رئیس سازمان بسیج:

طرح‌های توسعه کشور نیاز به بازنگری دارد/ اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی آغازی برای فتح قله رفع‌ محرومیت و رسیدن به توسعه قابل قبول است

کد خبر: 305145
|
16:59 - 1398/07/07
نسخه چاپی
طرح‌های توسعه کشور نیاز به بازنگری دارد/ اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی آغازی برای فتح قله رفع‌ محرومیت و رسیدن به توسعه قابل قبول است
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اجرای 40 هزار پروژه محرومیت‌زدایی که از دهه فجر سال‌ گذشته شروع شد، آغازی برای فتح قله رفع‌محرومیت و رسیدن به توسعه قابل قبول و شایسته مردم در همه مناطق کشور است.

به گزارشاسلام آباد خبر به نقل از، شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازخاورستان، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در مراسم افتتاح سراسری ۶۲۵۰ پروژه زودبازده عام‌المنفعه از طرح بزرگ خدمت‌رسانی همزمان ۴۰ هزار پروژه در محل مجتمع غدیر بیرجند گفت: اجرای۴۰ هزار پروژه با همکاری مردم، خیران، بسیجیان و گروه‌های جهادی انجام می‌شود و امروز 6 هزار و 250 پروژه به بهره‌برداری می‌رسد که 10 درصد از حجم پروژه‌های امروز، در استان خراسان جنوبی قرار دارد.

وی افزود: در طول 40 سال گذشته نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قدم‌های بسیار بلند و با عظمتی جهت توسعه کشور  برداشته است.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در بسیاری از شاخص‌های توسعه در مرتبه بسیار پایینی قرار داشتیم.
 
سردار سلیمانی افزود: در شاخص علم و دانش در مرتبه بسیار پایینی قرر داشتیم اما امروز در جهان در مرتبه بالایی قرار داریم  به صورتی که سرعت رشد علم در ایران بسیار بالاتر از کشورهای توسعه یافته است.
 
وی اظهار کرد: در خصوص بهداشت و درمان در فقر و تنگدستی قابل توجهی بسر می‌بردیم و از خارج از کشور، پزشک وارد کشور می‌شد اما امروز سطح پیشرفت بهداشت و درمان در کشور بسیار بالا است.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در جهت توسعه جاده‌های ارتباطی اقدامات بسیار مهمی انجام گرفته است.
 
سردار سلیمانی افزود: در همه شاخص‌ها قدم‌های بزرگی برای توسعه برداشته شده است اما چرا محرومیت وجود دارد؟
 
وی افزود: در سال‌هایی که جنگ تحمیلی تمام شد و آغاز سازندگی در کشور بود، مقام معظم رهبری فرمودند "الگوهای توسعه باید به‌گونه‌ای در کشور اجرا شود که محرومان زیر چرخ‌‌های توسعه له نشوند".
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: از همان روزها، رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه برنامه‌ریزان را به این نکته معطوف کردند که اگر اجرای الگوهای توسعه متوازن نباشد، به بخش‌های مختلف به درستی توجه نکند، عوارضی دنبال دارد که امروز شاهد آن هستیم.
 
سردار سلیمانی افزود: وقتی مناطق کم‌برخوردار و روستاها در اجرای الگوهای توسعه در محور قرار نگرفت، باید مردم و دستگاه‌های انقلابی به میدان بیایند و به مدد مسئولان استانی در اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی متمرکز شوند.
 
وی تأکید کرد: حتما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در سازمان بسیج مستضعفین تا انتهای این مسیر در کنار مردم وفادار به نظام اسلامی قرار خواهیم داشت.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: کسانی که مسئول برنامه‌ریزی هستند باید الگوهای توسعه را مرور کنند.
 
سردار سلیمانی افزود: یا این الگوهای توسعه در طرح‌ریزی کامل بودند و در مرحله اجرا ناقص اجرا شدند که باید در مرحله اجرا جبران کنند و به مناطق محروم توجه بیشتری شود تا توسعه متوازن شود یا از ابتدا در طرح‌ریزی اشکال عمده وجود داشته است و به مناطق محروم و کم‌برخوردار توجه نشده است.
 
وی اظهار کرد: با توجه به تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضور مردم راه‌حل غلبه بر هر مشکلی است.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: سازمان بسیج مستضعفین بسترسازی توسعه گروه‌های جهادی را در برنامه دارد.
 
سردار سلیمانی افزود: تدابیر فرمانده کل سپاه بر این است که از پروژه‌های محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی بیش از گذشته حمایت شود.
 
وی اظهار کرد: از طرح‌های بومی استان‌ها برای توسعه استان‌ها به خصوص برای توسعه مناطق محروم با جدیت تمام پشتیبانی خواهیم کرد و در کنار مسئولان و دستگاه‌های خدمت‌گذار تا انتها خواهیم بود.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اجرای 40 هزار پروژه محرومیت‌زدایی که از دهه فجر سال‌گذشته شروع شد، آغازی برای فتح قله رفع‌محرومیت و رسیدن به توسعه قابل قبول و شایسته مردم در همه مناطق کشور است.
 
سردار سلیمانی افزود: افتتاح همزمان 6 هزار و 250 پروژه در استان خراسان جنوبی، اعلامی به مردم ولایتمدار و انقلابی استان است که با همکاری مسئولان، کمک مردم و خیّران و میدان‌داری گروه های جهادی انجام خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: امروز یکی از راه‌های مقابله با دشمن جنایتکار، آمریکای جنایتکار، خدمت به مردم است و به فرموده علما، در مکتب اسلامی بعد از انجام واجبات یکی از با اهیمت‌ترین مستحبات خدمت به مردم است و ما افتخار می‌کنیم در این عرصه باشیم.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: انجام این پروژه‌ها پایان کار نیست بلکه هر پایانی، آغازی برای مسیر بزرگ‌تر است.
 
سردار سلیمانی افزود: علی‌رغم جنگ اقتصادی دشمنان علیه ملت ایران، با توجه به استعدادهای کشور و نیروی خلاق و با انگیزه جوان در کشور و با عنایت به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که مقام معظم رهبری 40 سال دوم را پیش روی ملت ایران به ترتیبی گشودند که امید، اطمینان و استحکام برای پیمودن راه پرافتخار، باعظمت و باشکوه برای رسیدن ملت ایران به مرتبه بسیار بالایی از همه جنبه‌های مادی و معنوی است.
 
وی تصریح کرد: یک درصد جمعیت دنیا را داریم در حالی که 7 درصد منابع و ذخایر دنیا در اختیار این مردم است و اگر به درستی به توانایی‌های خودمان توجه کنیم و در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اقدام کنیم، با سرعت بیشتری شاهد توسعه مناطق کم‌برخوردار خواهیم بود.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: سازمان بسیج در سازماندهی جوانان و فراهم‌کردن عرصه برای ورود مردم به صحنه جهت توسعه مناطق محروم وظیفه اساسی دارد که برنامه‌ریزی لازم انجام خواهد شد و در برنامه‌ریزی به موضوع ایجاد اشتغل باید توجه شود تا توسعه در مناطق تثبیت شود.
 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد