امام جمعه اسلام آبادغرب:

تفکر بسیجی الهام بخش مقاومت در عصر حاضراست/همه مسئولان در این شرایط سخت اقتصادی باید قدر این مردم صبور و انقلابی را بدانند

کد خبر: 305277
|
16:08 - 1398/09/01
نسخه چاپی
تفکر بسیجی الهام بخش مقاومت در عصر حاضراست/همه مسئولان در این شرایط سخت اقتصادی باید قدر این مردم صبور و انقلابی را بدانند
امام جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به اهمیت تفکر بسیجی؛ تفکر الهام بخش مقاومت در عصر حاضر، گفت: تفکر بسیجی و بسیج در جهان معاصر مرهون امام خمینی است و حضرت امام، در واقع پدر ومعلم این تفکر و تشکل در عصر جدیداست.

به گزارشاسلام آباد خبر،  حجت الاسلام محمدطه مهری در خطبه های نمازجمعه امروز اسلام آبادغرب با اشاره به اهمیت تفکر بسیجی؛ تفکر الهام بخش مقاومت در عصر حاضر، اظهار کرد:  تفکر بسیجی و بسیج در جهان معاصر مرهون امام خمینی است و حضرت امام، در واقع پدر ومعلم این تفکر و تشکل در عصر جدیداست.

 

وی افزود:  تفکربسیجی ویژگیهای اصلی دارد که آن را از دیگر تشکلهای مبارز و مردمی جهان متمایز می‌کند و همین مختصات است که به این فرهنگ و تفکر جنبه الهام بخشی و الگویی در جهان داده است. به خاطر وجود همین مختصات و عینیت آثار وبرکات آن در جامعه انقلابی و منطقه و جهان که امروز در منطق مقاومت همه جانبه و بازدارنده فرهنگی، سیاسی علمی، اقتصادی، اجتماعی ونظامی؛ بروز و ظهور یافته است، انتظار جامعه انقلابی و امام جامعه، از بسیجیان عزیز و سرافراز فراوان است. انتظاراتی که باید به آن توجه کنند و بیش از هر کسی بدان پای بندباشند

 

امام جمعه اسلام آبادغرب شاخصه‌های بسیجى از منظر امامین انقلاب اسلامی را اینگونه برشمرد؛

 

خدامحوری و ارتباط با خد۱. اخلاص در عمل‌

 

حاضر در تمامی میدانهای سخت- ‌ همراهی مجاهدت با ایمان و عمل و بصیرت

 

حفظ اندیشه ارزشی شهادت طلبی تلاش عاشقانه و مومنانه‌

 

حضور با اراده و همت بلند و پیشرو بودن در میدان‌های سخت،

 

وی عنوان کرد: شش روز از آغاز آشوب‌های سازماندهی شده به بهانه گران شدن بنزین گذشته و هر چه زمان می‌گذرد، ابعاد بیشتر این وقایع روشن‌تر شده و غبارهای ابهام زدوده خواهد گردید، ورود حکیمانه رهبرانقلاب برای فیصله دادن به این غائله موجب شد نصاب استمرار آشوب والتهاب از هشت ماه در سال ۸۸ به هشت روز در سال ۹۶ و دو روز در سال ۹۸ کاهش یابد و بصیرت ملی و انسجام اجتماعی و قدرت نرم، ایران انقلابی را در مقابله با ناامن سازی کشور به دوست و دشمن نشان دهد.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب بیان داشت:  اصل موضوع هدفمندی یارانه‌ها، مورد تاکید همگانی است و رهبرعزیز انقلاب اسلامی نیز به درستی برآن صحه گذاشتند. همه می‌دانیم که دولت، سالانه ۹۰۰هزار میلیارد تومان یارانه پنهان پرداخت می‌کند که ۶۰۰هزار میلیارد میلیارد تومان آن، مربوط به یارانه ی پنهان انرژی است. برای درک بهتر این موضوع کافی است بدانیم، بودجه عمرانی سال ۹۷، شصت و دو هزار میلیارد تومان است. یعنی یارانه انرژی در این سال، تقریبا ده برابر بودجه عمرانی بوده است. این در حالی است که ۵۰% از این بودجه صرف سه دهک ثروتمند جامعه می‌شود. مضافا این که بخش عظیمی ازآن هم قاچاق می‌شود به علاوه این که عدم مصرف بهینه سوخت ما را در عرض سه سال آینده، علیرغم صرف میلیاردها دلار برای خودکفایی بنزین؛ دوباره وارد کننده بنزین خواهد ساخت.

 

وی افزود: با این همه، انتظار بوددولت محترم، با فراهم کردن بیشتر زیر ساخت‌ها، مثل توسعه پمپ‌ها ی سی ان جی و نیز افزایش خودروهای گازسوز در طول سالیان گذشته و سرانجام اعلام پیش از اقدام و اقناع نخبگان و افکار عمومی و واریز مبلغ جبرانی قبل از افزایش قیمت ( چنانچه رهبر انقلاب در حاشیه دیدار جمعه به جناب رییس جمهور تذکر دادند) همچنین گفتگوی پس از اعلام و تلاش برای اقناع عمومی با یک پیوست رسانه ای و بسته مناسب فرهنگ سازی، اقدامات خود را سامان می‌داد.

 

حجت الاسلام مهری عنوان کرد: اکنون که این طرح عملی گردیده است، دولت، باید برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت به کالاهای دیگر با یک برنامه مدون و منظم و مستمر برای حمایت از حقوق عموم مردم اقدام و آن را عملی سازد، علاوه بر دولت، مجلس و قوه قضائیه از طریق مجاری در اختیار، مانند ؛ دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور و دیگر ابزارهای نظارتی که در اختیار دارند بر روند اجرای این طرح نظارت نمایند.

 

وی تصریح کرد: سخنان راهبردی رهبر انقلاب اسلامی در معطل نکردن کشور به امید وعده‌های پوچ اروپا، توجه عملی و دوچندان به رونق تولید و بهبودفضای کسب و کار، جلوگیری از واردات بی‌رویه کالا و جلوگیری ازقاچاق کالا، توجه و تعامل کریمانه با تولید کنندگان سالم و معتبر در بخش خصوصی و تعاونی، اصلاح نظام بانکی، اصلاح ساختار بودجه ریزی، توجه به بازار ۳۰۰میلیونی کشورهای همسایه ودر یک کلام اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی را مورد اهتمام عملی خود قراردهد.

 

امام جمعه شهر شهیدان مرصاد خاطرنشان ساخت: همه مسئولان در همه قوا و نهادها و ارگانها، در این شرایط سخت و دشوار اقتصادی باید قدر این مردم صبور و نجیب و انقلابی را بدانند. با ساده زیستی، پاکدستی، مراقبت اززندگی خود واطرافیان، دوری از روحیه زشت اشرافی گری و تجمل گرایی، فرصت خدمت بی‌منت به این مردم را که شایسته بهترین خدمتها هستند بدانند و دل این مردم خوب و شریف و بی‌نظیر را که چهل سال است پای آرمانهای انقلاب و ولایت ایستاده اند بیش از پیش شاد وخرسند کنند

 

وی افزود: از قوه محترم قضاییه می‌خواهیم عناصر اصلی وفرعی که در این اغتشاشات این همه خسارات مالی و جانی را به کشور وارد آوردند در اسرع وقت به مجازات متناسب با جرمشان برساند . همه مسئولان و مردم ما، اصحاب رسانه و نخبگان بایدبسیار مراقب باشند! هم دشمن خارجی هم مزدوران داخلی ایشان در صددند با فضا سازی  نادرست، دوباره جای شهید و جلاد را عوض کنند و اغتشاشگران داعشی صفت را مظلوم جلوه دهند. سپاس و شکر به درگاه خداوند علیم و قدیر که بار دیگر منت نهاد و ابر و غبار دشمنی دشمنان را از سر ملت ما زدود و مکر دشمنان را خنثی و چهره شان را بیش ازپیش رسواساخت.

 

وی اضافه نمود: مرهون عنایات خاصه ولی نعمت مان حضرت ولی الله الاعظم عجل الله فرجه هستیم که الطاف کریمانه اش به واسطه خونهای پاک شهدا و خانواده ی شهدا و ایثارگران و نجابت این ملت، فوق رغبت مان بر سرمان گسترده است و در برهه‌های حساس از این ملت دستگیری می‌کند.

 از هدایت‌ها و رهبری‌های رهبر حکیم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای تشکر می‌کنیم که این بار نیز مانند همیشه، با درایت الهی خود، به کشور شهیدان آرامش دوباره بخشیدند و وحدت و انسجام ملی را قوام دوباره ای دادند.

تقدیر از همه ملت شریف و بصیرایران اسلامی که با تشخیص انقلابی موقعیت حساس کنونی و درک درست ازصحنه، صفوف خود را از اغیار جداکردند و توفنده و مستحکم پادر عرصه حمایت از آرمانهای انقلاب گذارده و در راهپیماییهای این روزها موجبات شادی همه کشورها ی مقاومت و مردم آزادی خواه و ناامیدی و عصبانیت مضاعف استکبار را فراهم ساختند

 

حجت الاسلام مهری با تقدیر از مدافعان وطن گفت: تقدیر ویژه ی ما نثار نیروهای تلاشگر و مجاهد امنیتی و انتظامی در نیروی جان برکف انتظامی، سپاه عزیز پاسداران، سربازان و پاسداران گمنام امام زمان علیه السلام و در هفته بسیج تشکر مخصوص ما تقدیم عزیزان سلحشور بسیجی است که عاشقانه و با نشاط وارد عرصه دفاع از کیان انقلاب و وطن شدند. همچنین از نیروهای امدادی اورژانس و آتش نشانی و پاکبانان زحمتکش شهرداری‌ها و نیز کارمندان و پرسنل زحمتکشی که در هرسنگر به مقابله با آشوبگران و ترمیم خسارتهای به جای مانده پرداختند، تشکر می‌کنیم.

 

وی همچنین عنوان کرد: ازرسانه ملی و رسانه‌های مکتوب و مجازی که درصدا وسیما و مطبوعات و شبکه‌های اجتماعی، برای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی و مردم عزیزمان فعالانه در این عرصه حضور داشته و دارند تشکر می‌کنیم.

درپایان گرامی می‌داریم یاد و نام و خاطره دلاوریها و فداکاری‌های شهیدان مظلوم و عزیز این روزها را. همچنین به جانبازی مجروحان فداکار نیروهای مدافع وطن در همه سنگرها ارج می‌نهیم و جهاد مقدسشان را پاس می‌داریم..

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد