مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه اسلام آبادغرب در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه:

امر به معروف و نهی از منکر درکلام مقام ولایت یک واجب فراموش شده است/امر به معروف مقدم تر از نهی از منکر است

کد خبر: 305108
|
16:16 - 1398/06/15
نسخه چاپی
 امر به معروف و نهی از منکر درکلام مقام ولایت  یک واجب فراموش شده است/امر به معروف  مقدم تر از نهی از منکر است
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه اسلام آبادغرب گفت: هدف ابا عبدالله امر به معروفی بود که فراموش شده است ، ما شیعیان فاتحه امر به معروف را خوانده ایم و کنار گذاشته ایم.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام مرادی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در خصوص هدف نهضت عاشورا و قیام ابا عبدالله گفت: حضرت بنا براخرین وصیت خود به برادرشان حنیفه بن محمد  می گوید من برای اصلاح امت جدم قیام  می کنم،  ،برای اصلاح امت جدم نه اصلاح دین !! حضرت به صراحت حقیقت امر به معروف و نهی از منکر را بیان می کند.


 وی افرود : در واقعه عاشورا ابا عبد الله  خطبه های زیادی خواند که این قوم به ظاهر مسلمان  را به راه راست هدایت کند ، خطبه ها اثر نکرد  ،حضرت فرمود چون شکمهاشان از لقمه حرام پرشده و مهر غفلت بر دلهایشان خورده است.
 
 وی در ادامه عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در کلام مقام عظمی ولایت امام خامنه ای یک واجب فراموش شده است ، هدف ابا عبدالله امر به معروفی بود که فراموش شده است .ما شیعیان فاتحه امر به معروف را خوانده ایم و کنار گذاشته ایم ، امر به معروف  و نهی از منکر یک امر همگانی واجب است و وظیفه ای است که از هیچ کس برداشته نشده است.


  حجه الاسلام مرادی  ضمن بیان احادیثی از معصومین در خصوص اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: بعضیها می گویند کلام ما  در بیان امر به معروف و نهی از منکر بی اثر است ، اگر ما امر باشیم و کلام خدا را بر زبان برآنیم  وتکلیفی که بر ما واجب شده  را انجام دهیم و نتیجه آن را خواهیم دید .


  وی  در پایان با بیان اینکه  امر به معروف و نهی از منکر باید از خود مسئولان آغاز شود تاکید کرد: قبل از نهی از منکر امر به معروف آمده یعنی امر به معروف تقدم دارد ،اول از امر به معروف شروع کنیم ،امر به نماز ،امر به زکات ،،خمس.


 گزارش از صیدی
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد