امام جمعه اسلام آبادغرب:

قیام امام حسین (ع) درس مقاومت و ایستادگی را به بشریت آموخت/طرح اینستکس به عنوان یک ابزار بازی برای اروپا تبدیل شده است

کد خبر: 305107
|
14:06 - 1398/06/15
نسخه چاپی
قیام امام حسین (ع) درس مقاومت و ایستادگی را به بشریت آموخت/طرح  اینستکس به عنوان یک ابزار بازی برای اروپا تبدیل شده است
امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: قیام حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در مقابل حکومت جبار اموی، درس مقاومت و ایستادگی را به بشریت آموخت و راه نجات از ستم زورگویان و زیادخواهی سلطه جویان را برای همه اعصار نشان داد.

به گزارشاسلام آباد خبر،  حجت الاسلام محمدطه مهری در خطبه های نمازجمعه اظهار کرد: قیام حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در مقابل حکومت جبار اموی، درس مقاومت و ایستادگی را به بشریت آموخت و راه نجات از ستم زورگویان و زیادخواهی سلطه جویان را برای همه اعصار نشان داد. انقلاب اسلامی که ملهم از قیام عاشورا صورت گرفته و با شکست استبداد داخلی، نبرد با استکبار جهانی را سرلوحه حرکت خویش قرار داده است، بدون تردید حیات ۴۰ ساله انقلاب خود را مرهون اهل بیت(ع)، سیدالشهداء، محرم، عاشورا، کربلا، عزاداری ها، مساجد، منابر، هیات و دستجات مذهبی می باشد و امتداد این راه بدون تمسک به همین اسطوره ها غیرممکن است

 

وی افزود: برخی از پیام های عاشورا برای مقاومت کنونی ملت مسلمان و عاشورایی ایران عبارتند از:

۱-سازش و تسلیم در برابر حکام ظالم و نالایق، در قاموس اسلام و آل الله جایی ندارد.

۲-ایستادگی در برابر دشمنان اسلام همانگونه که امام حسین(ع) هزینه آن را دادند، برای ما هم در عصر حاضر هزینه دارد.

۳-از دشمن ولو با عِدّه و عُدّه زیاد، نباید هراس داشت. رعب و ترس از خصائل منافقین و افراد سست ایمان است چنانچه شجاعت و شهامت جزء مختصات مومنین و شهادت طلبان است.

۴-تحریم اقتصادی و استفاده از هر ابزاری برای وادار کردن جبهه مقاومت به تسلیم ، جزء خصائل جبهه باطل است.

۵-در مسیر مقاومت و نبرد با استکبار و مستکبرین، این پیام را باید به دشمن داد که از دادن جان و فرزند ابایی نداریم.

۶-مرگ با عزت و شرف بر زندگی زیر بار زور و ذلت ارجحیت دارد.

۷-مذاکره حضرت اباعبدالله برای لغو تحریم ها و از روی نیاز نبود. کاری که امام حسین(ع) انجام داد برای اتمام حجت و دعوت به حق و نجات حتی یک انسان فریب خورده در جبهه باطل تا آخرین لحظه ها بود.

۸-جبهه مقاومت مقتدر و مظلوم به تکلیف خود عمل کرده ، ولو آنکه در شرایط نابرابر و دشوار باشد.

۹-سربلندی دنیا و آخرت مومنان و مسلمانان و انسان های آزاده در گروه مقاومت و پایداری است.

۱۰-جبهه مقاومت اگر به ظاهر هم شکست بخورد، ناشی از قدرت دشمن نیست. آنچه این جبهه را ضعیف می سازد ، ناشی از خیانت های داخلی و تردید آفرینی عده ای سست ایمان و مرعوب است.

 

امام جمعه شهرستان گفت: گام سومی که باید محکمتر برداشته شود؛ با نگاه به روند ی که در گام های اول و دوم کاهش تعهدات برجامی ایران انجام شد ، رعایت نکات زیر در گام سوم نیز الزامی به نظر می آید:

۱-گام های گذشته اگر چه می توانست محکم تر از این برداشته شود، اما در همین حد نیز اراده ایران را در بر هم زدن تصور دشمنان که ایران به هر قیمتی حاضر به عبور از برجام نیست را اثبات کرد.

۲- نباید دستگاه دیپلماسی ما به لبخندها و مذاکرات تلفنی و وعده های بی پایه غربی ها اعتماد کند و هرگونه قرار و توافق با آنها باید مکتوب ، تضمینی و قابل تحقق باشد.

۳- هر گونه تعلل و کوتاه آمدن مسئولان و بسنده کردن به مطالبات حداقلی ، باعث کاهش اعتماد و همراهی مردم در این فرایند خواهد شد.

۴- هر گونه حاشیه سازی و طرح مسائل فرعی ومواضع ضد ونقیض مسئولان در مورد مذاکره در این شرایط، میتواند در تزلزل وحدت و انسجام ملی و افت روحیه مقاومت مردم اثرگذار باشد.

۵- اروپا باید به این باور برسد که اگر نتواند تعهدات خود را عملیاتی کند، ایران گام سوم در کاهش تعهدات برجامی را با قدرت اجرا خواهد کرد.

۶- استفاده از سانتریفیوژهای نسل ۶ و ۸ و عبور از حدود تحقیقاتی که برای آنها در برجام ذکر شده ، گزینهای است که میتواند یکی از اقدامات ایران در گام سوم باشد. گزینه دیگر ، خروج سایت غنیسازی" فردو " از فاز تحقیقاتی و استفاده از آن در فاز صنعتی برای تولید اورانیوم است.

 

وی خاطرنشان ساخت: سال گذشته رهبر معظم انقلاب خطاب به مسئولان بیان داشتند که به اروپا اعتماد نکنید. «اروپا باید فروش کامل نفت ایران را تضمین کند.

 

امام جمعه شهر شهیدان مرصاد بیان داشت: ما با این سه کشور دعوا نداریم، [امّا] اعتماد نداریم. مسئله ما مسئله دعوا کردن و اختلاف ایجاد کردن نیست؛ مسئله اعتماد نداشتن است؛ ما به این کشورها اعتماد نداریم و این هم متّکی است به یک سابقهای؛ لذاست که باید این تضمینها بهطورواقعی انجام بگیرد.

 

وی عنوان کرد:  گذر زمان ثابت کرد که اروپایی ها نه تنها در قبال تعهدات برجامی خود با ایران همراه نشدند، بلکه عملا در کنار آمریکا ایستاده و زمینه را بر ای فشار بیشتر مهیا کردند. البته کشورهای اروپایی به ظاهر همچنان به دنبال نجات برجام بوده اما این مسئله با واقعیت همخوانی ندارد. نکته جالب نیز این است که برخی مقامات در داخل همچنان به اروپا خوشبین هستند.

 

حجت الاسلام محمدطه مهری در خطبه های نمازجمعه اظهار کرد: طرح کانال مالی ( اینستکس) با تمام نقاط ضعفی که به آن وارد شده است باز از سوی اروپا نه تنها اجرا نشده ، بلکه به عنوان یک ابزار بازی برای اروپا تبدیل شده است.

 

وی افزود: * با وجود اثبات این مسئله که به اروپا نباید اعتماد کرد، معاون وزیر خارجه ایران از ورود مذاکرات بر سر طرح پیشنهادی فرانسه به مرحله «سخت و پیچیده» برای دستیابی به یک فرمول مشخص خبر داده و ابراز خوشبینی کرده که آمریکاییها نیز نرمشهایی از خود نشان داده اند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها