امام جمعه اسلام آبادغرب:

اگرتحلیل فتنه ۸۸ را فقط به یک اعتراض انتخاباتی تقلیل دهیم به انقلاب ظلم کرده ایم/هدف دشمنان راه انداختن انقلاب مخملی بود

کد خبر: 305357
|
08:22 - 1398/10/11
نسخه چاپی
اگرتحلیل فتنه ۸۸ را فقط به یک اعتراض انتخاباتی تقلیل دهیم به انقلاب ظلم کرده ایم/هدف دشمنان راه انداختن انقلاب مخملی بود
امام جمعه اسلام آباد غرب گفت: اگر تحلیل فتنه ۸۸ را فقط به یک اعتراض انتخاباتی تقلیل دهیم به انقلاب ظلم کرده ایم چون هدف دشمنان و منافقین داخلی راه انداختن انقلاب مخملی بود.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام مهری در جلسه کلاس اخلاق مدیران اظهار کرد: امیرالمومنین علی علیه السلام، فتنه را به آشوب و نیرنگ تعبیر می کند چون در زمان حکومت ایشان بیشترین آشوب‌ها و فتنه‌ها صورت گرفت، ایشان در نامه ها و حکمت های خود خیلی سخن از فتنه گفته بود؛ چرا که بزرگانی که در خدمت پیامبر بودند بعد از رحلت پیامبر بر علیه امیرالمومنین علی (ع) شدند و جزو ریزش ها، مخالفین، معاندین و منافقین شدند

وی با بیان اینکه؛ ۹دی روز پیوند امت با ولایت است،  با اشاره به مناسبت هایی که ایام الله نامیده می شوند، تاکید نمود: ایام‌الله باید گرامی داشته شوند و این حرکات نمادین فقط برای رفع تکلیف نیست، اینها شعائر الله هستند که در آیه ۳۲ سوره حج بر آنها تاکید شده که برای عبرت گرفتن، امیدوار شدن نسبت به آینده و متوجه شدن به امورات اطراف است.

 

امام جمعه اسلام آباد غرب با اشاره به خسارات فتنه ۸۸ گفت: در مقطعی ۸ ماه کشور دچار فتنه و آشوب گردید به نوعی که حتی در نماز جمعه، دخترها و پسرها با کفش آمدند و  در روز عاشورا به علم و بیرق امام حسین علیه السلام توهین کردند.

 

وی تصریح کرد: اگر تحلیل فتنه ۸۸ را فقط به یک اعتراض انتخاباتی تقلیل دهیم به انقلاب ظلم کرده ایم چون هدف دشمنان و منافقین داخلی راه انداختن انقلاب مخملی بود.

 

حجت الاسلام مهری خاطرنشان کرد: باید از گذشته ها درس عبرت گرفت، چون فتنه مانند شبهه است که آنقدر نزدیک به حق است که انسان در تشخیص حق و باطل دچار اشتباه می شود و تشخیص حق را برای مردم سخت می کند، لذا باید گوش به فرمان رهبری باشیم و ببینیم آقا و رهبرمان چه می گویند تا خدای ناکرده به بیراهه نرویم و دچار خسران نشویم.

 

امام جمعه شهرستان در این جلسه با توصیه به مدیران و مردم بر مطالعه نهج البلاغه تاکید نمود و بیان داشت:  نهج البلاغه خیلی مظلوم واقع شده و اگر نمایندگان مجلس ما همین نهج‌البلاغه را قانون کنند مشکلات ما حل میشود.

 

گفتنی ست؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب بمناسبت حماسه باشکوه ۹ دی در بین کارکنان تیپ ۱۸۱ زرهی گفت: ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است و ما این روز را گرامی میداریم و ارج می‌نهیم.


حجت‌الاسلام مهری با اشاره به فتنه هایی که در سالهای اخیر توسط دشمن برنامه ریزی گردیده است گفت: اگر ما می‌خواهیم از فتنه ها عبرت بگیریم, باید دشمن را بشناسیم.دشمن شناسی،دوست شناسی،بصیرت افزایی و پیرو خط ولایت و رهبری بودن بسیار مهم است.اگر ما اینها را شناختیم و از فرمایشات مقام معظم رهبری پیروی کردیم آنگاه موفق خواهیم بود.


وی افزود: دشمن برنامه ریزی گسترده‌ای برای فتنه ۹۸ داشت.این فتنه به اندازه ی فتنه ۸۸ وسیع و برنامه ریزی شده بود ولی مدیریت مقام معظم رهبری و حضور نیروهای مسلح و اشراف اطلاعاتی و حضور مقتدرانه مردم باعث خنثی شدن این فتنه شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد