امام جمعه اسلام آبادغرب:

دولت با نظارت مستمر بر اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین، مانع گرانی کالاها و خدمات شود/حمایت از برنامه ها و اقدامات انقلابی قوه قضائیه در مبارزه با فساد

کد خبر: 305254
|
15:45 - 1398/08/24
نسخه چاپی
دولت با نظارت مستمر بر اجرای  طرح سهمیه‌بندی بنزین، مانع گرانی کالاها و خدمات شود/حمایت از برنامه ها و اقدامات انقلابی قوه قضائیه در مبارزه با فساد
امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: دولت محترم باید با نظارت مستمر بر نحوه اجرا و بررسی پیامدهای طرح سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین، مانع گرانی بی رویه کالاها و خدمات شود.

به گزارشاسلام آباد خبر،  حجت الاسلام محمدطه مهری در خطبه های نمازجمعه امروز اسلام آبادغرب با اشاره به عملكرد قوه قضائیه در مبارزه با فساد اقتصادى   اظهار کرد:  باتوجه به این دستاوردهای مهم قوه قضائیه در عرصه اجرا و برقراری عدالت اقتصادی میتوان دریافت که این اقدامات قوه نه تنها برخوردی نمایشی و ظاهری نبوده بلکه اقداماتی جدی و با برنامه ریزی درست و مناسب است، که اگر با حمایت اطلاعاتی و امنیتی و اجرایی نهادهای دیگر نظام اسلامی همراه شود، چه بسا نتایج قابل توجه و مثمر ثمر بیشتری را به همراه خواهد داشت.

 

وی افزود: این اقدامات خود گویای آن است که ایجاد اعتمادسازی در میان عموم مردم و بخصوص فعالان عرصه اقتصادی کشور از سوی نهادهای مسئولی همچون قوه قضائیه، بویژه در این شرایط تحریم و فشار اقتصادی، علاوه بر آنکه اعتماد عمومی به کار و تلاش در عرصه اقتصادی را ایجاد خواهد کرد، توطئه ها و برنامه های دشمنان در فاصله انداختن میان مردم و مسئولین نظام اسلامی را سرکوب خواهد نمود. به همین دلیل انتظار آن میرود که این رفتار و عملکرد مناسب از سوی تمامی نهادها و دستگاه های اجرای و اشخاص و مسئولین کشور حمایت جدی شده و دنبال گردد و اجرای عدالت اقتصادی و مبارز با فساد صورتی همگانی به خود بگیرد.

 

امام جمعه شهرستان ضمن تشکر وتقدیر از برنامه ها و اقدامات انقلابی قوه قضائیه و رییس محترم این قوه،جناب آیت الله رئیسی،امیدواریم با قوت و قاطعیت و صلابت بیشتر و بدون توجه به دوقطبی سازی های کاذب، با مبارزه بی امان و مستمربرای ریشه کنی فساد در هرسطح و جایگاه، شرایط بهتری را برای تحقق عدالت اقتصادی و اقتصاد مقاومتی فراهم و موجبات اعتمادآفرینی بیشتر مردم انقلابی وصبور ایران اسلامی رافراهم آورند.

 

حجت الاسلام مهری ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته وحدت، عملیات هوشمندانه و پیچیده پاسداران گمنام امام زمان(عج)، شامل بازگرداندن و دستگیری مفسد بزرگ اقتصادی، پس از مفسد بزرگ سیاسی(زم) و ایجاد امیدواری نسبت به برخورد با اخلالگران بزرگ فرهنگی، اخبار امید بخش و نشاط آفرین این روزها برای مردم و نخبگان هستند. لذا علاوه بر قدر شناسی از فرزندان انقلابی ملت در سازمان مقتدر و قدرتمند اطلاعات سپاه، از قوه قضاییه که با غیرت و مدبرانه وارد میدان این مبارزه مقدس شده، با تمام وجود حمایت کرده و محاکمه فوری و بدون ملاحظه این مفسدان را به عنوان مطالبه بحق ملت عزیزمان، خواستاریم.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: رژیم صهیونیستی با ترور ناجوانمردانه فرمانده عملیات جهاد اسلامی و همسر مکرمش و با بمباران منجر به شهادت 30 غیرنظامی در غزه، اول، در سطح راهبردی، تضعیف جبهه مقاومت را دنبال می‌کند، به ‌ویژه در مقاطعی که کشورهای منطقه درگیر حوادث داخلی می شوند. دوم، در سطح داخلی، ماههاست درگیر دعوا و محروم از کابینه مانده و اقداماتی از این دست، برای برون رفت از مخمصه است. غافل از این که صهیونیسم را از مخمصه حقیقی که، زوال قطعی اوست، گریزی نیست. ضمن محکومیت شدید این جنایات و همدردی با ملت مظلوم فلسطین، ضرورت دارد یادآوری کنیم که فلسطین، همچنان، مسئله‌ اول جهان اسلام است.

 

امام جمعه شهرستان با اشاره به افزایش قیمت بنزین گفت: در ارتباط با مباحث پیرامون " سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین"، سه نکته باید مدنظر قرار گیرد؛  1)اصل و ضرورت اجرای این امر، مطابق مصوبات قانونی و مورد تفاهم دولت و مجلس و مورد حمایت نخبگان اقتصادی است، منوط به اینکه با دقت و صحیح اجرا شود.

2) دولت محترم باید با نظارت مستمر بر نحوه اجرا و بررسی پیامدهای این طرح، مانع گرانی بی رویه کالاها و خدمات شود.

3)مردم حق دارند از چگونگی هزینه صحیح منابع مالی حاصل از این صرفه‌جویی عظیم مطلع و تبعات مثبت این اقدام را در کشور مشاهده نمایند.

 

وی با اشاره به مناسبت های پیش رو گفت: ۲۴آبان ماه هرسال،روز کتاب و کتاب خوانی است.روزی نمادین که ازسال ۱۳۷۲بنیانگذاری شد و باهفته کتاب و کتابخوانی تکمیل گردید.۲۴تا ۳۰آبان ماه،هفته کتاب کتابخوانی است.. اول.نقش و اهمیت کتاب در ارتقاء فرهنگ جامعه؛

دوم. لزوم انس فردی وخانوادگی و عمومی مردم بافرهنگ کتابخوانی به عنوان بخشی ازسبک زندگی؛

سوم. بیان خسارتها و آثار زیانبار بی توجهی به کتاب خوانی و مطالعه؛

چهارم. اهمیت نقش دولت و حاکمیت دراحیای کتبی که میراث فرهنگی جامعه اند ونیز تولید و توزیع و نشر به روزِ کتاب و فرهنگ سازی برای تبدیل کتابخوانی به عنوان یک سنت حسنه؛

پنجم. لزوم ایفای نقش حاکمیت و مسئولان فرهنگی در نشر کتابهای سالم و فاخر و نظارت درست و مطلوب و مراقبت از نشر کتابهای ناسالم که به فرموده رهبری؛ مانند مواد مخدر،برای سلامت جامعه مُضّرند.

 و برای ترویج این سنت حسنه،باید از خودمان شروع کنیم: باید مانند رهبرمان،خرید کتاب و کتابخوانی را جزو سبد خانوار و سبک زندگی خود وخانواده مان قرار دهیم.

 

حجت الاسلام مهری  در بخش دیگری از خطبه های نماز ۹۸/۸/۲۴ اظهار کرد: در ماجرای  صلح حدیبیه پیامبر(ص) با آنان پیمان صلح امضا کرد. اما سال هشتم بعثت، که کفّار  نقض عهد کردند، پیغمبر رفت و مکه را فتح کرد.

 یهودیان  بنی‌قینقاع به پیغمبر خیانت کردند؛ پیغمبر سراغشان رفت و فرمود باید از آن‌جا بروید.

 یهودیان  بنی‌نضیر هم خیانت کردند لذا پیغمبر فرمود مقداری از وسایلتان را بردارید و بروید؛ اینها هم مجبور شدند و رفتند.

 پیامبر با یهودیان  بنی‌قریظه پیمان بست تا در جنگ خندق نگذارند دشمن از طرف محلاتشان وارد مدینه شود؛ اما اینها ناجوانمردی کردند و با دشمن پیمان بستند تا در کنار آنها به پیغمبر حمله کنند!... بعد که قریش و هم‌پیمانانشان شکست خوردند و از خندق جدا شدند و به طرف مکه رفتند، پیغمبر به مدینه برگشت. همان روزی که برگشت، نماز ظهر را خواند و فرمود نماز عصر را جلوِ قلعه‌های بنی‌قریظه می‌خوانیم...

 

امام جمعه اسلام آباد غرب تصریح کرد: در هیچکدام از این قضایا، پیغمبر  نقض عهد نکرد اما در مقابل نقض عهد آنان، ساکت نماند و پاسخ خیانت‌شان را با  اقتدار کامل داد.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد