آیت الله علما:

حفظ معنویات موجب عظمت نظام و مردم است

کد خبر: 305050
|
16:01 - 1398/05/29
نسخه چاپی
حفظ معنویات موجب عظمت نظام و مردم است
مرصادنیوز: نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: حفظ معنویات موجب عظمت نظام اسلامی و مردم ایران است.

به گزارشاسلام آباد خبر به نقل از،شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، آیت الله مصطفی علما صبح امروز دوشنبه در جلسه درس اخلاق که به مناسبت عید سعید غدیر خم در محل استانداری کرمانشاه با حضور استاندار و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان برگزار شد اظهار داشت: فلسفه فرمایشات امام علی علیه السلام این است که ما یک انسان الهی و کامل باشیم .

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با تاکید بر اساس خلقت و فلسفه اشراف مخلوقات بودن انسان افزود: امتیاز ما انسان ها همین خدایی بودنمان است، زیرا بر اساس فرمایش حضرت علی علیه السلام ما به واسطه تربیت شدگان خداوند می باشیم.

آیت الله علما تصریح کرد: موقعیت ویژه ما این است که تربیت شده دست امام علی علیه السلام هستیم ، زیرا حضرت می فرماید، پیامبر را خدا تربیت نمود ، من را پیامبر و مؤمنان هم توسط من تربیت می شوند و این فصل رجحان مومن از غیر مومن است.

وی با اشاره به سخنان دانشمندان اهل تسنن پیرامون امام علی علیه السلام خاطر نشان کرد: نویسندگان بزرگی همچون عبد الفتاح و این ابی الحدید معتقدند، خداوند بعد از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم شخصی را همانند علی علیه السلام تربیت نکرد، زیرا فرمایش امام علی توحید خالص است.

این استاد اخلاق حوزه های علمیه گفت : در پس قرون متمادی می بینیم هیچکس نتوانست همتای علی علیه السلام سخن بگوید و گواه بر این ادعا نهج البلاغه امام است که بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال هنوز تازه است و سخن برای انسان ها دارد و در هزار زمانی افراد خاصی مفهوم سخن امام را درک می کنند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به عظمت حضرت علی(ع) بیان داشت: خداوند متعال در قرآن تجلی کرده و چون حضرت علی علیه السلام قرآن ناطق است ، پس خداوند در علی علیه السلام هم تجلی نموده و این امتیاز بعد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به احدی جز علی علیه السلام اعطا نشده است.

آیت الله علما با اشاره به عظمتی که با معنویت نصیب انسان ها می شود گفت: دربیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری تاکید فراوانی بر حفظ معنویات شده ، زیرا این حفظ معنویات باعث عظمت نظام و مردم ایران گردید و اگر ایران اسلامی با قدرت به استکبار و آمریکا سیلی می زند و آن ها جرأت مقابله ندارند ، همین حفظ معنویت در جامعه است.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد