مدیر جهاد کشاورزی اسلام‌آباد غرب خبر داد:

جشن برداشت چغندرقند در اسلام آبادغرب برگزار می شود/اجرای7 هزار هکتار سیستم آبیاری تحت فشار درشهرستان

کد خبر: 305029
|
14:35 - 1398/05/22
نسخه چاپی
جشن برداشت چغندرقند در اسلام آبادغرب برگزار می شود/اجرای7 هزار هکتار سیستم آبیاری تحت فشار درشهرستان
مدیر جهاد کشاورزی اسلام‌آبادغرب با اعلام خبرجشن برداشت چغندرقند در اسلام آبادغرب، گفت: 7 هزار هکتار سیستم آبیاری تحت فشار در اسلام آبادغرب اجرا شده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، کامران کریمی مدیر جهاد کشاورزی اسلام‌آبادغرب در جمع خبرنگاران شهرستان، ضمن تقدیر از زحمات خبرنگاران که در امر اطلع رسانی و آموزش، جهاد کشاورزی را یاری می کنند، گفت:  ما قدردان همه کسانی هستیم که یک گام مثبت در این راستا بر می دارند.

 

وی افزود: اطلاع رسانی یک مقوله جدا از تبلیغات است و ما همیشه بر اطلاع رسانی دقیق و به هنگم و ارتباط نزدیک با کشاورزان تأکید داریم وشاد بودیم با وصف اینکه امسال آفت سنک طغیان کرد اما بخاطر اطلاع رسانی به موقع جهاد کشاورزی به مردم، مزرعه نمونه کشوری هم داشتیم، ما بدنبال این هستیم که رسانه ها در امر اطلاع رسانی و نشر اخبار جهاد کشاورزی کمک کنند.

 

مهندس کریمی با بیان اینکه جهاد کشاورزی یک اداره تخصصی است، عنوان کرد:  120 نفر کارشناس تخصصی با تخصص های مختلف در جهادکشاورزی اسلام‌آبادغرب در حال آموزش، مشاوره و خدمتگزاری  به کشاورزان شهرستان هستند.

 

وی با بیان اینکه؛ یکی از برنامه‌های اصلی جهادکشاورزی توسعه مکانیزاسیون است، اظهار کرد:  : با تمام توان بدنبال  بهبود وضعیت کشاورزی شهرستان هستیم، و در این راستا در صدد تسهیل خرید کمباینو دیگر اداوات کشاورزی هستیم که این هم ضعف کمبود اداوات کشاورزی شهرستان را برطرف نموده و هم اشتغالزایی بدنبال دارد.

 

مدیر جهاد کشاورزی اسلام‌آبادغرب با اشاره به برنامه های 5 ساله و 3 ساله سازمان جهاد کشاورزی ، گفت: در سطح شهرستان نیز برنامه چشم انداز سه ساله پیش بینی شده است و در این برنامه ها سعی داریم به اهدافی نظیر؛ توسعه  ونهادینه نمودن کشت کلزا بعنوان یک تناوب زراعی، توسعه باغبانی،توسعه دامپروری، توسعه سیستم های آبیاری تحت فشار، توسعه صنایع تبدیلی و بسته بندی و ... دست پیدا کنیم.

 

 

مهندس کریمی با اشاره به انتخاب برند و محصول شاخص هر شهرستانی نظیر؛ انجیر دالاهو، انار پاوه و انگور سرپل ذهاب، خاطرنشان ساخت: چغندر قند نیز محصول شاخص اسلام آبادغرب است و با توجه به وجود کارخانه قند دراسلام آبادغرب، برنامه کشت چغندر بصورت کنترل شده در شهرستان را داریم، و در نظر داریم در صورت مهیا شدن شرایط جشنواره برداشت چغندر قند را در شهرستان برگزار نمائیم.

 

وی با بیان اینکه؛ 85 درصد هزینه آبیاری تحت فشار بصورت یارانه بلاعوض به کشاورزان پرداخت می شود،عنوان کرد: 7 هزار هکتار سیستم آبیاری تحت فشار در اسلام آبادغرب اجرا شده و 21 میلیارد تومان یارانه دولتی در این راستا به کشاورزان پرداخت شده است.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد