امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب:

هیچ چیزی به اندازه کتاب و مطالعه کتاب به انسان لذت نمی دهد

کد خبر: 305260
|
23:17 - 1398/08/26
نسخه چاپی
هیچ چیزی به اندازه کتاب و مطالعه کتاب به انسان لذت نمی دهد
امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در دیدار اعضاء دبیرخانه اسلام آبادغرب نامزد پایتخت کتاب ایران و کتابداران کتابخانه های شهرستان اسلام آّبادغرب گفت: هیچ چیزی به اندازه کتاب و مطالعه کتاب به انسان لذت نمی دهد.

به گزارشاسلام آباد خبر، اعضای دبیرخانه اسلام آبادغرب نامزد پایتخت کتاب ایران و کتابداران کتابخانه ها و جمعی از مدیران  شهرستان اسلام آّبادغرب با نماینده ولی فقیه و امام جمعه  شهرستان دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار خسرو تمری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بسامی رئیس نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان گزارشی از طرح پایتخت کتاب ایران و ظرفیت کتابخانه های عمومی  ارائه کردند.

در ادامه حجت الاسلام مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت : در تمامی ادیان و مکاتب اگر جستجو کنیم هیچ مکتبی به اندازه اسلام و مکتب اهل بیت در باره آگاهی و دانایی و دانستتن بحث نشده است؛ و اولین آیات قرآن با خواندن بر پیامبر نازل شد.

امام جمعه شهرستان افزود : در اسلام تاکید زیادی بر روی علم و دانایی شده است و هر جایی که علم و آگاهی در جامعه ای حاکم شد جهل و ناآگاهی رخت برخواهد بست و برعکس هر جایی که جهل و نادانی حاکم شود به دنبال آن علم و آگاهی از بین خواهد شد و تاریکی حاکم می شود.

وی افزود : در گذشته میزان افراد باسواد ایران در سطح پایینی بوده است اما شما ببینید که در طول ۴۰ سال گذشته شاهد ریشه کن کردن بی سوادی در جامعه به ویژه مناطق روستایی با دستور حضرت امام(ره) مبنی بر تشکیل نهضت سواد آموزی و این موضوع جزء اصول و اسلوب انقلاب اسلامی است.

وی افزود : مقام معظم رهبری با کتاب انس ویژه دارند و از برنامه های زندگی مقام معظم رهبری کتابخوانی است

وی افزود : کارهای خوبی صورت گرفته است و برنامه های ارزشمندی در حوزه کتابخوانی انجام شده است از جمله بحث پایتخت کتاب ایران، جام باشگاههای کتابخوانی اما اینها کافی نیست. و باید با همین طرح پایتخت کتاب ایران مسیر مطالعه را باید در قشر جوان باب کینم.

وی به آسیب های فضای مجازی در حوزه مطالعه اشاره کرد و افزود: امروز این موضوع به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است اما واقعیت امر این است که هیچ چیزی به اندازه کتاب و مطالعه کتاب به انسان لذت نمی دهد و دست اندرکاران نیز در این زمینه موفق باشند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها