امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نماز عید قربان:

وحدت مسلمانان می تواند عاملی مهم و راهگشا برای تلالو اسلام ناب محمدی(ص) و ذلت کفار و دشمنان دین خدا باشد

کد خبر: 305027
|
09:05 - 1398/05/21
نسخه چاپی
وحدت مسلمانان می تواند عاملی مهم و راهگشا برای تلالو اسلام ناب محمدی(ص)  و ذلت کفار و دشمنان دین خدا باشد
امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نماز عید قربان گفت: وحدت مسلمانان می تواند عاملی مهم و راهگشا برای تلالو اسلام ناب محمدی(ص) و ذلت کفار و دشمنان دین خدا باشد.

به گزارشاسلام آباد خبر، صبح امروز نماز عید قربان به امامت حجت الاسلام مهری در مسجدچامع اسلام آبادغرب برگزارشد.

 

حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نماز عید قربان با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به زائران بیت الله الحرام ، گفت: معظم له برائت از مستکبران و در رأس آن آمریکا را به ‌معنی برائت از مظلوم‌کشی و جنگ‌افروزی، محکوم کردن کانون های تروریسم از قبیل داعش و بلک‌واتر آمریکایی، نهیب امت اسلامی بر سر رژیم کودک‌کش صهیونیست و پشتیبانان و کمک‌کنندگان آن و محکومیت جنگ‌افروزی های آمریکا و دستیارانش در منطقه‌ی حساس غرب آسیا و شمال آفریقا دانستند.
 
وی با تبیین مهمترین محور های پیام رهبر معظم انقلاب اظهار کرد:  آئین برائت که به معنی بیزاری از همه‌ بی‌رحمی‌ها و ستم ها و زشتی‌ها و فسادهای طواغیت هر زمان و ایستادگی در برابر زورگویی و باج‌گیری مستکبران دوران ها است، یکی از برکات بزرگ حج و فرصتی برای ملّت های مظلوم مسلمان است.

- امروز برائت از جبهه‌ شرک و کفر مستکبران و در رأس آن آمریکا، به ‌معنی برائت از مظلوم‌کشی و جنگ‌افروزی است؛
- برائت به ‌معنی محکوم کردن کانون های تروریسم از قبیل داعش و بلک‌واتر آمریکایی است؛ به ‌معنی نهیب امّت اسلامی بر سر رژیم کودک‌کش صهیونیست و پشتیبانان و کمک‌کنندگان آن است؛
-  برائت به ‌معنی محکومیّت جنگ‌افروزی‌های آمریکا و دستیارانش در منطقه‌ حسّاس غرب آسیا و شمال آفریقا است.
- برائت به‌ معنی بیزاری از رفتار استکباری و خباثت‌آمیز قدرت های متجاوز و فتنه‌انگیز دربرابر رفتار شرافتمندانه و نجیبانه و عادلانه‌ای است که اسلام، همه را به آن دعوت می کند. این ها اندکی از برکات حجّ ابراهیمی است که اسلام ناب، ما را به آن فراخوانده است.


خطیب خطبه های نماز عید قربان در اسلام آبادغرب گفت: امروز یکی از مهمترین مسائل جهان اسلام، مسأله‌ فلسطین است که در رأس همه‌ مسائل سیاسی مسلمانان با هر مذهب و نژاد و زبان قرار دارد. بزرگترین ظلم قرن های اخیر در فلسطین اتفاق افتاده است.

وی افزود: ترفند معامله‌ قرن که به ‌وسیله‌ آمریکای ظالم و همراهان خائنش زمینه‌سازی می شود، جنایتی در حقّ جامعه‌ بشری و نه ‌فقط ملّت فلسطین است که آن را در برابر همّت و ایمان جبهه‌ی مقاومت، محکوم به شکست می دانیم.
 

امام جمعه شهر شهیدان مرصاد گفت: یکی از مهم ترین ویژگی های پیام ها و بیانات مقام معظم رهبری این بوده که وعده ها و ارزیابی های ایشان همواره با واقعیت همخوانی داشته است. به عنوان مثال در مورد سوریه زمانی که دولت این کشور بخش زیادی از سرزمین خود را ازدست داده بود ، ایشان با اطمینان به دمشق وعده پیروزی داد که در نهایت این امر محقق شد. علاوه بر این ، در فروردین ماه 94 نیز که ائتلاف سعودی به یمن حمله کرد ایشان تاکید کردند که پوزه آل سعود در یمن به خاک مالیده خواهد شد که پس از 52 ماه این امر محقق شده است. همچنین در مورد جنگ 33 روزه نیز ارزیابی ایشان به واقعیت پیوست. پيش بيني افول آمريكا بعد از 11 سپتامبر و گرفتاري در باتلاق عراق و پيش بيني عقب نشيني اسرائيل و پيروزي مقاومت در سال 2000 ، بخشی از پیش بینی های محقق یافته مقام معظم رهبری است. در شرایط کنونی نیز مقام معظم رهبری در حالی از شکست طرح معامله قرن در مورد فلسطین سخن گفته اند که بسیاری از کشورها، عملا در برابر نقشه های آمریکا تسلیم شده و شانسی برای فلسطین قائل نیستند. اما تفاوت ارزیابی های مقام معظم رهبری با دیگران در این نکته است که تحلیلی بلند مدت و واقع بینانه از مسائل را ارائه می دهند. لذا وحدت مسلمانان در این زمینه می تواند عاملی مهم و راهگشا برای تلالو اسلام ناب محمدی(ص)  و ذلت کفار و دشمنان دین خدا باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد