امام جمعه اسلام آبادغرب:

فرهنگ مسئولیت پذیری در بین اقشار مردم باید تقویت شود/جامعه ما نیاز به تقویت امید به آینده دارد

کد خبر: 305326
|
23:59 - 1398/09/26
نسخه چاپی
فرهنگ مسئولیت پذیری در بین اقشار مردم باید تقویت شود/جامعه ما نیاز به تقویت امید به آینده دارد
امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: فرهنگ مسئولیت پذیری در بین اقشار مردم باید تقویت شود، بی تفاوتی بلای جان یک جامعه است

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام مهری در جلسه اخلاق مدیران اسلام آباد غرب  با اشاره به این حدیث امام صادق(علیه السلام)  که می فرمایند؛

اَلْمُؤْمِنُ بَیْنَ مَخافَتَیْنِ: ذَنْبٌ قَدْ مَضَی لا یَدْرِی ما صُنْعُ اللهُ فیه وَ عُمْرٌ قَدْ بَقِیَ لا یَدرِی ما یَکْتَسِبُ فِیهِ 

انسان با ایمان همواره از دو چیز نگران است از گناهان گذشته خود که نمی داند خدا با او چه رفتار می کند، و از عمر باقیمانده که نمی داند خود چه خواهد کرد!

 

وی افزود:  بارزترین نشانه ایمان، احساس مسؤولیت است، احساس مسؤولیت در برابر اعمالی که انجام داده و احساس مسؤولیت در برابر وظایف و تکالیفی که در پیش دارد.  آن کسی که این دو احساس را دارد همواره به فکر جبران کوتاهی های گذشته است; و همچنین در فکر پیدا کردن بهترین راه ممکن برای استفاده از فرصت های باقیمانده، و این هر دو رمز تکامل و پیشرفت یک انسان با یک ملت است، مردمی که نه به اعمال گذشته می اندیشند و نه به فکر ساختن آینده اند، افرادی بینوا و بدبختند.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب اظهار کرد: اگر ما فرهنگ مسئولیت پذیری و احساس مسئولیت داشته باشیم و هر کسی در هر پست ومنصب و مقامی هست احساس مسئولیت کند جامعه ما گلستان می شود و اگر در یک جامعه و کشوری این احساس مسئولیت  تبدیل به بی تفاوتی  بشود به به دشمن نیازی ندارد و آن جامعه  پوکیده می شود.

 

وی افزود:  در کشور ما ساخت و ساز عالی است ولی در زمینه تعمیر و نگهداری ضعیف عمل می شود، نگهداری خیلی از اماکن دولتی و بیت المال به علت عدم تعمیر و نگهداری آنها علی رغم هزینه های هنگفت در زمینه ساخت و ساز آنها به علت بی تفاوتی مسئولین و ضعف احساس مسئولیت درمدیران کشور در نگهداری اموال بیت المال بخاطر تعمیرات جزیی  باعث خراب شدن اموال دولتی  و خسارت به آنها می شود .

 

امام جمعه شهرستان با بیان اینکه؛ باید احساس مسئولیت در همه ما رشد پیدا کند، بیان داشت: ببینید رهبری عالیقدر در این  انقلاب در بزنگاه انقلاب خودش را فدای مردم و آینده نظام می کند ،  در این قضیه افزایش قیمت بنزین  خیلی ها می گفتند رهبری باید از مردم حمایت کند نه دولت، اما رهبری  از قانون و قانونگذاری طرفداری نمود نه بنزین سه هزار تومانی. رهبری احساس مسئولیت می کند، برای  اینکه مملکت ما مثل عراق و لبنان نشود. که نوجوان 16 ساله را جلوی چشمان خانواده و مردم بکشند و در انظار مردم ببرند و جلوی درب منزلش به تیر برق آویزان کنند و مردم برای عبور آنها جا باز کنند .

 

حجت الاسلام مهری  با اشاره به سفر مقام معظم رهبری در سال 91  به خراسان شمالی، خاطرنشان کرد:  مقام معظم رهبری  در این سخنرانی بیش از بیست مورد از آسیب های اجتماعی را متذکر شدند؛ که ما ملتی اسراف کاریم، فرهنگ مسئولیت پذیری در ما ضعیف است، در مورد  انصاف ،  همسایه داری ،  تصادفات،  مصرف آب و برق را بیان کردند و پس از آن پایین بودن نرخ باروری کشوررا تذکر داده و فرمودند که کشوربه سمت پیری پیش می رود ومسئولین باید استغفار کنند، اگر یک زمانی مسئولین  بحث فرزند کمتر زندگی بهتر را مطرح کردند ما باید  در پیشگاه خدا استغفار کنیم ، این سیاست یک سیاست غلط بود.

 

وی عنوان کرد: این  فرمایشات رهبری یعنی شجاعت و مسئولیت پذیری، بعضی ها گفتند که اوضاع نرخ باروری و جمعیت جوان ما مثبت است اما رهبری تردید داشتند و قبول نکردند اخیرا دکتر نمکی  وزیر بهداشت نامه ای به رهبری در رابطه با تردید ایشان در مورد وضعیت  نرخ مثبت باروری نوشتند با این عنوان که  ما با یک تیم مطمئن  بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که عده ای در آمار دستکاری کردند و گزارشات غلط و مثبت از سیر صعودی باروری  به مسئولین برسد.

امام جمعه  اسلام آبادغرب بیان داشت:.پیگیری و تردید  رهبری در این گذر گاه نشان از احساس مسئولیتشان برای اینده نظام است.  بعضی از ما فکر می کنیم  که مگر می شود در نرخ شاخص ها دست برد، باید ببینیم  دشمن دنبال چه هست ؟ اگر مدیران و مسئولان ما، جامعه دانشگاهی ما احساس مسئولیت نکنند چه بلایی سر مردم ما خواهد آمد، مردم ما هیچ وقت فکر نمی کردند که روزی بچه های ما در مدرسه یک کیک تهیه کنند که تعدادی قرص در آن باشد که غالب قرصها هم  در قضیه  باروری  تاثیر دارد.

 

وی تصریح کرد: این  فرهنگ  مسئولیت پذیری در بین اقشار مردم باید تقویت شود، بی تفاوتی بلای جان یک جامعه است،  بی تفاوتی دینی و سیاسی ، اجتماعی و اقتصلدی، اگر جامعه ای بی تفاوت و بیخیال شد .بلا سرش می آید .

 

 حجت الاسلام مهری گفت: وقت زیادی به انتخات نمانده است ، مردم نسبت به انتخابات بی تفاوت نباشند. انتخابات پایه های اقتدار ملت است و سال اینده انتخابات ریاست جمهوری  در پیش است و مردم باید حضور داشته باشند .مردم نبایدبه این  مسائل  بی تفاوت شوند چون جامعه و پایه های نظام تضعیف می شود

 

وی خطاب به مسئولین گفت: خواهران و برادران عزیر بنا بر این حدیث شریف امام صادق (ع ) همانطور که رهبری  چهل سال گذشته را آسیب شناسی کردند و برای اینده نسخه پیچیدند.یعنی بیانیه گام دوم یعنی چله اول انقلاب این است و چله های دوم و بعدی میخواهد این باشد یعنی نسبت به گذشته احساس مسئولیت دارند واحساس مسئولیت به گذشته یعنی آسیب شناسی. لذا مدیران ما هم باید الگوبرداری کنند که در اداره کشور و جامعه ما چه کارهایی کردیم چه کارهایی نباید می کردیم .

 

امام جمعه شهرستان عنوان کرد: جامعه ما نیاز به تقویت امید به آینده دارد و ما باید به جوانان امید و نشاط وا میدواری نسبت به آینده بدهیم که این مسئولیت ماست . کم کاریهایی هست اما مشکلات حل می شود و امید به آینده را در بین مردم و مخصوصا جوانان که عامل  اصلی اقتدار و امنیت و آینده سازان  نظام و انقلاب واین کشور هستند باید زنده نگهداشته شود.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد