امام جمعه اسلام آبادغرب:

اقتدار دفاعی ایران حاصل اعتقاد به شعار «ما می‌توانیم» می باشد/ دولتمردان از حاشیه راندن اولویت ها بپرهیزند وبه مشکلات معیشتی مردم رسیدگی کنند

کد خبر: 305095
|
14:40 - 1398/06/08
نسخه چاپی
اقتدار دفاعی ایران حاصل اعتقاد به شعار «ما می‌توانیم» می باشد/ دولتمردان از حاشیه راندن اولویت ها بپرهیزند وبه مشکلات معیشتی مردم رسیدگی کنند
امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: جمهوری اسلامی ایران از نظر قدرت دفاعی و جنگ الکترونیک در زمره کشورهای برتر جهان محسوب می شود که حاصل اعتقاد به شعار «ما می‌توانیم» می باشد.

به گزارشاسلام آباد خبر،  حجت الاسلام محمدطه مهری در خطبه های نمازجمعه اظهار کرد: از نکات مهمی که رهبر معظم انقلاب اسلامی دردیدار با اعضای هیئت دولت در روز چهارشنبه ۳۰ مردادماه مورد تأکید قرار دادند ضرورت پرهیز دولت از «گرفتار شدن به فروع و حواشی» در این دو سال باقیمانده است .معظم له با اشاره به گذشت شش سال از عمر دولت، تأکید کردند: دو سال باقیمانده از دوران دولت، مدت زمان کمی نیست و باید به دور از گرفتار شدن در برخی آفات، مسائل مهم کشور را «اولویت بندی»، و اولویت‌ها را یک به یک پیگیری کرد.

 

 ایشان از آفات دولتها در طول سالهای مختلف را «گرفتار شدن به فروع و حواشی» دانستند و فرمودند: دولت در این دو سال باقیمانده، از حواشی و مسائل فرعی که متأسفانه با ظهور فضای مجازی، امکان آن بیشتر هم شده است، فاصله بگیرد و مسائل اصلی را در اولویت کاری خود قرار دهد.

 

وی افزود: برخی مصادیق حاشیه ای و فرعی یا با اولویت کمتر که در شرایط حاضر باعث شده بخشی از انرژی کشور مصروف آن شود و کارهای با اولویت بالا بر زمین مانده یا به کندی انجام شود، عبارتند از: ۱-انتخاباتی کردن زودرس فضای سیاسی کشور ۲-طرح موضوع ضرورت استعفای دولت در ماههای اخیر توسط برخی جریانهای هم سو با دولت ۳-هم صدایی بعضی از دولتمردان با جنگ روانی دشمنان در رابطه با مسائلی چون حجاب و عدم برخورد با هنجارشکنان ۴-طرح موضوع رفراندوم پیرامون موضوعاتی که ساز وکار حل آن به روشنی در قوانین و ساز وکارهای نظام مشخص شده است۵ -موضوع رفتن زنان به استادیوم های ورزشی ۶- موضوع برگزاری کنسرت ها وتبدیل کردن آن به مسئله اصلی کشور.

 

 

امام جمعه شهرستان گفت: برخی از پیامدهای حاشیه سازی ها برای کشور و نظام اسلامی عبارتند از: ۱-کاهش وفاق اجتماعی در جامعه و دلسرد کردن مردم نسبت به قابلیتها و کارآمدی نظام ۲-ایجاد اختلاف میان دستگاههای اجرایی و قوای مختلف کشور ۳- زمینه‌سازی برای دوقطبی سازی های کاذب در جامعه ۴-به حاشیه رفتن اولویت ها و مسائل اصلی جامعه نظیر رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم ۵- فرصت یابی برخی مسئولین برای شانه خالی کردن از بار مسئولیتها و انجام وظایف اصلی ۶-هدر رفتن وقت دلتمردان و منابع ملی کشور۷- دامن زدن به نارضایتی های اجتماعی وتخریب عقبه مردمی نظام ۸- غفلت از جنگ همه جانبه دشمن.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به هشتم شهریور، روز مبارزه با تروریسم که سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر است،عنوان کرد: این یادآور جنایت کسانی است که در بستر حمایت های آمریکا و قدرت های غربی در آغازین روزهای شکل گیری نظام اسلامی چنین فاجعه ای را انجام دادند.

 

وی خاطرنشان ساخت: امروزه تروریسم به یكى از ابزارهاى اصلى نظام سلطه براى گسترش، تقویت، تحكیم، تثبیت سلطه و حاكمیت آنان در سراسر جهان تبدیل شده است. از شرم‌آورترین اشکال حمایتی غرب از تروریسم، حمایت از «تروریسم دولتى» همچون رژیم کودک کش صهیونیستی است. تروریسم دولتی بدین‌معنا است كه كشتن و از میان بردن فیزیكى افراد، در قالب قانون از سوى مجلس یا دولتى به تصویب برسد و در دستور کار سازمانهای امنیتی و نظامی آن کشور قرار گیرد.

 

حجت الاسلام مهری گفت: رونمایی ایران از سامانه دفاعی ۳۷۳ باعث شده است تا دوقطبی اس ۴۰۰ روسی و پاتریوت آمریکا در منطقه شکسته شود و جهان شاهد ظهور قدرتمند ایران در عرصه پدافندی باشد.

 

وی تصریح کرد: با ساخت سامانه باور ۳۷۳ ، ایران به یکی از معدود کشورهای دارای فناوری ساخت چنین سلاحی تبدیل شده است. ویژگی های باور ۳۷۳ به گفته کارشناسان صنعت دفاعی، این سلاح ایرانی را در میان پیشرفته‌ترین سیستم های دفاع هوایی جهان قرار داده است.  باور ۳۷۳ با حداکثر برد راداری ۳۲۰ کیلومتر برای کشف تهدیدات، دارای برد رهگیری به مسافت ۲۶۰ کیلومتر بوده و شعاع برد درگیری آن ۲۰۰ کیلومتر و تا ارتفاع ۲۷ کیلومتری می باشد. این سامانه قادر به کشف ۳۰۰ هدف، رهگیری همزمان ۶۰ هدف و درگیری همزمان به ۶ هدف می باشد.

 

امام جمعه شهر شهیدان مرصاد بیان داشت: ایران اکنون علاوه بر سامانه پیشرفته دفاع هوایی، در عرصه‌های مهم دیگری چون طراحی و ساخت جنگنده با معرفی جنگنده نسل پنجم قاهر، موشک‌های بالستیک و هوشمند، پهپادهای رادارگریز و جنگ الکترونیک در زمره کشورهای برتر جهان محسوب می شود که حاصل اعتقاد به شعار «ما می‌توانیم» می باشد.

 

وی افزود: رژیم صهیونیستی در دور جدید تنش آفرینی در منطقه، علاوه بر حمله به پایگاه های حشد الشعبی در عراق و برخی مواضع در دمشق، با دو پهپاد به لبنان حمله کرد. حملات صهیونیست‌ها به پایگاه‌های مقاومت در منطقه، در شرایطی است که رژیم صهیونیستی و آمریکا در پیشبرد سیاست‌های خود برای سرنگونی دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه و تلاش برای کاهش نفوذ ایران در منطقه ناکام مانده‌اند و سعی دارند با این موشک پرانی‌ها، بخشی از شکست‌های خود در برابر محور مقاومت را جبران کنند.

 

حجت الاسلام مهری خاطرنشان ساخت: سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در واکنش به این حملات، بیان داشت که احزاب اسرائیل عادت کرده اند که انتخابات را با خون ملت‌های منطقه برگزار کنند، اما این بار این انتخابات با خون شما برگزار خواهد شد، ما شوخی نمی‌کنیم و در تمام سالیان گذشته شوخی نکردیم.

* سید حسن نصرالله: به ارتش اسرائیل می‌گویم، از امشب منتظر ما باشید، نه فقط در مرزها.

 

وی عنوان کرد:  گروه های مقاومت و به ویژه حزب الله اکنون به مرحله ای از اقتدار رسیده اند که رژیم صهیونیستی را در هراس فرو برده اند. رژیم صهیونیستی با تنش آفرینی در منطقه بازی خطرناکی را شروع کرده که می تواند عمر این دولت جعلی را نه در ۲۵ سال که مقام معظم رهبری وعده داده بودند، بلکه زودتر به پایان برساند.-

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد