همزمان با عاشورای حسینی صورت گرف؛

اجرای طرح نذر کتاب در روستای باقر آباد اسلام آبادغرب+تصاویر

کد خبر: 305116
|
12:16 - 1398/06/20
نسخه چاپی
اجرای طرح نذر کتاب در روستای باقر آباد اسلام آبادغرب+تصاویر
طرح نذر کتاب همزمان با عاشورای حسینی در روستای باقر آباد علیا از توابع بخش مرکزی شهرستان اسلام آبادغرب به همت دهیاری و مردم روستا به اجرا در آمد.

به گزارشاسلام آباد خبر،   همزمان با روز عاشورای حسینی طرح نذر کتاب از طرح های روستای باقر آباد در درراستای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و گام نهادن بعنوان روستای دوستدار کتاب ایران اجرایی شد.
در ابتدای این مراسم گروه نمایشی تعزیه روستا به اجرای برنامه پرداختند،  بازیگران نقش یاران امام حسین (ع) که برای بیان شجاعت دلیرمردان کربلا لباس رزم برتن کرده‌اند، یکی پس ازدیگری به‌ میدان می‌آیند و نمایش نبرد عاشورا را در اذهان تداعی می‌کنند.


اوج پایان تعزیه نبرد امام حسین (ع) و یارانش با سپاه کفر آتش زدن خیمه گاه نمادین سالار شهیدان است.


عوامل اجرایی این آیین حسینی نه کلاس دیده‌های تئاتر که همان مردم عادی روستا هستند که صحنه‌های کربلا را با زبان هنر به زیبایی هر چه تمام برای عزاداران ارائه کرده و اشک جاری بر گونه‌های تماشاگران عمق تاثیرگذاری تعزیه را به نمایش می‌گذارد. 


اعجازی در شبیه‌خوانی‌ها نهفته است که کارگر ، کشاورز و کاسب ساده روستایی بی‌هیچ تعلیم و تعلمی در لباس لشکر حسین و یا یزید چنان هنرمندانه ایفای نقش می‌کنند که شاید کلاسی برای کلاس دیده‌های هنر نمایش باشد


نصرت اله محمدی زاد بخشدار مرکزی اسلام آبادغرب در این مراسم با تسلیت عاشورای حسینی به مردم روستای باقر آباد از زحمات دهیار و شورای روستا تقدیر نمود و گفت: کتاب و مطالعه که در دین اسلام بسیار برآن تأکید شده، به عنوان فعالیتی سازنده و موثر در زندگی، پیشرفت و بالندگی و تعالی بشر نقش مهم و بسزایی دارد. امروزه ضرورت توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی در تمامی کشورهای جهان در حدی است که مطالعه و کتاب‌خوانی را به عنوان یکی از عوامل اصلی ارتقاء و رشد و شکوفایی فرهنگی معرفی می‌کند و آن را به عنوان یکی از اصلی‌ترین نیازهای انسان و جوامع مطرح می‌سازند.و در این راستا بخشداری و اداره فرهنگ و ارشاد با تمام توان در این مسیر گام بر می دارند.


در ادامه هوشنگ رزم دیده مسئول هماهنگی طرح پایتخت کتاب و روستاههای دوستدار کتاب با اشاره به ظرفیت بالای این روستا از نظر فرهنگی گفت: مقوله ‌های مختلفی در جامعه برای توسعه فرهنگی وجود دارد اما هیچ یک جای کتاب را نمی گیرد و به همین دلیل اولویت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  پرداختن به موضوع کتاب است.


وی با بیان اینکه  حرکت فرهنگی دهیار روستای باقر آباد می‌تواند به سمت و سویی سوق پیدا کند که بر معرفت و فرهنگ مردم بیفزاید و نه تنها برای آن لحظه خاص، بلکه برای سال‌های بعد نیز ماندگار باشد افزود روستای باقر آباد ظرفیت  روستای دوستدار کتاب ایران را دارد.


فتاحیان رئیس شورای بخش مرکزی هم با تشکر از بانیان مراسم قول مساعد داد که در زمینه کارهای فرهنگی بویژه طرح روستای دوستدار  کتاب در کنار دهیاران خواهیم بود.


در پایان مراسم روز عاشورا از بخشدار مرکزی بابت کارهای عمرانی و فرهنگی در این روستا توسط شورا و دهیاری و رئیس شورای بخش فتاحیان با اهدا لوح ، تقدیر  بعمل آمد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد