امام جمعه اسلام آبادغرب:

ضرورت جهاد روشنگری در جنگ اقتصادی و رسانه ای دشمن/ اهمیت فضای مجازی در نگاه رهبری، ترازی همسان با اهمیت انقلاب دارد

کد خبر: 305288
|
14:11 - 1398/09/08
نسخه چاپی
ضرورت جهاد روشنگری در جنگ اقتصادی و رسانه ای دشمن/ اهمیت فضای مجازی در نگاه رهبری، ترازی همسان با اهمیت انقلاب دارد
امام جمعه اسلام آبادغرب گفت : فشار حداکثری روانی و رسانه ای و اقتصادی و سیاسی که؛ این بار این موشک باران، از نوع جنگ نرم و شناختی و ادراکی است و جهاد تبیینی و روشنگری بیش از هرزمان دیگر ضرورت دارد.

به گزارشاسلام آباد خبر،  حجت الاسلام محمدطه مهری در خطبه های نمازجمعه امروز اسلام آبادغرب گفت: ششم آذر ماه ۹۸؛ حسینیه امام خمینی، میعادگاه عاشقان ولایت و جلوه زیبای تجدیدبیعت بسیجیان دلاور با امام بسیجیان بود. سخنان و رهنمودهای امام خامنه‌ای مانند همیشه، سرشار از نکته‌های ناب، راهبردهای دقیق و راهکارهای راهگشا بود

 

وی با اشاره به سرخط‌های اصلی تحلیل اظهار کرد:  اولین خلاصه کلام رهبرانقلاب در باره غائله اخیر در دوجمله است:

 

1. این غائله یک توطئه بزرگ و عظیم و پیچیده، با هزینه هنگفت استکبارجهانی وصهیونیسم جهانی بود.

 

2. ملت بزرگ ایران با حضور حماسه آفرین خود در یک هفته اخیر، این توطئه را نابود کرد. .

 

دوم، بسیج؛ ابتکار بی نظیر امام و انقلاب برای مقابله با توطئه‌ها و تهدیدها و تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها بوده وهست.

 

سه. نظام سلطه که ضد عدالت و آزادی است، دنیا را به دوقسم ؛ سلطه گر و سلطه پذیرتقسیم کرده و راه سوم برنمی تابد. انقلاب اسلامی ایران، این راه سوم بود، یعنی جبهه سلطه ستیز!

 

چهار. طبیعی وقهری است که استکبار جهانی، به مقابله برمی خیزد. هم جنگ سخت و هم جنگ نرم. ایران انقلابی در این ۴۰سال ایستاده و جریان و جبهه مقاومت را به وجود آورده واین تفکررا به دنیا صادر کرده است.

 

پنج. بسیج که نیروی مقاومت بسیج مستعفین است، نماد تشکل بسیجی و تفکر بسیجی است که از هر صنف وقشری در میان آن هست هم در ایران و هم در خارج از ایران مانند حزب الله و حشدالشعبی و . . .

 

شش. برای تقویت و بالندگی این تفکر و تشکل، باید ماموریت‌های بسیج به روز رسانی و نو آوری شود، که ماموریتهای شش گانه فرماندهی کل قوا، در این راستااست..

 

امام جمعه شهرستان بیان داشت: نیروی مقاومت بسیج مستضعفین؛ همان گونه که از نامش پیداست، نیرویی مربوط به مستضعفان است. مستضعفان به معنای محرومان و اقشار آسیب پذیرنیست. بلکه به معنای وارثان بالقوه امامت و پیشوایی زمین و امامت جامعه بشری است. این نیرو و تفکر است که در مقابل استکبار جهانی می‌ایستد و تا به حال نیز ایستاده است.

 

وی افزود: به خاطر عظمت کار بسیج؛ امروز هدف اول دشمن تفکر بسیجی است. برای همین با حزب الله و حشدالشعبی هم مخالف است.

️دشمن در صدد جوان امروز را بی ایمان، بی انگیزه، بی امید، اسیرشهوات. بیکار و تنبل و دچار اعتیاد وشکننده باربیاورد. برای این کار هم دنبال جنگ نرم است تا بتواند به اهدافش برسد.

️اینجاست که جوان بسیجی که جوان با ایمان، با انگیره، پرکار و امیدوار، با اعتماد به نفس، اهل کار و ابتکار، قدردان جوانی و نعمت وجودخود است باید در مقابل دشمن بایستد ودر هر دوعرصه جنگ سخت و جنگ نرم ( علمی، خدمت رسانی، سازندگی، تبلیغات دینی، فرهنگی) در میدان حضور داشته باشد.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به فرمایشات رهبری ماموریت‌های هفت گانه بسیج را برشمرد؛

 

۱- بسیج در همه میادین دفاع سخت، نیمه‌سخت و نرم آماده‌به‌کار باشد و در همه محله‌های کشور در مقابل حوادث گوناگون راهبرد و تاکتیک آماده داشته باشد.

 

۲- در هیچ زمینه‌ای غافلگیر نشوید و سعی کنید در همه محله‌ها حضور داشته باشید.

 

۳- در جنگ نرم عکس‌العملی رفتار نکنید البته باید پاسخ دشمن را داد اما همیشه مانند شطرنج‌بازی ماهر یک قدم از دشمن جلو باشید و کنشی عمل کنید.

 

۴- ارتباطات خود را با مساجد تقویت کنید چرا که بسیج متولد مساجد است.

 

۵- با مجموعه‌های همسو با اهداف بسیج در دانشگاهها و خارج از آن، هم‌افزایی و همکاری کنید.

 

۶- بسیج در عین گستردگی چابک باشد و اسیر پابندهای رایج اداری نشود.

 

۷- اطلاع دادن خدمات بسیج به مردم.

 

 

وی با بیان اینکه؛ شبکه ملی اطلاعات؛ وظیفه‌ای بر زمین مانده است، عنوان کرد:

 

۱. اهمیت فضای مجازی در نگاه رهبر انقلاب اسلامی، ترازی همسان با اهمیت انقلاب اسلامی دارد.

 

۲. ایجاد و تقویت شبکه ملی اطلاعات، یکی از زیر ساخت‌های راهبردی کشور بوده که بیش از پانزده سال است جزو مطالبات درجه اول، رهبرانقلاب در بومی سازی فضای مجازی بوده است.

 

۳. تکمیل زیرساختهای شبکه ملی اطلاعات در دولتهای مختلف مورد توجه واقع نشده وعلیرغم تلاشهای همچنان این مطالبه رهبر انقلاب اسلامی، بر زمین مانده است.

 

۴. منافع شبکه ملی اطلاعات، همسان منافع خودکفایی ایران در برق و انرژی وکشاورزی صنایع نظامی و دفاعی است. لذا نهاد سیاستگذار مانند مجلس و شورای عالی فضای مجازی و به ویژه دولت، باید نسبت به تحقق کامل این مطالبه ملی، تلاش بیشتری کند.

 

۵. برخی انتقادهای انجام شده از قطعی اینترنت که در بازه زمانی محدود و بخاطر امنیت کشور انجام شده، توسط بعضی از رسانه‌ها و گروهی از مسئولان کشور، نوعی دوگانه سازی کاذب و فرا رو به جلو برای پاسخگویی از کوتاهی‌های انجام گرفته در تحقق این مطالبه ملی است.

 

حجت الاسلام مهری با اشاره به مناسبت های پیش رو گفت: دهم آذر ماه ؛ سالروز شهادت، نماینده تراز انقلابی؛ شهید آیت الله مدرس است که روز مجلس هم نامگذاری شده است. امام راحل رضوان الله علیه، بر این نکته تاکید داشتند که؛ سعی کنید نماینده ای مانند مرحوم مدرس را برای مجلس انتخاب کنید و بعد ادامه می‌دادند ؛ البته بعید است به این زودیها کسی مثل مرحوم مدرس پیدا شود. ( صحیفه امام ج۱۸ص ۲۷۶)

 

وی افزود: اگر چه انتخاب نمایندگانی مانند مدرس بسیار دشوار است، اما معرفی این شخصیت بزرگ به عنوان "نماد نمایندگی" حکایت از اهمیت نمایندگی مردم دارد. مهمترین خصائل شهید مدرس؛ دین شناسی و دین آشنایی عمیق، حریت و آزادگی، استقلال شخصیت و رای، استعمار ستیزی و استکبار ستیزی، دشمن شناسی عمیق و شناخت نفوذیهای دشمن، ساده زیستی و مردم داری و زندگی با مردم و شهادت طلبی و وارستگی ازتعلقات دنیوی و عدم تغییر روحیه و زندگی در قبل و بعد از نمایندگی، بود. مردم ما باید دقت کنند؛ کسانی را که سهم بیشتری از این ویژگی‌ها دارند، مورد توجه خوددقرار دهند.

 

وی اضافه نمود: دهم آذر ۹۸، عملیات اجرایی انتخابات مجلس یازدهم، کلیدمی خورد و فرایند سی و پنجمین انتخابات نظام جمهوری اسلامی آغاز می‌شود

 

امام جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به انتخابات یازدهم؛ جشن چهل سالگی انتخابات مجلس و اولین انتخابات در گام دوم، بیان داشت: انتخابات مجلس یازدهم چندویژگی خاص دارد که برخی ازآنها عبارتند از:

یک- از روزی که انتخابات اولین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۴ اسفند ۱۳۵۸برگزارشد. تا دوم اسفند ۹۸، تقریبا چهل سال می‌گذرد. انتخابات امسال به نوعی، جشن چهل سالگی انتخابات مجلس هم هست.

 

دو- این انتخابات، اولین انتخابات در چهله دوم انقلاب و پس از صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، که مشارکت فعال مردم، پیامهای زیادی را برای جهانیان داشته و می‌تواند تبدیل به برگ زرینی از مردم سالاری دینی شود.

 

سه- شرایط حساس مقطع کنونی و نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان در رو در رو قرار دادن مردم و حاکمیت از طریق تشدید فشار حداکثری روانی و رسانه ای و اقتصادی و سیاسی، شرایطی مانند بمباران و موشک باران سال ۶۶ توسط رژیم صدام را تداعی می‌کند، با این تفاوت که؛ این بار این موشک باران، از نوع جنگ نرم و شناختی و ادراکی است و جهاد تبیینی و روشنگری بیش از هرزمان دیگر ضرورت دارد.

 

چهار- با توجه به شرایطی که در مجلس دهم داشتیم که آنچنان که بایسته و شایسته است انتظارات مردمی را برآورده نکرد؛ مجلس منفعلی بود تاثیر گذاری محسوس و ملموسی نداشت اکنون و در مجلس آینده، تمام تلاشها ؛ باید به سمت و سوی حاکمیت یک مجلس انقلابی باشد که از آرمانها و گفتمان انقلاب اسلامی و امامین انقلاب نمایندگی کند. مجلسی که آئینه انتظارات امام و امت انقلابی باشد. بدین جهت؛ این مجلس، حکم سنگ بنای اول در گام دوم و چله دوم را دارد و از حساسیت مضاعفی برخوردار است.

 

به داوطلبان نمایندگی مجلس، باید توصیه شود؛ بین خود وخدای خود خلوت کنند. وکالت و نمایندگی و منصب، امانتی است که ادای حق آن؛ بسیار سخت و دشوار است. بیش از توجه به هر توصیه و مشورت ازسوی اطرافیان و همشهری‌ها و دوستان؛ به ندای تکلیف الهی خود توجه کنند و با دقت و وسواس وارد این میدان شوند.

 

وی تصریح کرد: طبیعی است از روز ثبت نام در دهم آذر تا روز اعلام نتایج در ۲۳بهمن ماه؛ هیات‌های اجرایی و مراجع چهارگانه تایید صلاحیت ( خصوصا قوه قضائیه و وزارت اطلاعات)؛ به ویژه هیات‌های نظارت شهرستان و استان و مرکز و شورای محترم نگهبان، تحت انواع و اقسام فشارها و جوسازی‌ها وشبهه افکنی‌ها خواهند بود. لازم است با قدرت و قوت، بدون در نظر گرفتن ملاحظات جناحی و گروهی، وظیفه مقدس خود را در بررسی صلاحیت داوطلبان، انجام دهند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد