امام جمعه اسلام آبادغرب:

سپاه، خائنان به انقلاب و وطن را به مردم معرفی کند / انتقاد از عملکرد بسیار ضعیف ستاد اربعین استان کرمانشاه

کد خبر: 305206
|
15:39 - 1398/07/26
نسخه چاپی
سپاه، خائنان به انقلاب و وطن را به مردم معرفی کند / انتقاد از عملکرد بسیار ضعیف ستاد اربعین استان کرمانشاه
امام جمعه اسلام آبادغرب با تقدیر از رُخ‌نمایی اقتدار اطلاعاتی سپاه، گفت: سپاه، خائنان به انقلاب و وطن را به مردم معرفی کرده و با کمک قوه‌ی محترم قضاییه مزدوران استکبار را به سزای اعمالشان برسانند.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدطه مهری در خطبه های نمازجمعه اسلام آبادغرب با بیان اینکه؛ راهپیمایی اربعین؛ تجلی "همدلیِ‌ وفادارنه" برای ظهور امام زمان(ع(است به تشریح زمینه‌های شکل‌گیری امت واحده اسلامی و تحقق «تمدن نوین اسلامی«پرداخت و گفت:»راه‌پیمایی اربعین حسینی» که برمحور فضائل الهی و فطری چون ظلم‌ستیزی، ذلت‌ناپذیری، ایثار، شهادت و ایمان به حقیقت دین با تبعیت از الگوی تجسم یافته‌ی این آموزه ها، یعنی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شکل یافته، به مثابه عاملی نیرومند توانسته است همبستگی و وفاق اجتماعی در میان جامعه اسلامی را به بهترین شکل ایجاد نماید و امتداد این فرهنگ همبستگی بی‌نظیر، امت واحده اسلامی را شکل می‌دهد و چشم‌انداز ایجاد تمدن نوین اسلامی نمایان سازد

.

وی افزود: در نگاهی اجمالی برخى از دست آوردهاى اجتماعی و سیاسی این حركت عبارتند از:

معرفی فرهنگ عاشورا به جهان به عنوان نسخه‌ی شفابخش معضلات و بحران‌های بشری؛ تغییر نگاه در افكار عمومى جهان و خنثى شدن تبلیغات سوء دشمنان نسبت به تفكرات و رفتار شیعیان و توسعه فرهنگ اسلام اصیل در مقابل اسلام آمریکایی در جهان و رشد اسلام‌خواهى در بستر فرهنگ اربعین‌.

عینیت بخشیدن به آموزه‌های اصیل اسلامی در عرصه همبستگی و وفاق اجتماعی.

ایجاد زمینه‌ی مناسب براى وحدت و یكپارچگى فزون‌تر جهان تشیع در موضع‌گیرى‌هاى جهانى و تأثیرگذارى بر آن‌ها با شکل‌گیری امت واحده اسلامی.

گامی مهم و اساسی در تحقق زمینه‌های تمدن نوین اسلامی.

پایان درست جنگ یمن تأثیرات مثبتی در منطقه خواهد داشت

 

امام جمعه شهرستان با اشاره به(سفر نخست‌وزیر پاکستان به ایران ، اظهار کرد:  این برای چندمین‌بار است که کشورهای مختلف از سوی عربستان به تقاضای آل سعود یا به ابتکار عمل خود خواسته‌اند نقش میانجی را بین این دو کشور ایفا کنند،  مدتی قبل بود که عادل عبدالمهدی- نخست‌وزیر عراق- به تقاضای سلمان-پادشاه عربستان- به ایران آمد و پیام وی را به تهران آورد.

 

وی بیان داشت: محور اصلی درخواست عربستان در گفت‌وگو با ایران نیز یمن است که رهبر معظم‌ انقلاب چند نکته را در این مورد به عمران‌خان خاطرنشان کردند:

۱)عربستان هیچ اراده‌ای برای مذاکره ندارد، چراکه تحت اشراف امریکا است؛

۲)راه مذاکره ایران و عربستان از یمن می‌گذرد؛

۳)برای این مذاکره، ایران همچنان به طرح ۴ ماده‌ای خود برای پایان درگیری در این کشور استوار است؛

۴)با تهدید نمی‌شود به جایی رسید، هر کسی بخواهد تهدید کند، پشیمان خواهد شد.

مفاد چهارگانه طرح ایران عبارت است از:

۱-برقراری آتش‌بس و توقف سریع كلیه‌ی حملات نظامی خارجی.

۲-ارسال فوری و بدون وقفه‌ی كمك‌های انسان‌دوستانه و پزشكی برای مردم یمن.

۳-از سرگیری گفت‌وگوی ملی یمنی و تحت هدایت مردم یمن و با مشاركت نمایندگان تمام احزاب سیاسی و گروه‌های اجتماعی این كشور.

۴-تشكیل دولت فراگیر وحدت ملی یمن.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: حمله به نفتکش ایرانی؛ نشانه‌ای دیگر از درماندگی استکبار است که

درباره دلایل و ریشه‌های این حادثه نظرات مختلفی ابراز شده است:

اول. این حمله فصل جدیدی از جنگ دریایی برای تشدید تحریم نفتی ایران و جلوگیری از صدور نفت ما به کشورهای دیگر می‌باشد

دوم. این هجمه، با هدف انتقام از شکست‌های پیاپی آمریکا و محور منطقه‌ای صورت گرفته است.

سوم.حمله به نفتکش ایرانی، از سوی کشورهایی است که از گفت‌وگو و رفع تنش بین ایران و عربستان سود نمی‌برند و درست در آستانه‌ی سفر میانجی‌گرانه عمران‌خان به ایران این حمله را صورت می‌دهند که تنش بین این دو کشور را افزایش دهند. در این فرض نقش رژیم صهیونیستی پررنگ می‌شود.

چهارم.دلیل دیگر این حمله را می‌توان به طراحی و برنامه‌ریزی دشمن برای عصبانی سازی ایران و پایین آوردن آستانه‌ی تحمل جمهوری اسلامی دانست.

پنجم.در یک نگاه راهبردی نیز، این حمله قطعه‌ای از جورچین حوادث سیاسی و نظامی و امنیتی تدارک‌شده برای ایران و دیگر کشورها و گروه‌های محور مقاومت می‌باشد که هدف اصلی آن تداوم تنش و التهاب در منطقه با هدف بهره‌گیری و سوءاستفاده‌ی سیاسی، اقتصادی و تبلیغاتی به نفع صهیونیسم و رژیم جعلی اسراییل است.

 

وی با تشریح مواضع جمهوری اسلامی افزود: مواضع ما:یک. امنیت آب‌راه‌های بین‌المللی، مطالبه‌ی عمومی است و همه‌ی کشورها باید به آن احترام بگذارند.

دو.ایران انقلابی بارها اعلام کرده است، انتقال نفت از آب‌راه خلیج فارس باید با امنیت لازم برای همه‌ی کشورها باشد. اگر قرار است این مسیر برای ایران فقط ناامن باشد، طبیعی است انتظار نابجایی بوده و کسی نباید چنین توقعی داشته باشد

سه.جمهوری اسلامی نشان داده است در مسیر مقابله با شیطنت‌های خصم، با صبر هوشمندانه و اقدام خردمندانه مواجه خواهند شد، و در مقابل اقدامات کودکانه که حاصل درماندگی و استیصال منطقه‌ای آمریکا و اتباع منطقه‌ای اوست، در مناسب‌ترین زمان ممکن، بهترین، قاطع‌ترین، کوبنده‌ترین و مؤثرترین پاسخ را خواهد داد، چراکه مدت‌هاست «دوران بزن و دررو تمام شده است

 

حجت الاسلام مهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رُخ‌نمایی از اقتدار اطلاعاتی سپاه، اظهار کرد: سپاس و تقدیر خود را از شاهکار اطلاعاتی فرزندان جوان و انقلابی سازمان اطلاعات سپاه، جسارت و خطرپذیری، روحیه‌ی جهادی، هوشمندی بالای اطلاعاتی و اقدامات خلاقانه و مبتکرانه فرزندان ملت ایران را در دستگیری سرشبکه سایت و کانال «آمدنیوز» -روح‌اله(نیما) زم – عرض می کنیم و ، این عملیات غرورآفرین را به مردم عزیز و رهبر عالی‌قدر و سپاه انقلابی و پاسداران گمنام سازمان اطلاعات سپاه تبریک می‌گویم. مصرانه می‌خواهیم، از این آغاز ماجرا تا پایان آن را با قدرت و توکل و توسل پیش بروند و با سرعت و دقت، خائنان به انقلاب و وطن را به مردم معرفی کرده و با کمک قوه‌ی محترم قضاییه مزدوران استکبار را به سزای اعمالشان برسانند.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های امروز نماز جمعه شهرستان با انتقاد از عملکرد بسیار ضعیف ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت: ستاد اربعین استان کرمانشاه کوچکترین کمک و حمایتی از موکب های اسلام ابادغرب نکرده  و تمامی موکب های شهرستان بدون هیچ اعتباری و با کمکهای مردمی و  ادارات و نهادهای داخلی و محلی راه اندازی شده است 

 وی افزود : حدود ۷۰ درصد از زائرین در کربلا از اسلام ابادغرب تردد کرده اند و  این شهر به عنوان یک شاهراه ارتباطی که در مسیر دو مرز خسروی و مهران قرار گرفته از اهمیت ویژه ای برخوردار است اما متاسفانه از طرف ستاد اربعین استان هیچ توجه و حمایتی به مواکب شهرستان نشد.

 حجت الاسلام مهری اظهار داشت : ستاد اربعین استان به عنوان ستاد اربعین قصرشرین فعالیت میکرد و هیچ ستاد اربعین استانی مشاهده نشد قرار نیست برای این کارها فقط در قصرشیرین متمرکز شویم و با بسیج امکانات تمامی خدمات را به آنجا بدهیم در صورتی که بیش از یک میلیون و هشتصد هزار نفر زائر از اسلام آبادغرب به سوی مرز خسروی و غالبا مهران تردد داشته اند.

 وی همچنین خواستار گسیل امکانات به سمت حمیل و اسلام آبادغرب از سوی ستاد اربعین استان برای خدمات رسانی و پذیرایی از زائران در مسیر برگشت شد.

امام جمعه اسلام آبادغرب در بخشی دیگر از سخنانش با انتقاد از حضور بی رنگ آستان قدس رضوی استان کرمانشاه در اسلام آباغرب گفت: آستان قدس رضوی طی یک سال گذشته هیچگونه  فعالیت و خدماتی در شهرستان اسلام آبادغرب نداشته و عملکردش بسیار ضعیف بوده است.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد