مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب خبرداد:

تدوین شیوه نامه نظارتی در خصوص تسهیلات اشتغال پایدار روستایی

کد خبر: 305360
|
19:38 - 1398/10/12
نسخه چاپی
تدوین شیوه نامه نظارتی در خصوص تسهیلات اشتغال پایدار روستایی
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب از تدوین شیوه نامه نظارتی در خصوص تسهیلات اشتغال پایدار روستایی خبر داد.


 کامران کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان در گفتگو بااسلام آباد خبر،  اظهار کرد: برای این طرح در کمیته استانی و شهرستانی شیوه نامه نظارتی محکمی تدوین شده است تا با کسانی که تسهیلات را دریافت و در جای دیگر صرف کرده یا اشتغالزایی نکرده‌اند به شکل جدی برخورد شود.


وی اضافه کرد: طبق شیوه نامه نظارتی این طرح، در صورت تأیید انحراف تسهیلات گیرندگان یا بیمه نکردن کارگران با متخلفان به صورت جدی برخورد  می شود و نرخ تسهیلات پرداختی تغییر خواهد کرد.


مهندس کریمی بیان کرد؛ یکی از اهداف اجرای این قانون، مهاجرت معکوس به روستاها بود که با پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال روستایی تا حدودی تحقق یافت.


 وی در خصوص عدم انحراف طرح‌های اشتغال پایدار روستایی در شهرستان یاد آور شد؛ با توجه به راستی آزمایی طرح‌های فوق در شهرستان خوشبختانه اسلام آبادغرب از شهرستان های پیشگام در این زمینه بوده است و از همان ابتدای کار از دستگاه‌های نظارتی و بازرسی برای نظارت بیشتر بر تسهیلات پرداخت شده درخواست نظارت شد.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاطر نشان کرد؛ با توجه به نظارت صورت گرفته توسط نمایندگان استانداری و سازمان  خوشبختانه انحراف در طرح های بخش کشاورزی شهرستان، از بابت اجرای قانون وجود نداشته، اما متأسفانه نوسانات اقتصادی و تورم در بازار، طرح‌های اشتغال روستایی را با مشکل کمبود اعتبار و نقدینگی مواجه ساخته است.

 

گفتنی ست؛  امروز ۱۲ دی ماه 98  کارگروه نظارت استان از وضعیت برخی طرح های اشتغال روستایی شهرستان اسلام آبادغرب بازدید نمودند


 در این بازدید کارشناسان بازدید کننده اعم از نماینده استانداری جناب مهندس مجد، سازمان جهاد کشاورزی مهندس گودینی و اداره کار رفاه و امور اجتماعی مهندس رشیدپور،و مسئول طرح و برنامه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دکتراسماعیل گنجینه به بررسی طرح های اشتغال پایدار روستایی پرداختند.

 
پس از بازدید کمیته نظارت بر اجرای طرح های اشتغال روستایی شهرستان،توجه به بحث رونق اقتصادی،تعهد اشتغال ایجاد شده توسط کارفرمایان وایجاد اشتغال و بهبود وضعیت روستاها،کاهش نرخ بیکاری و ... گزارش بازدید به مسئولین مربوطه ارائه گردید.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد