امام جمعه اسلام آبادغرب:

9دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است/روشنگری منطقی و مستند راه مقابله با تفرقه افکنی و دوقطبی سازی دشمنان است

کد خبر: 305348
|
15:25 - 1398/10/06
نسخه چاپی
9دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است/روشنگری منطقی و مستند راه مقابله با تفرقه افکنی و دوقطبی سازی دشمنان است
امام جمعه اسلام آبادغرب با بیان اینکه؛ 9دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است، گفت: 9دی بار دیگر انقلاب را بیمه کرد.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدطه مهری در خطبه های نمازجمعه امروز اسلام آبادغرب با بیان اینکه؛ 9دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است، اظهار کرد:  ۹دی روزی است که تاریخ انقلاب را به قبل و بعد از خود، تقسیم میکند. روزی است که خورشید قدرت الهی از افق محبت حسینی جلوه گر شد و فضای مه آلود فتنه و ابرهای ابهام و غبارهای تردید را کنار زد. اکنون ده سال، از ۹دی ۸۸ میگذرد و ما همچنان به درسها وعبرت های فتنه ۸۸ و ۹دی ۸۸، نیازمندیم .

 

وی افزود: اگر ۸ســـال دفاع مقدس در مقابله با تهاجم سخت، بنیادحفظ آثار میخواهد. ۸ماه دفاع در مقابل فتنه نرم نیز بنیاد حفظ آثار میخواهد . امیرالمؤمنین علیه السلام در نهج البلاغه واژه فتنه را در سه معنای آزمایش،آشوبهای اجتماعی و فریب بکاربرده اند. اگرچه از منظر لغت شناسی همه این معانی قابل بازگشت به یک معنا هســـتند اما مقصود ما در این نوشتار از واژه فتنه،آشوب هایی است که توسط جبهه باطل در دوران حکومت حق برای براندازی نظام اســـلامی برپا میشود و آغاز آن با شبهه همراه است .  حضرت در این خصوص میفرمایند: فتنهها وقتی که میآیند با شبهه میآیند و وقتی

که پایان میپذیرند،واقعیت آشکار میشود.

 

امام جمعه شهرستان گفت: 9دی بار دیگر انقلاب را بیمه کرد و نظام را در برابر انگلها واکسینه کرد و پر است از عبرتها برای اهل بصیرت

 

وی خاطرنشان کرد: این روزها و پس از اغتشاشات آبان ماه ۹۸ واژه معیشت و مقاومت یا معیشت و امنیت، بیشتر از گذشته شنیده می‌شود. نزدیک شدن به فضای انتخابات مجلس یکی از دلایل تشدید دوقطبی‌سازی در زمان حاضر است .

* ابتدا دوگانه معیشت و مقاومت یا معیشت و امنیت در بیان‌های گوناگون و در قالبهای متنوع مصاحبه، خبر گزارش، مقاله، با هماهنگی رسانه‌های خارجی و پیاده نظام داخلی مطرح می‌گردد . در مرحله‌ای نهادهایی که مدافع امنیت و نگاهبان آن هستند به دفعات مورد حمله واقع می‌شوند و کارکردهای آنها زیر سئوال می‌رود. سپاه و بسیج، آماج این حملات هستند .

* در عرصه‌ای دیگر حضور منطقه‌ای ایران در گسترش محیط امنیتی خود در منطقه زیرسئوال می‌رود و با چهره‌ی فریبنده دلسوزی برای وضعیت معیشت مردم، مورد سرزنش و مذمت قرار می‌گیرد، مانند آنچه در باره مدافعان حرم و امنیت، شنیده و می‌شنویم .

* طرح‌ها و برنامه‌های به ظاهر فریبنده‌ای در قالب مجموعه‌ها و شرکتهایی مانند ؛ اف. ای. تی. اف و اینستکس مطرح گشته و به عنوان تنها راه برون رفت از مخمصه اقتصادی و تحریم مطرح می‌شوند .

 

* نتایج و پیامدهای سخت نپیوستن به این مجامع و شرکتها، بزرگ نمایی و شرایط کشور پس از آن به شدت سیاه نمایی می‌شود! گویا اگر درِ آن، باغ سبز بسته شود، ابواب جهنم فقر وگرسنگی گشوده خواهد شد !

 

* در مقاطع مختلف و بیان‌های متنوع، مقاومت ملت ایران و پایداری انقلابیون دلسوز، بداخلاقی و کج خُلقی با دنیا و حرکت به سوی انزوا قلمداد میگردد و سازش و مدارا با دشمن، خوش اخلاقی با دنیا !

* اجرای ناقص و غلط برنامه‌های اقتصادی و تشدید مضایق اقتصادی و گرانی‌های تصنُّعی در کالاهای راهبردی و مورد نیاز دائمی مردم؛

* گشایش‌های مقطعی و کوتاه مدت و البته نیم بند پس از هر نرمش و سازش به منظور فریب افکار عمومی

* کوچک نمایی و فراموش‌سازی اقدامات مهم و راهگشای اقتصادی و توانمندی‌های داخلی، در کشاکش بازیهای رسانه‌ای و تکثیر شایعات و اخبار دروغ و ناقص؛

* عمران و آبادانی و پیشرفت را، مساوی سازش و نرمش زبونانه دانستن و خرابی و ویرانی و عقب ماندگی را، برآیند مقاومت و استقامت .

* این نمونه‌ها و دهها وصدها نمونه مانند این ها؛ هر روز و ساعت در کارخانه تولیدات رسانه‌ای و هنری و خبری دشمن باهدایت امپراطوری رسانه‌ای استکبار و همراهی آگاهانه و ناآگاهانه برخی عناصر مرعوب یا مفتون غرب درحال تکرار و تکرار و تکرار است تا به مردم ایران بقبولاند برای معیشت آسان و رفاه عمومی راهی جز کوتاه آمدن و سازش نمانده است .

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با تشریح وظیفه ما در زمان دوقطبی سازی‌های دشمنان، گفت: در این دوقطبی سازی‌ها، بدترین مواجهه، مواجهات از سرِ عصبانیت و دستپاچگی، همراه با مخاطب قرار دادن مستقیم این و آن است. در واقع یکی از دلایل دوقطبی‌سازی و طرح آن در بین جامعه، دیوار کشی بین جبهه انقلابی به عنوان مخالفان آسایش و راحتی مردم است. چنانچه در دوقطبی‌سازی حجاب-آزادی-؛ " موافقان و مخالفان کنسرت"؛ "موافقان و مخالفان ورود زنان به ورزشگاه"؛ "مخالفان و موافقان برجام" همین هدف مدّ نظر بوده وهست .

 

وی تصریح کرد: " تبین" و روشنگری منطقی و مستند به دلایل عقلی و مقبول و متکی به اسناد و استنادات، تنها راه مقابله درست است .  به عنوان مثال در مواجهه روشنگرانه با این دوگانه‌سازی این مسیر را می‌توان طی کرد :

۱ . تبیین این مطلب که اساسا، این دوقطبی کاذب و دروغین است. معیشت در امتدادمقاومت و امنیت است و چنانچه مقاومت نباشد، امنیتی نخواهد بود و رفاه حداقلی هم محقق نخواهد شد . عراق و سوریه و افغانستان نمونه‌ی آن است.

 2. همراهی زبونانه اشرف غنی با ترامپ و نتیجه معکوس آن، نمونه بارز. بیان این که آمریکا قابل اعتماد نیست. حتی برای هم پیمانان اروپایی اش! مانند انگلیس و فرانسه .

3. تبیین این نکته که ۸۰درصد مشکلات معیشتی کشور بخاطر بی‌تدبیریها و ضعف تدابیر سیاستی و مدیریتی و نظارتی است

4. تحدّی و مبارز طلبی برای این که مدعیان ؛ یک نمونه ! فقط یک نمونه در ایران یا جهان بیاورند که کشوری با سازش و وادادگی به رفاه و آسایش عزتمندانه رسیده است !!!

5. تحدّی بر این مطلب که یک نمونه آورده شود که شکست یا عقب ماندگی ما به خاطر عمل به دستورات امامین انقلاب و به خاطر گفتمان مقاومت بوده است

 

  6. تضمین طلبی بر این که، به کشور و دولت‌های بدعهدی که شش سال از پی شصت سال گذشته، گوی سبقت را در وقاحت و پیمان شکنی از همگان ربوده اند؛ اکنون چگونه می‌توان برای اف. ای. تی. اف و.، اعتماد کرد؟ !!

 

۷ . مقام معظم رهبری راه برون رفت از مشکلات اقتصادی و مصون ماندن از تکانه‌های تحریم را در اقتصاد امن به عنوان نقطه ثقل اقتصاد مقاومتی دانسته اند، برای تحقق اقتصاد درون زا و نگر چقدر جدی بوده ایم؟ !!

 

۸ . تبیین این نکته مهم که متکی به تجربه تاریخی است که اساسا خواسته‌ها و مطالبات استکباری آمریکا خط پایان و حدّ یَقِف ندارد! کجا باید بایستیم تا صهیونیسم راضی شود؟

 

۹ . روشنگری در این موضوع که، دشمن علاوه بر این که معیشت را هدف قرار داده است، امنیت مردم را نیز آماج حملاتش کرده؛ آشوبهای آبان ۹۸ با شدت و کثرت تخریب و آدمکشی و ارهاب و تهدید، برای این بود که به مردم القاء شود؛ هم معیشت شما و هم امنیت شما را خواهیم گرفت. راز ورود سریع و قاطعانه رهبرانقلاب در جمع کردن غائله آبان در همین مهم بود .

 

* بدان امید که در تبیین نظام فکری و منظومه فکری رهبر حکیم انقلاب اسلامی و ترجمان هنرمندانه، اقناعی، اعتمادآفرین و اطمینان‌بخش آن توفیقات الهی بیش از پیش یاورمان باشد .

 

حجت الاسلام مهری امام جمعه اسلام آباد غرب در خطبه های نماز جمعه امروز۹۸/۱۰/۶ با هشدار و دعوت به هوشیاری در مقابل تفرقه افکنی، اظهار کرد: ستهایی در کار است تا سرِ مسائل هیچ و پوچ، عدّه‌ای را به جان هم بیندازد و سر موضع‌گیری‌های گوناگونِ حزبی و جناحی و گروهی و گاهی گروهکی، افراد را با همدیگر مسأله‌دار کند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها