همزمان با آیین نکوداشت استاد کرم رضا کرمی/

رونمایی از کتاب باخ غه‌ز‌ه‌ل در اسلام آبادغرب

کد خبر: 305040
|
12:04 - 1398/05/26
نسخه چاپی
 رونمایی از کتاب باخ غه‌ز‌ه‌ل در اسلام آبادغرب
همزمان با آیین نکوداشت استاد کرم رضا کرمی از مجموعه غزلیات ایشان با عنوان باخ غه‌ز‌ه‌ل(باغ غزل) رونمایی شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، عصر روز پنج شنبه 24 مردادماه 98  با حضور چهره های فرهنگی هنری استان، حیدری فرماندار شهرستان، تمری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام آبادغرب و جمعی از مدیران از کتاب باخ غه‌ز‌ه‌ل(باغ غزل) رونمایی شد.
در این جلسه چند تن از نویسندگان و شاعران کرد زبان به ویژگی های برجسته این کتاب و مقایسه اشعاری از این کتاب با شاعران بزرگ و نامی اشاره کردند.
کرم رضا کرمی شاعر کرد زبان و از چهره های شاخص ادبیات کردی هستند که دست توانایی در شعر طنز دارند و یکی از برجستگی های ایشان ، آشنایی کامل با فرهنگ و باورها و اصطلاحات کردی است.
آثار دیگری از این شاعر در دست اقدام است که بزودی منتشر می شود.
باخ غه‌ز‌ه‌ل(باغ غزل) توسط انتشارات ژیار از سنندج به چاپ رسیده که ویراستاری آن توسط نظام صالحی در قطع رقعی ۲۴۵ صفحه صورت گرفته است.

 

به گزارش خبرنگاراسلام آباد خبر، خسرو تمری  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام آبادغرب در ابتدای مراسم نکوداشت کرم رضا کرمی شاعر پیشکسوت اسلام آبادغربگفت : جهت گیری فرهنگی ما یک جهت گیری برنامه ریزی شده و هدفمند است و بر اساس این جهت گیری کارها را انجام می دهیم.
وی در همین راستا افزود : یکی از برنامه های ما برای معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان، معرفی چهره ها و مفاخر شهرستان است و این چهره ها و مفاخر امروز تنها متعلق خودشان نیستند بلکه تعلق به جامعه دارند و بخشی از هویت فرهنگی و تاریخی جامعه ما هستند.
تمری در ادامه افزود : با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان اسلام آبادغرب ،هنوز به صورت کامل نتوانسته ایم گام های اساسی برای استفاده از این ظرفیت ها و پتانسیل هد برداریم اما امیدواریم با همکاری و همراهی همه نهادها و سازمان های مردمی و موسسات خصوصی این امر محقق شود.
وی در خصوص بزرگداشت استاد کرم رضا کرمی افزود: کرم رضا کرمی شخصیتی متواضع دارند و به سختی قانع شدند تا ما این بزرگداشت را برای ایشان بگیریم و بعد از مدتها آنهم با این شیوه که شما متعلق به خودتان نیستید بلکه متعلق به فرهنگ و ادب این شهرستان هستید پذیرفتند که این برنامه برگزار شود و برنامه داریم نکوداشت شخصیت های ادبی دیگر همچون جلیل نیک نژاد و امین شیرزادی را برگزار کنیم.
تمری در ادامه به موضوع نامزدی اسلام آبادغرب برای پایتخت کتاب اشاره و بیان داشت: سال گذشته برنامه ریزی خوبی برای اسلام آبادغرب در مسیر پایتخت کتاب ایران انجام دادیم و منتج به آن شد اسلام آبادغرب به یکی از عنوان نامزدهای پایتخت کتاب ایران معرفی شود و انتظار ما این است فرماندار محترم در این مسیر ما را همراهی کند.  

 

در ادامه جهانبخش حیدری فرماندار اسلام آبادغرب نیز در این مراسم بیان داشت :اتفاقات خوبی در سطح شهرستان در حال انجام است و نمونه آن بزرگداشت کرم رضا کرمی شاعر این دیار است. 

و ی افزود : جهت گیری فرهنگی شهرستان ارزشمند و قابل قبول است و برگزاری جشنواره ملی تئاتر مرصاد گامی ارزشمند برای معرفی شهرستان بود و امروز این جشنواره به یک برند ملی تبدیل شده است. 

وی افزود : باید از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب تقدیر و تشکر نمایم که با برنامه ریزی و جدیت به دنبال انجام برنامه های فرهنگی هستند .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد