رئیس قوه قضاییه عنوان کرد؛

اختصاص بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال برای رفع مشکلات دستگاه قضایی استان هرمزگان/ تصمیم‌ جدی قوه قضاییه برای شناسایی و برخورد با شبکه‌های قاچاق سازمان‌یافته

کد خبر: 305160
|
16:23 - 1398/07/12
نسخه چاپی
اختصاص بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال برای رفع مشکلات دستگاه قضایی استان هرمزگان/ تصمیم‌ جدی قوه قضاییه برای شناسایی و برخورد با شبکه‌های قاچاق سازمان‌یافته
رئیس قوه قضائیه از تصویب اعتبار 600 میلیارد ریالی برای کاهش مشکلات حوزه قضایی در استان هرمزگان و احداث دادگستری در بشاگرد و سایر مناطق محروم خبر داد.

به گزارشاسلام آباد خبر به نقل از، شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازهرمز: آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه بامداد امروز در نشست خبری استان هرمزگان در محل فرودگاه بندرعباس اظهار کرد: از میزبانی مسئولان در استان هرمزگان تشکر می‌کنم. اولین بازدید ما در خدمت نماینده مقام معظم رهبری در استان هرمزگان و استاندار هرمزگان، بازدید از بندر فعال شهید رجایی بود. این بندر بیش از ۵۰ درصد از صادرات و واردات کشور را به عهده دارد. از بخش‌هایی بازدید کردیم و مهمتر از همه جلسه‌ای بود که با حضور ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشتیم.

وی افزود: در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ویژه مسئولین محلی و مسئولین گمرکات این بود که باید وضع موجود رصد شود و فاصله وضع موجود تا وضع مطلوب را بسنجیم و حتما تفاوتی در مبارزه با قاچاق کالا وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تأکید ما بر روی قاچاق سازمان‌یافته است، اضافه کرد: تمرکز ما بر روی کوله بران نیست بلکه باید بر شبکه‌های قاچاق سازمان‌یافته باشد و در جلسه مذکور تصمیم جدی برای شناخت اطلاعاتی شبکه‌های قاچاق و اقدامات قاطعانه برخوردی صورت گرفت.

رئیسی با بیان اینکه باید یک حرکت پیگیرانه بدون هیچ تأخیر یا انقطاعی در این موضوع صورت گیرد، اظهار کرد: در دومین نشست با خانواده معظم شهدا، نخبگان و روحانیون نکات خوبی مطرح و بر نقش جوانان در برون‌رفت از مشکلاتی کنونی تأکید شد.

وی افزود:اقتصاد دریا باید فعال شود. هم رونق تولید در اقتصاد دریا داریم و هم ایجاد اشتغال داریم. گام‌هایی برداشته شده و گزارشی توسط استاندار ارائه شد و نشان داد که اقداماتی شروع شده است، اما اقتصاد دریا با توجه به ارتباط بیش از هزار کیلومتری که با دریا وجود دارد، حتما می‌تواند استان را در جهت تولید و اشتغال فعال کند.

وی با بیان اینکه اقتصاد دریا باید در هرمزگان فعال شود زیرا هم به اشتغال و هم به تولید می‌رسد، تصریح کرد: در شورای اداری استان هرمزگان بر حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران تأکید شد.

عالی‌ترین مقام قضایی کشور با اشاره به اینکه دستگاه قضایی خود را موظف می‌داند از سرمایه‌گذاران حمایت کند، اضافه کرد: نظام بانکی باید سرمایه را در اختیار کارآفرین قرار دهد نه در اختیار دلالان.

وی با بیان اینکه 9 هیئت از سوی دستگاه قضایی به شهرستان‌ها اعزام شد و پنج هیئت وضعیت دستگاه قضایی در شهر بندرعباس را رصد کردند، عنوان کرد: دستوراتی در جهت رفع کمبود نیروی انسانی و مالی صورت گرفت و بیش از 600 میلیارد ریال از اعتبارات قوه قضاییه و اعتبارات استانی به مشکلات دستگاه قضایی هرمزگان پرداخت خواهد شود.

آیت‌الله رئیسی ادامه گفت: در برخی مناطق مثل بشاگرد نبود دستگاه قضایی با مشکلات جدی مواجه است و باید به‌سرعت در این شهرستان دستگاه قضایی مستقر و ایجاد شود.

وی با بیان اینکه سه هفته قبل بازرسانی به هرمزگان اعزام و پس از کار کارشناسی تصمیمات مهمی در سفر امروز گرفته شد، افزود: وحدت و انسجام بین تمامی گویش‌ها، سنی و شیعه، مسئولین و مردم در هرمزگان وجود دارد و اگر این وحدت تداوم داشته باشد، توسعه هرمزگان رشد بالایی خواهد داشت.

رئیس قوه قضاییه بافزود: امیدوارم روزبه‌روز شاهد توسعه هرمزگان باشیم و اطمینان دارم نخبگان این استان می‌توانند نقش کارآمدی در توسعه کشور داشته باشند.

وی در پایان با بیان اینکه چهارده یا پانزده پرونده قاچاق در گمرکات هرمزگان مطرح شد که قرار بر آن شد در استان و کشور رسیدگی شود،خاطرنشان کرد: در دادگستری هرمزگان در مدت کوتاهی که رئیس‌کل جدید مستقرشده است، شاهد تغییرات محسوسی بودیم و نشان از رشد دستگاه قضایی در این استان دارد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها