گزارش دانا از اظهارنظر اخیر «رزم حسینی»؛

نسخه استاندار پورشه سوار برای بهبود معیشت مردم؛ زنان زیورآلات‌شان را بفروشند

کد خبر: 305332
|
18:22 - 1398/10/01
نسخه چاپی
نسخه استاندار پورشه سوار برای بهبود معیشت مردم؛ زنان زیورآلات‌شان را بفروشند
«علیرضا رزم حسینی»، استاندار خراسان رضوی در خصوص رفع مشکلات مردم این استان پیشنهاد داده است: «هم‌اکنون 20 هزار میلیارد تومان ارزش زیورآلات بانوان خراسانی برآورد می‌شود که خانواده‌ها می‌توانند از این ظرفیت و دارایی راکد برای حل مشکلات خود در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی استفاده کنند.»

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ برخی از مدیران دولت روحانی این روزها به جای اینکه در عمل نسبت به رفع مشکلات مردم کوشا باشند، سخنانی بر زبان می آورند که حاکی از بعضا دوری آنان از واقعیت جامعه و همین معضلات است.

در همین رابطه، «علیرضا رزم حسینی»، استاندار خراسان رضوی در خصوص رفع مشکلات مردم این استان پیشنهاد داده است: «هم‌اکنون 20 هزار میلیارد تومان ارزش زیورآلات بانوان خراسانی برآورد می‌شود که خانواده‌ها می‌توانند از این ظرفیت و دارایی راکد برای حل مشکلات خود در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی استفاده کنند.» 
 
 
رزم حسینی درحالی با برون سپاری مسئولیت نسبت به مشکلات استان تحت مسئولیت خود صحبت می کند که خود حواشی زیادی در حیطه مسئولیتش خصوصا در زمانی که استاندار کرمان بود، داشته است.
 
بنابر گزارش اقتصاد آنلاین، رزم‌حسینی استاندار پیشین کرمان پیش از این یکی از فعالان اقتصادی از بخش خصوصی بوده است که به گفته« سید حمید حسینی» عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، با پورشه شخصی خود تردد می‌کرد. وی حتی در روز معارفه خود با راننده شخصی و ماشین پورشه خودش در محل استانداری حضور یافت.
 
 
 
روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد نیز از ماجرای سفر دو هفته ای آقای استاندار در زمانی که مسئولیت استان کرمان را بر عهده داشت، حکایت می کند. 
 
در همین رابطه این روزنامه می نویسد: «رزم حسینی حالا یکبار دیگر بر سر زبان ها افتاده، در شبکه‌های اجتماعی مدعی شده اند که او دو تا سه‌ هفته ای در کانادا به سر می برده است و... کانادا نامی است که وقتی آن را می شنویم ماجرای مدیران دو تابعیتی برایمان تداعی می شود .»
 
 
روزنامه آفتاب یزد با طرح این سئوال که به راستی چرا تا این حد مسئولین و مقامات ما به کانادا علاقه دارند؟ در حالیکه هنوز سفارتخانه‌های دو کشور تعطیل هستند؟ بیان می کند: «درجست وجوی پاسخ به این پرسش و اینکه دلیل اصلی این سفر چه بوده است، حجه الاسلام والمسلمین محمد محمود آبادی مدیر کل حوزه استانداری کرمان پاسخگوی ماست. او دلیل سفر استاندار به کرمان را نه دیدو بازدید بلکه مسائل درمانی می داند و به آفتاب یزد می گوید :سفر رزم حسینی سفر درمانی بوده است . ریه او شیمیایی است ،25 درصد جانباز است و از سال گذشته نوبتی برای درمانش در کانادا گرفته بود و با هماهنگی وزارت کشور، معاون اول و حتی رئیس جمهور به این کشور رفته است و حتی خانم ایشان هم دراین سفر همراه او نبوده است. شایعاتی هم که درباره دوتابعیتی و... او گفته می‌شود، کاملا بی اساس است .
 
این روزنامه از قول محمود آبادی می نویسد: «محمودآبادی می گوید: استاندار تنظیم کرده بود تا این سفر در تعطیلات باشد تا به کار وی لطمه ای وارد نشود.اما وقتی درباره اینکه آیا دختر استاندار در کاناداست می پرسیم، او این موضوع را تلویحا تایید می کند و پاسخ می دهد : زندگی دختر او در کانادا به صورت مستقل است، ایشان ازدواج کرده اند و در آنجا زندگی می کنند ولی ارتباطی با شخص استاندار ندارد.»
 
 
این روزنامه درباره دوتابعیتی بودن استاندار می نویسد: «البته ناگفته نماند ، ماجرای دو تابعیتی بودن رزم حسینی چیزی است که مدت ها مورد سوال بوده است . دوسال پیش خبرنگاری، اتفاقا درباره دوتابعیتی رزم حسینی از رحمانی فضلی وزیر کشور پرسید که این موضوع از سوی وزیر تکذیب شد .حقیقت امر هم آنکه هرچند اطلاعاتی در باره نوع تبعیت فرزندان او (دختر و پسرش) و اینکه آیا آن ها گرین کارت دارند و یا خیر دستگیرمان نشد.»
 
خبرگزاری دولتی ایرنا از قول استاندار خراسان رضوی می نویسد که زنان برای مشکلات اقتصادی خود می توانند زیورآلات خود را بفروشند
 
با این حال به نظر می رسد که رزم حسینی با توجه به اینکه زندگی مرفه ای داشته و دارد چندان نسبت به مشکلات قشر ضعیف  جامعه و مردم عادی اطلاع خاصی ندارد که از آنها می خواهد که طلایشان را بفروشند. طلای زنان به عنوان یک سرمایه زندگی برای بعضا روز مبادا مورد استفاده قرار می گیرد و اغلب زنان در زمان لزوم برای تامین زندگی خانواده و همچنین معیشت آنان دست به فروش طلای و زیورت آلات خود می زنند و نیازی به توصیه های اینچنینی مسئولان نیست.
به نظر می رسد مسئولان دولتی به جای اینکه طرح فروش طلای زنان را ارائه دهند در جهت رشد و پیشرفت اقتصادی کشور و ایجاد اشتغال جوانان که وعده چندباره دولت بوده بایستی تلاش کنند. 
 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب

    پربازدیدترین ها