مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب خبر داد:

برداشت بیش از 30هزار تن سیب زمینی و ذرت علوفه ای در اسلام آبادغرب

کد خبر: 305119
|
15:48 - 1398/06/23
نسخه چاپی
برداشت بیش از 30هزار تن سیب زمینی و ذرت علوفه ای در اسلام آبادغرب
مدیر جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب از برداشت بیش از 30هزار تن سیب زمینی و ذرت علوفه ای در این شهرستان خبر داد.

به گزارشاسلام آباد خبر، مدیر جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب از برداشت بیش از 30هزار تن سیب زمینی و ذرت علوفه ای در این  شهرستان خبر داد.


کامران کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان در حاشیه برداشت ذرت علوفه ای شهرستان اظهار کرد: اسلام آبادغرب پتانسیل های زیادی در تولید محصولات زراعی، باغی و دامی دارد. 
 
 
وی با اشاره به آغاز برداشت ذرت علوفه ای در شهرستان اسلام آباد غرب افزود: ۵۱۲ هکتار از مزارع شهرستان زیرکشت ذرت علوفه ای قرار دارد که با متوسط تولید ۵۰ تن در هکتار، سالانه حدود  ۲۵۶۰۰ تن از این محصول تولید می شود. 
 


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آباد غرب گفت: با توجه به اینکه سطح زیر کشت ذرت علوفه ای در استان ۴۱۲۸ هکتار است،  حدود۱۲.۴ درصد از  سطح زیر کشت این محصول متعلق به شهرستان اسلام آباد غرب است که این محصول در گاوداری های شهرستان و همچنین شهرستان ها و استان های همجوار استفاده می شود. 


 
وی با بیان اینکه؛  کاشت، داشت و برداشت این محصول به صورت مکانیزه انجام می شود، اظهار کرد: زمان کاشت ذرت علوفه ای در شهرستان نیمه دوم اردیبهشت ماه تا اول خردادماه می باشد که در شهریورماه نیز برداشت می شود. 


 
مهندس کریمی در بخش دیگری از سخنان خود از برداشت 5000 تن سیب‌زمینی در شهرستان خبر داد و گفت:  در سال زراعی جاری امسال 5000 تن سیب‌زمینی از سطح زمین‌های کشاورزی اسلام آباد غرب برداشت می‌شود، و به بازار مصرف عرضه خواهد شد.


وی با بیان اینکه 200 هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان اسلام آبادغرب زیر کشت محصول سیب‌زمینی قرار دارد، افزود: مهم‌ترین ارقام سیب‌زمینی قابل‌کشت در این شهرستان اگریا و باراکا هستند که توسط 30 بهر ه بردار کشاورزی کشت می شوند.


مدیر جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب با اشاره به اینکه برداشت سیب‌زمینی از 17 شهریور آغاز و تا پایان آبان ماه سال جاری ادامه دارد، اضافه کرد: میانگین برداشت این محصول از هر هکتار حدود 25 تن است اما کشاورزان دارای مشکلاتی نظیر گرانی بذر و قیمت پائین سیب زمینی از سوی دلالان روبرو هستند.


کریمی  به اجرای سیستم‌های نوین آبیاری توسط بهره‌برداران سیب زمینی شهرستان نیز تأکید کرد و بیان داشت: جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب از کشاورزانی که طرح آبیاری نوین را اجرا کنند تسهیلات بلاعوض هشت میلیون تومان برای هر هکتار پرداخت می‌کند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد