf)،،تب مالت،و...توصیه اکید می شود قبل از طبخ یا فریز کردن گوشت حتما گوشت به مدت ۲۴ ساعت و امحا و احشا (دل و جگر)به مدت ۴۸ -۷۲ساعت در دمای معمولی یخچال (۰تا ۴ درجه )نگهداری شود.




وی افزود: اداره‌ دامپزشکی‌ شهرستان برای ذبح و نظارت بر ذبح بهداشتی درراستای‌تامین‌سلامت‌همشهریان‌محترم‌جهت‌بازرسی سلامت‌ بهداشت‌ دام‌ ولاشه‌ دام‌ قربانی‌ درمحل‌ کشتارگاه‌ دام‌‌ ناظر بهداشتی‌ وشرعی‌ حضور‌دارندو‌سایر‌همکاران‌بصورت‌کشیک‌ در‌‌‌اداره‌‌‌‌‌‌‌‌آماد‌ه ارائه‌ خدمات‌ به‌ مردم‌ جهت‌ بازرسی‌لاشه‌ دام‌‌ق ربانی‌ می‌باشند.

 

 

دکتر قاسمی همچنین با بیان توصیه های عمومی، تأکید کرد: دام مورد نظر از مکانهای مطمئن تهیه شود.

 

وی بر خی از علایم دام سالم را این گونه برشمرد: تمایل دام به مصرف آب و علوفه،عدم بی تحرکی و بی حالی در صورت تحریک،سرزنده بودن دام و عدم افتادگی سر و گوش،نداشتن ضایعات پوستی و جلدی،
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد