لاریجانی:

بسیاری از موضوعات ملی دستمایه کشمکش‌های سیاسی است

کد خبر: 305312
|
14:50 - 1398/09/19
نسخه چاپی
بسیاری از موضوعات ملی دستمایه کشمکش‌های سیاسی است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از موضوعات ملی و تخصصی در کشور ما دستمایه کشمکش های سیاسی است.

به گزارشاسلام آباد خبر، علی لاریجانی در افتتاح واحد نخست بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو اظهار داشت: یکی از کارهای خوبی که در کشور انجام شده واگذاری کار به شرکت های تخصصی است که کارهای بزرگی در راستای فنی کشور انجام می دهد و حق این است که در ایران این گونه کشورها پیشرو باشند.

وی افزود: هم اکنون افرادی که ضریب هوشی بالا دارند در بخش الکترونیک دانشگاه ها مشغول تحصیل هستند بنابراین انتظار داریم دانشجویان الکترونیک جهش های خوبی را در این زمینه در کشور ایجاد کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: هر چه بستر را فراهم کنیم موفق تر هستیم به دلیل اینکه ملت ایران نیروی انسانی پخته ای پیدا خواهد کرد و این سرمایه مهمی است.

دولت در اصلاح چرخه اقتصادی کشور تلاش کند / بسیاری از موضوعات ملی و تخصصی در کشور ما دستمایه کشمکش های سیاسی است

لاریجانی تصریح کرد: شرکت های خصوصی که در بخش های برق سرمایه گذاری می کنند در خرید تضمینی قدرت زیادی ندارند و این انگیزه برای سرمایه گذاری به وجود نمی آید و دولت باید در اصلاح چرخه اقتصادی کشور تلاش کند تا مشکل در سرمایه گذاری مرتفع شود.

وی ادامه داد: بسیاری از موضوعات ملی و تخصصی در کشور ما دستمایه کشمکش های سیاسی است و همین امر فضا را برای تحقق تفکر ملی فراهم نمی کند و این به کشور ما آسیب می زند.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در چنین شرایطی باید واقعیت ها را به مردم گفت و راه حل های آن را ارائه داد و با هم اتحاد داشته باشیم تا بتوانیم اصلاحات واقعی را در اقتصاد رقم بزنیم چرا که اصلاحات واقعی در اقتصاد کشور زمانی رخ می دهد که بین مسئولان هم گرایی وجود داشته باشد.

لاریجانی گفت: دولت و نمایندگان و صاحب نظر باید بیندیشد اگر می خواهند اقتصاد کشور اقتصاد بدون نقص و مقاومتی باشد باید چرخه اقتصادی کشور اصلاح شود تا نیروهای فعال و سرمایه گذاران بتوانند وارد عمل شوند.

فضا را برای فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم کنیم

وی با تاکید بر اینکه باید فضا را برای فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم کنیم، گفت: در برنامه ششم در گسترش فضای کار در بخش برق تصمیمات خوبی در مقام تدوین گرفتیم اگر چه آسیب هایی طی این مسیر وجود دارد که باید دولت آن را مرتفع کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر باید بابت دیون یک نیروگاه را به جای غیرتخصصی بدهیم این اصلا درست نیست و دولتی که این کارها را انجام دادنشان می دهد که بنیه عقلانی برای جا انداختن موضوع را ندارد.

واگذاری ها به بخش خصوصی صاحب صلاحیت صورت گیرد

وی بیان داشت: ما نباید به بهانه اجرای اصل ۴۴ قانون برخی امور را به نهادهای غیرتخصصی واگذار کنیم چرا که این کار تخلف بوده و عقلانی نیست.

لاریجانی گفت: یکی از ایرادات به این دولت نیز همین موضوع است که چرا اشتباهات دولت قبل را اصلاح نکرد که واگذاری ها به بخش خصوصی صاحب صلاحیت صورت بگیرد باید این را به عنوان یک اصل در حکومت قبول کرد که اگر افعال حکومت از طراز عقلانیت برخوردار باشد پیروان بیشتری دارد و اگر مردم احساس کنند رفتارها قابل توجیه نیست نمی توانند کاری را بپذیرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اقدامات وزارت نیرو در حوزه تامین برق اقدامات خوبی بوده است و نباید اجازه دهیم بادهای موسمی که در فضای سیاسی کشور می وزد تمام مردم را از این خدمات محروم کند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد