رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام آباد غرب مطرح کرد:

مفهوم شهادت در فرهنگ ایرانی باعث قدرت و اقتدار ایران اسلامی شده است

کد خبر: 305080
|
13:36 - 1398/06/04
نسخه چاپی
مفهوم شهادت در فرهنگ ایرانی باعث قدرت و اقتدار ایران اسلامی شده است
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام آباد غرب در مراسم یادواره شهدای پایگاههای مقاومت دهستان حسن آباد اسلام آباد غرب گفت: مفهومی شهادت در فرهنگ ایرانی باعث قدرت و اقتدار ایران اسلامی شده است.

به گزارشاسلام آباد خبر،  یادواره شهدای پایگاههای مقاومت دهستان حسن آباد اسلام آباد غرب با حضور خانواده معظم شهدا و جوانان بسیجی این منطقه برگزار شد.

 

خسرو تمری در این مراسم به جایگاه شهدا اشاره و بیان داشت: شهادت مفهومی ارزشمند در فرهنگ ایرانی و جهان شیعی است و همین مفهوم امروز به عنوان یک فرهنگ در سطح منطقه باعث قدرت و اقتدار ایران اسلامی شده است .


وی با اشاره به جایگاه فرهنگ شهادت در جامعه گفت: فرهنگ ایثار و شهادت بستری را فراهم کرده است که امروز ملت های منطقه با بهره گیری از این مفهوم در مقابل جبهه استکبار  ایستاده است.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آباد غرب در ادامه با اشاره به نقش فرهنگ شهادت در مواجه به جریان های تکفیری گفت : همین فرهنگ باعث شد تا جبهه مقاومت در سطح منطقه در مقابله با جریان باعث مقاومت کند و همین فرهنگ بود که زمینه شکل گیری جریان های انقلابی در سطح منطقه فراهم کرد و باعث شد داعش از منطقه بیرون رانده شود.


تمری افزود : امروز جامعه ما نیازمند بازشناسی این فرهنگ ارزشمند است و در این راه باید برای خانواده شهدا به عنوان بزرگترین مروجان فرهنگ شهادت احترام و عزت قائل شویم.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آباد غرب با اشاره به صبر و استقامت خانواده معظم شهدا گفت : صبر و استقامت خانواده معظم شهدا باعث شد فرهنگ مقاومت و ایثار و شهادت در جامعه تداوم یابد و به عنوان یک فرهنگ مترقی به کشورهای منطقه منتقل شود.


تمری در ادامه به موضوع بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری اشاره و بیان داشت: بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری منشور اصلی جهت گیری انقلاب در چهل ساله دوم انقلاب است و باید رویکرد انقلابی بتوانیم بستر تحقق این منشور متعالی را فراهم کنیم.


وی در ادامه به بخش های از این منشور اشاره و افزود : در این منشور هم نگاه به گذشته وجود دارد و هم به کاستی های نظام اشاره شده و همچنین به دستاوردها و آینده نظام با توجه به جوانان اشاره شده است و لذا این بیانیه یک منشور تام و کامل است که به صورت جدی باید مورد توجه قرار گیرد.


وی به موضوع نظام انقلابی در این بیانیه اشاره و افزود : نظام انقلابی ، مترقی ترین مفهوم در این بیانیه است که ماحصل چندین مکتب غربی را می توان در این مفهوم جای داد و لذا این مفهوم دارای وجوهی برجسته تر از مفاهیم و مکاتب غربی است که از مکتب اسلام الهام گرفته شده است.


تمری افزود: نظام انقلابی به ما می گوید باید اصول و ساختار نظام را حفظ کنیم اما در عین حال به گونه ای اصلاح گرایانه دائما نقاط ضعف را اصلاح کنیم.


در پایان ایشان به موضوع شعار سال اشاره و بیان داشت: رونق تولید در گرو استفاده از تولیدات داخلی است و تنها را توسعه کشور حمایت آگاهانه از فرهنگ تولیدات داخلی و کالای ایرانی است.

 

در پایان مراسم از نمایشگاه عکس شهدای روستای حسن آباد بازدید بعمل آمد. 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها