در راستای پیگیری مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان صورت گرفت؛

ضرورت حذف واژه های بیگانه از تبلیغات محیطی شهری و سردرب مغازه های اسلام آبادغرب

کد خبر: 305148
|
14:30 - 1398/07/08
نسخه چاپی
ضرورت حذف واژه های بیگانه از تبلیغات محیطی شهری و سردرب مغازه های اسلام آبادغرب
دومین جلسه مشترک اتاق اصناف، پلیس اماکن و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در راستای حذف واژه های بیگانه از تبلیغات محیطی و سردرب مغازه های اسلامم آبادغرب در قالب بازرسی مشترک انجام شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، یکی از موضوعات مطرح شده در شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضرورت حذف واژه های بیگانه از تبلیغات محیطی شهری و سردرب مغازه های شهرستان بوده که در این راستا دومین جلسه مشترک اتاق اصناف، پلیس اماکن و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در راستای حذف واژه های بیگانه از تبلیغات محیطی و سردرب مغازه های اسلامم آبادغرب در قالب بازرسی مشترک انجام شد.

 

مصطفایی از اتاق اصناف، محمد بیگی رئیس پلیس امنیت نیروی انتظامی و رزم دیده از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که در این بازرسی حضور داشتند، بر ضرورت حذف واژه های بیگانه از تبلیغات محیطی شهری و سردرب مغازه ها تأکید نمودند.

 

در این بازرسی مشترک به تعدادی از مغازه ها که قوانین مربوطه را رعایت نکرده بودند تذکر داده شد که ظرف یک هفته نسبت به اصلاح نام و تابلو اقدام نمایند.

 

گفتنی ست؛ ‌بر اساس قانون ممنوعیت بکارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه، به منظور حفظ قوت و اصالت زبان فارسی به عنوان یکی از ارکان هویت ملی ایران و زبان دوم عالم اسلام و معارف و فرهنگ‌ اسلامی، دستگاه‌های قانونگذاری، اجرایی و قضایی کشور و سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات دولتی و کلیه شرکت‌هایی که شمول قوانین و مقررات‌عمومی بر آنها مستلزم ذکر نام است و تمامی شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مذکور در بند (‌د) تبصره (22) قانون برنامه دوم توسعه موظفند از به کار ‌بردن کلمات و واژه‌های بیگانه در گزارش‌ها و مکاتبات، سخنرانی‌ها، مصاحبه‌های رسمی خودداری کنند و همچنین استفاده از این واژه‌ها بر روی کلیه ی ‌تولیدات داخلی اعم از بخش‌های دولتی و غیر دولتی که در داخل کشور عرضه می‌شود ممنوع است.

 به حکم قانون ممنوعیت بکارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه و آیین‌نامه ی اجرایی آن برای نامگذاری واحدهای صنفی و تولیدات داخلی لازم است از اسامی غیر بیگانه استفاده شود

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد