با حضور جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد؛

افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران اسلام آبادغرب

کد خبر: 305128
|
15:19 - 1398/06/30
نسخه چاپی
افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران اسلام آبادغرب
مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 98-99 حوزه علمیه خواهران اسلام آباد غرب با حضور حجت الاسلام مهری امام جمعه شهرستان برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 98-99 حوزه علمیه خواهران اسلام آباد غرب با حضور حجت الاسلام مهری امام جمعه شهرستان برگزار شد.

 

حجت الاسلام مهری امام جمعه شهرستان در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) خواهران اسلام آبادغرب گفت: ولایت فقیه که سرچشمه آن قرآت و دین است بزرگترین نعمت برای کشور اسلامی ایران است و متاسفانه کمتر از این نعمت صحبت به میان آمده است.

 

وی افزود: با گذشت۱۴۰۰سال از اسلام مسلمانان خصوصا شیعه این چنین در اوج اقتدار و عزت نبوده است و مسلمانان در طول تاریخ  شاهد آن بودند که برای پرداخت زکات علم و در اختیار گرفتن محراب و منبر و بیان معارف به مردم التماس می کردند. اما اکنون به برکت انقلاب اسلامی،امام(ره) و مقام معظم رهبری این امکان فراهم شده است و ما باید قدردان آن باشیم.


وی افزود: تحصیل خواهران در طول تاریخ به سختی امکان پذیر بوده اما اکنون  حوزه علمیه خواهران از همه لحاظ سرآمد است.


حجت الاسلام مهری با بیان علت غالب جنگ ها و مشکلات و ارتباط آن به نادانی و جهل  مردم خاطرنشان کرد: همه ما و شما فیلم مختار و واقعیات قیام  را دیده ایم و برای ما درس عبرتی است که بدانیم تاریخ تکرار می شود و عبارت کل یوم العاشورا و کل عرض کربلا به همین معنا است.

 

وی افزود: عده ای مغرض دین از سوی افرادی جمع شدند تا آن ها را در مقابل حکومت قرار دهند می توانند کربلایی دیگر ایجاد کنند و نمونه آن فتنه ۸۸ است که افرادی بانی آن شدند که زمانی دم از دین می زدند و زمانی از یاران امام(ره)بودند و همین ها در دهه۶۰ اگر کسی  مذاکره با آمریکا را مطرح می کرد آن را منحرف از جبهه انقلاب می دانستند و می بینیم همین افراد به ظاهر  انقلابی آمدند و مذاکره را مطرح کردند و در طول تاریخ همین افراد جاهل و دنیا پرست بسیاری از انحرافات را رهبری کردند که مانندآن را می توانید در کتاب غبار فتنه مطالعه کنید.

 

امام جمعه شهرستان با اشاره به نقش بسیار تاثیر گذار بانوان حوزوی در جهت روشنگری و تبین معارف دین، گفت: شما بانوان حوزوی باید در مقابل دشمن تا به دندان مسلح که به دنبال تضعیف انقلاب و حوزه هستند بایستید و از ظرفیت حوزه استفاده کنید و نگذارید به اهداف خود برسند.

 

وی عنوان کرد: دشمن بعد از ۴۰ سال با تحریم نظامی و اقتصادی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران که انجام داده امروز متوجه شده که تاثیر گذار نیست و تمام نهادهای داخلی از مخالفین و موافقین همه در یک مسئله به اجماع رسیده اند که دشمن دریافته است که از طریق مذهبیان و انقلابیون می تواند ریشه نظام را نابود کند و پروژه جدیدی را با عنوان "مجتهدسازی" شروع کند.

وی افزود: با تربیت این افراد به راحتی می توانتد فتوا دهند و آنها را علیه انقلاب علم کنند که همان شیعه لندنی است که مقام معظم رهبری آن را عنوان کرد به مانند سید صادق شیرازی که بلندگوی انگلیس شده است.

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در ادامه به خصوصیات هیئت سکولار اشاره کرد و گفت: متاسفانه شاهد آن هستیم که در دهه محرم در شهر قم با وجود طلبه و روحانیون بسیار  از یک هنرپیشه برای سخنرانی مراسم دعوت می شود.

وی افزود: کار ما طلبه ها تبین و روشنگری معارف اسلامی برای مردم است که اگر نگفتیم باید شاهد آن باشیم که عده ای بی سواد از احساسات پاک مردم سو استفاده کنند و باعث جهالت  مریدانشان شدند.

 

در ادامه حجت الاسلام مرادی نماینده ولی فقیه سپاه ناحیه اسلام آبادغرب گفت: گام اول انقلاب با وجود تلاش عده ای و ایجاد جنگ تحمیلی و فتنه ۸۸  برای به ثمر نرسیدن آن به اتمام رسید و اکنون شاهد گام دوم انقلاب هستیم .

وی در خصوص گام دوم انقلاب و حضور بی بدیل رهبری گفت: مبنای گام دوم انقلاب قرآن است که پذیرش آن را بهتر کرده است و مقام معظم رهبری کسی است که دنیا نتوانسته آن را به گناه آلوده کند و ایشان از مادیات به دور است، همان گونه که از آیت الله لنکرانی سوال شد که نظر شما در مورد مقام معطم رهبری چیست؟ایشان جواب داد: ستون خیمه مرجعیت رهبری است و ما بهتر از ایشان نداریم  و موارد بسیاری که عنوان شده است گواه این قضیه است.

 

گفتنی ست؛ صبح امروز مراسم غبار روبی مزار شهدا اسلام آبادغرب  با حضور طلاب و مسئولین شهرستان  به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه خواهران برگزار شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد