فرماندار اسلام آبادغرب در سخنرانی13 آبان مطرح کرد:

بدنبال برگزاری انتخاباتی پرشوری هستیم/مردم فضای عمومی انتخابات را به فضای دوستی و صمیمیت تبدیل کنند

کد خبر: 305242
|
23:18 - 1398/08/14
نسخه چاپی
بدنبال برگزاری انتخاباتی پرشوری هستیم/مردم فضای عمومی انتخابات را به فضای دوستی و صمیمیت تبدیل کنند
فرماندار اسلام آبادغرب در سخنرانی13 آبان گفت: بدنبال انتخاباتی پرشوری هستیم که در کمال امنیت و رقابت ورفاقت و وحدت و برادری با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود

به گزارشاسلام آباد خبر، جهانبخش حیدری فرماندار اسلام آبادغرب درسخنرانی13 آبان شهرستانگفت: امروز سه رویداد مهم در تاریخ معاصر ایران عزیز و در سپهر سیاسی این سرزمین و مشخصا در تاریخ انقلاب اسلامی ایران رخ داده است  که هر کدام از  آنها نقطه عطفی در شروع و ادامه پیروزیهای انقلاب اسلامی  برای ملت ایران به حساب. می ایند.

 

در رویداد اول امام خمینی در  ۱۳ ابان ماه سال 43 در پی اعتراص به تصویب قانون کاپیتولاسیون و  مصونیت سازی برای اتباع امریکا به کشور  ترکیه تبعید شدند و بعد از یازده ماه حضور در این کشور سرانجام با توصیه ساواک شاهنشاهی به شهر نجف اشرف در کشور عراق تبعید شدند و در انجا پس از 13 سال‌مبارزه با استبداد شاهنساهی، در بحبوحه انقلاب به کشور فرانسه عزیمت و از آن طریق رهبری جنبش اجتماعی ملت مسلمان را به عهده گرفتند  وبعد از چهار ماه وارد خاک مقدس کشورشدند و  مستقینا در داخل رهبری و سکانداری ملت ایران را در مبارزه با شاه برعهده گرفتند و مبارزات ملت ایران  را هدایت و سرانجام ملت ایران با رهبریهای خردمندان ایشان  در 22 بهمن سال 57 به پیروزی رسیدند.


در رخداد دوم  در ۱۳ آبان سال ۵۷ ، دانش اموزان در یک اجتماع اعتراص امیز در دانشگاه تهران علیه رژیم شاهنشاهی تظاهرات میکنند که مورد حمله و تیراندازی مامورین شاه قرار میگیرند که در نتیجه ، تعدادی از دانش اموزان انقلابی به شهادت میرسند. وخون پاک این شهیدان باعث شد آخرین دژهای رژیم شاهنشاهی در هم کوبیده شود و ما به پیروزی برسیم .


اتفاق سوم اتفاق بسیار مهمی بود که  حادث شدن ان نقش فوق العاده ای در استمرار پیروزیهای ملت ایران  در ادامه انقلاب داشت. با  نگاه ریز بین و سنجیده ای که دانشجویان مسلمان پیرو خط امام ( ره) داشتند در 13ابان سال 58 با ورود به لانه جاسوسی امریکا انرا تسخیر کردند وبااراده قوی و بسیار انقلابی خود هژمونی امریکا  را به چالش جدی کشیدند  و این حرکت ارزشمند انها ، که  امام امت ان را انقلاب دوم  نامید  نقش بسیار مهمی در پیروزیهای انقلاب داشت.

 

وی افزود:  امروز جامعه ما در موقعیت بسیارحساسی قرار دارد یعنی در یکی از گذرگاههای تاریخی برای رسیدن به آرمانهای بلند خود قرار دارد، پس باید نگاه به این حساسیت یک نگاه تحلیلیگرانه و  همراه با شناخت باشد.زیاده خواهی های امریکا برای افزایش سلطه خود بر دنیا همه ضوابط حقوق بین الملل را تحت تاثیر خود قرار داده است.تا با این ابزار منابع سایر کشورها را مورد تصاحب قرار دهد.امروز بیش از هر زمانی امریکا با تمام توان در عرصه های مختلف بدنبال سد کردن رشد، پیشرفت و توسعه  کشور است و منطق حکم میکند هر عاملی که مانع رشد یک کشور شود، دشمن آست ، نتیجه میگیریم آمریکا دشمن ملت با فرهنگ ایران است.لذا ضرورت ایجاب میکند که نسبت به شناخت بیشتر این دشمن و شگردهای دشمنیش اهتمام داشته باشیم . با این وجود اولین اقدامی که امریکا به عنوان راهبرد اول علیه کشورمان دنبال می کند ، ایجاد شک و تردید در نظام اعتقادی و ارزشی ملت ماست.


فرماندار اسلام آبادغرب بان داشت: ملت ایران بر اساس همین اعتقادات ، نظام سیاسی جمهوری اسلامی  را با دو وجهه جمهوریت و اسلامیت با ارا مستقیم خود مستقر کردند و آنها تلاش میکنند که الغاء نمایند این نظام با این هویت نمیتواند مشکل جامعه ایران را حل نماید این همان چیزیست که مقام معظم رهبری از آن بعنوان شبیخون و ناتوی فرهنگی یاد میکند.  نکته دیگری که ما باید به ان توجه و اهتمام داشته باشیم وراهبرد دشمن است شکستن وحدت ملت ایران است اینها می خواهند با بهره گیری از گسل های قومی و تفاوتهای مذهبی ورود پیدا کنند و تقابل را در جامعه ایران به وجود آورند. دشمن میداند راز و رمز ماندگاری ما در انسجام و وحدت است و وقتی وحدت در جامعه و درمیان تمام اقوام ایرانی مثل همیشه جریان داشته باشد، آمریکا نمیتواند در رسیدن به نقشه ها و اهدافش موفق باشد. و ان شاءالله ملت عزیز ایران با حفظ کیاست و هوشیاری اجازه به دشمن نخواهد داد که در اجرای برنامه های دشمنی خود با کشورمان توفیقی داشته باشد.
و راهبرد سوم دشمن ایجادجنگ روانی بر ضد ملت ایران است که ما در طول ایام چهل سال از عمر انقلاب شاهد این نوع جنگ بودیم و آمریکا همواره تلاش کرده با شیوههای مختلف مردم فهیم ایران را مرعوب تهدیدات خود سازد اما ره به جایی نبرده است.

 

وی گفت: آمریکا تلاش میکند این سه راهبرد بصورت ترکیبی و در قالب پروژه فریب و در کنار جنگ اقتصادی تمام عیار علیه کشورمان اجرایی کند تا امنیت ملی این سرزمین را مورد هدف قرار دهد. و سخنان ولیعهد عربستان که اعلام می کند ما میخواهیم نا امنی را به داخل مرزهای ایران ببریم و به حمدالله توفیقی نداشته در این زمینه ارزیابی میشود که به نیابت از امریکا این موضوع  را بیان داشته است. 

 

حیدری در خاتمه افزود: سخن اخرم به فرهنگیان دانشگایان و همه مردم عزیز اسلام این است که  فرمانداری مقدمات کار یازدهمین دوره برگزاری انتخابات را مهیا کرده و در ماه اینده عملا وارد عرصه اجرایی انتخابات می شویم. استحضار دارید یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی تحکیم فرهنگ مردم سالاری و دموکراسی در جامعه ایران است . زیرا درقانون اساسی جمهوری اسلامی تصریح شده  که اداره کشور باید به اتکا ارا عمومی باشد.و دخالت مردم در مدیریت و اداره کشور از رهگذر انتخابات است که با نقش افرینی انان در هر انتخاباتی این مهم محقق میشود. 
انتظار است که مردم فهیم و با فرهنگ شهرستان اسلام اباد فضای عمومی انتخابات را به فضای دوستی و صمیمیت تبدیل کنند.در کنار هم بودن و رقابت کردن در عرصه مشارکت انتخابات و در عین حال توجه به محبت و اخلاق مداری و رفاقت از مهمترین لوازم و ویژگیهای مردمسالاری است.

 

وی خاطرنشان ساخت: بدنبال انتخاباتی پرشوری هستیم که در کمال امنیت و رقابت ورفاقت و وحدت و برادری با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود. بداخلاقی آفت هر انتخاباتی است که ان شاءالله جامعه اخلاق مدار ما اجازه پدید امدن انرا نخواهند داد . توقع دارم آنهایی که دل در گرو جامعه دارند درراستای تقویت روحیه برادری تلاش کنند که با این رویه شاهد یک انتخابات پر شور و همراه با مشارکت حداکثری مردم در شهرستان باشیم.

 

فرماندار اسلام آبادغرب گفت: ما عهده دار عهدی هستیم که امانتدار رای مردم در  انتخابات باشیم و در هر شرایطی از آرا مردم صیانت کنیم و هر انچه که مردم انتخاب کردند به عنوان یک تصمیم مقدس به آن حترام میگذاریم، قانون ملاک عمل همه ماست و بر اساس قانون پیگیر امور هستیم و تلاش میکنیم فضای نشاط اجتماعی و آرامش در برگزاری انتخابات حاکم شود و در این راستا نیازمند نقش آفرینی بزرگان و نخبگان و مردم شریف اسلام آباد هستیم که در جهت تقویت وحدت و دوستی در جامعه ، ما را یاری کنند.

 

وی تصریح کرد:  انتطار است کاندیداهای محترمی که وارد عرصه انتخابات میشوند با تمکین و عامل بودن به قانون و اخلاق مداری و دعوت مردم به مشارکت ، در تقویت و شکوفایی انتخابات کوشا باشند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها