سرپرست وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

پرداخت قسط اول پاداش پایان خدمت بازنشستگان در هفته آتی/ ۱۲ هزار معلم حق‎التدریس و پیش دبستانی استخدام می‌شود

کد خبر: 305064
|
15:36 - 1398/05/31
نسخه چاپی
پرداخت قسط اول پاداش پایان خدمت بازنشستگان در هفته آتی/ ۱۲ هزار معلم حق‎التدریس و پیش دبستانی استخدام می‌شود
سرپرست وزارت آموزش و پروش از فراهم شدن شرایط استخدام 12 هزار معلم حق التدریس آموزش‌یاران وآموزش‌دهندگان نهضت و پیش دبستانی و شرکت‌های خدماتی قبل از سال 91 در کمیسیون اجتماعی خبر داد.

به گزارشاسلام آباد خبربه نقل از،شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصبح توس؛ سید جواد حسینی صبح امروز در جمع فرهنگیان سبزوار با اعلام خبر فراهم شدن شرایط استخدام 12 هزار معلم حق التدریس آموزش‌یاران وآموزش‌دهندگان نهضت و پیش دبستانی و شرکت‌های خدماتی قبل از سال 91 در کمیسیون اجتماعی در سالن جوانسرای اسرار اظهارداشت: این افراد تا ابتدای مهر استخدام شده و شروع به کار خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان 97 به صورت دو قسط تصریح کرد: قسط اول این رقم در هفته آینده پرداخت خواهد شد.

حسینی در ادامه به طرح رتبه بندی معلمان اشاره کرد و افزود: این طرح با همان رقم 2هزار میلیارد ریال به اجرا درآمده است و احکام معلمان در ابتدای مهر در مدارس به دست آنها خواهد رسید.

سرپرست وزارت آموزش پرورش با بیان اینکه باید به سمت نظام آموزش و پروشی رفت که کیفیت را در دستور کار قرا می دهد افزود: متاسفانه در نظام آموزش و پرورش ما از مقطع ابتدایی تا پایان دیپلم بیش از 12 هزار کلاس آموزشی را به دانش اموزان دیکته می کنیم که این رقم به صورت میانگین در کشورهای جهان در حدود 8هزار ساعت است.

وی با بیان اینکه یکی از معظلات پیچیده در نظام آموزشی  دانش اموزان را با خود درگیر کرده است مافیای کنکور است تاکید کرد: متاسفانه این مافیا دانش آموزان ما را دچار فرسودگی کرده و ما باید بچه هایمان را زیر این فشار رها کنیم.

حسینی در ادامه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: این سند دارای چهار لایه است که باید با تلاش و درگیر کردن شبکه ای در کشور به آن دست پیدا کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پروش با اشاره به اینکه متاسفانه نظام آموزشی کشور از از سه عارضه نگاه معلول محوری تا علت محوری،اندیشیدن به راهکارهای موقتی و تسط نگاه سلیقه ای به جای نگاه بنیادین رنج می برد تشریح کرد: امروزه باید در نظام آموزش و پرورش با تکیه بر سند تحول بنیادین تغییراتی را به صورت پایه ای و از بنیاد ایجاد کنیم تا این سه عارضه را از چهره آموزش و پرورش بزداییم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی این است که آموزش و پرورش با بیش از یک میلیون معلم 14 میلیون دانش آموز و 107هزار مدرسه  را با قوانین عادی کشور اداره می کنیم.

حسینی تاکید کرد: مدارس ما درگیر بروکراسی های اداری پیچیده شده اند که ما باید مدرسه را به عنوان محور اصلی آموزش و پرورش به صورت خلاق درآوریم.

وی با تاکید بر اجرای نظام آموزشی تمام ساحتی در کشوراشاره کرد: مدارس کوچک که توان اجرای این نظام را ندارند باید از این چرخه حذف شوند و جای خود را به مدارس بزرگتر و با توان بالا بدهند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد