گرامیداشت سالروز شهادت شهید محمد حسین فهمیده؛

برگزاری یادواره شهدای دانش آموز در اسلام آبادغرب+تصاویر

کد خبر: 305234
|
15:55 - 1398/08/09
نسخه چاپی
برگزاری یادواره شهدای دانش آموز در اسلام آبادغرب+تصاویر
یادواره شهدای دانش آموز و گرامیداشت سالروز شهادت اسوه شجاعت و فداکاری بسیجی شهید محمد حسین فهمیده در اسلام آبادغرب برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، یادواره شهدای دانش آموز و گرامیداشت سالروز شهادت اسوه شجاعت و فداکاری بسیجی شهید محمد حسین فهمیده در در دبیرستان شاهد علیزاده اسلام آبادغرب به همت حوزه مقاومت بسیج فهمیده و اداره آموزش و پرورش اسلام آباد غرب و با حضور خانواده معظم شهدا،اولیاء و دانش آموزان و جمعی از پرسنل اداره آموزش و پرورش شهرستان برگزار گردید.

 

در این مراسم جمال الدین برجی رئیس آموزش و پرورش شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به مدعوین خیرمقدم عرض نمود.

 

در ادامه  حجت الاسلام مرادی مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه اسلام آباد غرب با بیان اینکه؛قرآن كریم ۲۰۰ بار كلمه ذكر بیان شده است،  یادواره شهدا را مصداق «... وَذَكِّرْهُمْ بِأَیامِ اللَّهِ...؛ ... و روزهاى خدا را به آنان یادآورى كن...» (آیه ۵ سوره ابراهیم) دانست.

 

وی افزود:  امروز در یادواره شهدا گردهم آمده‌ایم تا بار دیگر رشادت‌های آنان را مرور كرده و به خانواده‌های شهدا بگوییم كه این تلاش‌ها، اسارت‌ها، ایثارگری‌ها و جانباز‌ی‌ها در عالم اثر كرده است.
 زمانی كه ما بچه بودیم روحانیون بر بالای منبر می‌گفتند كه هركه با آل علی(ع) در افتاد، ور افتاد و امروز نیز ما یادواره شهدا برگزار می‌كنیم تا چنین سخنی بگوییم و مصداق آن این است كه اكنون صدام و صدامیان كجا هستند؟

 


 
حجت الاسلام مرادی  با اشاره به اینکه؛ یادواره شهدا حرف از امید و آینده است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند كه با این ستاره‌ها می‌توان راه را شناخت و آینده از آن ماست و خون بچه‌های ما اثر كرد، برای همین است گام دوم ؛ اولین قدم رو شهدا برداشتند.

 

وی افزود:   امروز ما یادواره شهدای خود را در ۲۰ متری سنگر اسرائیل برگزار می‌كنیم، ما در دهه ۶۰ به راهیان جبهه می‌رفتیم؛  در دهه ۷۰ به راهیان نور و شلمچه و اروند را آزاد كردیم  و در دهه ۸۰ راه كربلا را باز كردیم و راهیان كربلا شدیم  و در دهه ۹۰ نیز دانشجویان نخبه ما در ۲۰ متری اسرائیل در راهیان قدس عكس یادگاری می‌اندازند.
 
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه اسلام آباد غرب عنوان کرد:  مادر شهید یوسف داورپناه برشمرد كه  دشمنان در كردستان فرزندش را مقابل چشمانش سر بریدند و مثله كردند و خودش فرزندش را دفن كرد و سپس ادامه داد: ما یادواره شهدا برگزار كردیم تا تا خط كش بگذاریم و بگوییم كه شهدا و خانواده‌های شهدا اینگونه برای امام و انقلاب آبرو گذاشتند. اما متاسفانه شهرداری در برخی شهرها اسم  شهدا رو از سرکوچه ها حذف می کنند.
 

وی با اشاره به این فرموده امام خمینی(ره)؛  "رهبرما آن طفل دوازده ساله ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش ازصدها زبان و قلم ما بزرگتر است ، با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید ." یادآور شد: رهبر معظم انقلاب ، می فرمایند : " زنده نگه داشتن یاد و حادثه شهادت دانش آموزبسیجی ، شهید فهمیده از اصالتهای دفاع مقدس می باشد . شهید فهمیده نوجوانی خوش برخورد ، شجاع و فعال بود ، او به مطالعه علاقه زیادی داشت و با وجود اینکه به سن تکلیف نرسیده بود ، نماز می خواند و احترام خاصی برای والدینش قائل بود . شیفته و عاشق امام (ره) بود و با تمام وجود سعی در اجرای فرامین امام داشت . او می گفت : امام هر چه اراده کند همان را انجام خواهم داد ، من تسلیم او هستم .
 
حجت الاسلام مرادی  با تشریح نحوه  شهادت اسوه شجاعت و فداکاری بسیجی شهید محمد حسین فهمیده، گفت: در جریان حمله به خرمشهر ، حسین می بیند که تانکهای عراقی به سمت رزمندگان اسلام هجوم آورده و درصدد محاصره و قتل عام آنها هستند .او در حالیکه چند عدد نارنجک به کمرش بسته و تعدادی را در دستش گرفته بود به طرف تانکها حرکت می کند . تیری به پای او می خورد و مجروح می شود . بدون هیچ تردید از لابلای تیرها ، خود را به تانک پیشرو رسانیده و با نارنجک ، تانک را منفجر می کند و خود نیز تکه تکه می شود . پس از انفجار ، نیروهای دشمن گمان می کنند که حمله ای صورت گرفته ، روحیه خود را می بازند و به سرعت تانکها را رها کرده ، فرار می کند . در نتیجه محاصره شکسته می شود و پس از مدتی نیروهای کمکی سرمی رسند .
 

وی در بخش دیگیر از سخنان خود گفت: مسئولین از رئیس اداره تا مدیر مدرسه و معلم و ‌والدین در قبال این که دانش آموزان در مسیر شهدا تربیت شوند مسئول هستند.

 

این محفل نورانی با  مداحی حماسی ذاکر اهل بیت کربلایی میلاد احمدیان پایان یافت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد