معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی :

وزارتخانه دو برنامه کلان درخصوص تأمین گوشت قرمز کشور دارد/استان کرمانشاه قطب نژاد گوسفند سنجابی است

کد خبر: 305088
|
00:21 - 1398/06/05
نسخه چاپی
وزارتخانه دو برنامه کلان درخصوص تأمین گوشت قرمز کشور دارد/استان کرمانشاه قطب نژاد گوسفند سنجابی است
معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: وزارتخانه دو برنامه کلان درخصوص تأمین گوشت قرمز کشور دارد که یکی برپایه نژادهای گاوهای دومنظوره و دیگری توسعه گوسفندهای پر بازده است.

به گزارشاسلام آباد خبر،  در سومین روز هفته دولت با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی و مسئولین شهرستان طرح پرورش گوسفند داشتی با اعتبار 2میلیارد و 800میلیون تومان و اشتغالزایی 12نفر افتتاح شد.

 

دکتر مرتضی رضایی معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی  در حاشیه این افتتاح ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، در گفتگو با خبرنگارما اظهار کرد: امروز در شهرستان اسلام آبادغرب شاهد افتتاح پروژه 1000 راس مولد گوسفند داشتی نژاد سنجابی بودیم که توسط یکی از اهالی منطقه  با مشارکت بانک کشاورزی سرمایه گذاری شده بود که این سرمایه گذار با همت خودش این طرح را آغاز نموده و انشاءالله در سالهای آینده تا سطح 2500 راس مولد توسعه خواهند داد.

 

وی در رابطه با بحث پرورش گوسفند در استان کرمانشاه، افزود: استان کرمانشاه قطب نژاد گوسفند سنجابی است که جزو نژادهای اصلی ایرانی محسوب می شود که گوشت بسیار مرغوبی دارد و علاوه بر اینکه در داخل کشور ارزش دارد بازار صادراتی بسیار خوبی دارد .

 

دکتر رضایی با تأکید بر حمایت وزارت جهاد کشاورزی از چنین طرح هایی گفت:  در بحث تسهیلات از محل تبصره 18 قانون بودجه امسال، محدودیتی برای ارائه تسهیلات در این زمینه وجود ندارد و در بعضی از مناطق درصد سود این طرح ها در حد 12 درصد و برخی مناطق مرزی و محروم با سود پایین تر نیز تعلق می گیرد.

 

معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: وزارتخانه دو برنامه کلان درخصوص تأمین گوشت قرمز کشور دارد که یکی برپایه  نژادهای گاوهای دومنظوره  و دیگری توسعه گوسفندهای پر بازده است.

 

وی افزود: گوسفندهای ایرانی با توجه به شرایط اقلیمی که داشته اند، ذاتا" دوقلو زا نیستند، استفاده از نژادهای خارجی، ترکیبی و ایحاد نژادهای ترکیبی جدید و در جاهایی که امکانپذیر است که روش تغذیه مناسبی داشته باشند می تواند استفاده شود و درصد دوقلو زایی آنها را بالا ببرد و در عین حال نیز طرحی بر روی نژاد سنجابی با ایکاردا در حال انجام است که  هم  اصلاح نژاد خالص سنجابی و هم حفظ و تثبیت ژنی این نژاد صورت پذیرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد