مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اسلام آبادغرب:

ما هنوز ناگفته های بسیار از دفاع مقدس داریم /باید زوایای مختلف دفاع مقدس به نسل جوان معرفی شود

کد خبر: 305135
|
14:42 - 1398/07/04
نسخه چاپی
ما هنوز ناگفته های بسیار از دفاع مقدس داریم /باید زوایای مختلف دفاع مقدس به نسل جوان معرفی شود
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اسلام آبادغرب گفت: ما هنوز ناگفته های بسیار از دفاع مقدس داریم لذا باید زوایای مختلف دفاع مقدس به نسل جوان معرفی شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام مرادی نماینده ولی فقیه سپاه ناحیه اسلام آبادغرب در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام محرم گفت: در 31 شهریور ماه 1359 رژیم بعثی عراق با هدف نابودی نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران آغاز کرد و در ابتدا همه فکر می کردند چون کل دنیا و تجهیزات با صدام و در خدمتش بود کار ایران تمام است ولی با تحقق وعده الهی حق پس از تحمیل هشت سال جنگ به پیروزی رسید و به همگان ثابت شد ایران اسلامی توان مقابله با جنگ سخت را دارد.

 

وی ادامه داد: دفتر خاطرات تک تک شهدای هشت سال دفاع مقدس و لحظه به لحظه زندگی آنان برای نسل امروز و فردا درس ایستادگی، گذشت، خودسازی، ایثار، مقاومت، ولایت پذیری، عزت، استقلال و آزادی است و به گفته مقام معظم رهبری:دشمن ملت ایران بداند؛ملتی که هشت سال دفاع مقدس را با آن شجاعت و شهامت پیش برده است،این ملت یک قدم از شعارهای اسلامی،عقب نخواهد نشست و عده ای نمی توانند مانع حرکت انقلاب و انتشار آن به جهان شوند.

 

نماینده ولی فقیه سپاه ناحیه اسلام آبادغرب عنوان کرد: جهاد در راه خدا، ترازویی برای سنجش ایمان ذکر شده است، بی‌شک کسانی که خواب را بر خود حرام کرده و در راه خدا دل از خانه شسته‌اند و راهی جبهه‌ها گشته‌اند بر کسانی که از علائق دنیوی نبریده و در خانه‌های خویش راحت آرمیده‌اند، برتری بسیار دارند، قرآن مجید به این نکته در سوره مبارکه نساء، آیات 95 – 96 اشاره می‌فرماید: هرگز مؤمنانی که بدون عذر جهاد را ترک نمایند با آنان که به مال و جان در راه خدا جهاد کنند یکسان نخواهند بود ،خدا مجاهدان فداکار به جان و مال را بر نشستگان(ازجهاد)برتری بخشیده است و همه( اهل ایمان ) را وعده نیکو فرموده است و خداوند مجاهدان را بر نشستگان به اجر و ثوابی بزرگ برتری داده است.

 

وی افزود: این درجات (و برتری رتبه‌ها) از نظر بخشایش و رحمت است که خدا درباره خلق آمرزنده و مهربان است .و این چنین است که شهدا به مرتبه ای میرسند که مقرب درگاه الهی گشته و چون مولایشان اباعبدالله الحسین(ع) در راه اسلام جان ناقابل خود را فدا می کنند.

 

حجت السلام مرادی در پایان اذعان داشت: ما زمانی که انقلابمان شروع شد و با رژیم شاه مبارزه کردیم و پیروز شدیم و پس از آن در جنگ تحمیلی دنیا در مقابل ما ایستاد.

 

وی افزود: ما هنوز ناگفته های بسیار از دفاع مقدس داریم که اگر مردم با این ناگفته آشنا شوند بیشتر متوجه می شوند که ما در مقابل حفظ این انقلاب و خاک چه بهایی دادیم و چه رنج هایی که نکشیدیم.لذا باید زوایای مختلف دفاع مقدس به نسل جوان معرفی شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها