با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم منطقه/

برگزاری مراسم با شکوه یادبود سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در شهر حمیل+تصاویر

کد خبر: 305384
|
14:21 - 1398/10/19
نسخه چاپی
برگزاری مراسم با شکوه یادبود سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در شهر حمیل+تصاویر
مراسم یادبود سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در محل مسجد امام رضا (ع) با حضور اقشار مختلف مردم فرهیخته شهر حمیل برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر،  مراسم یادبود سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در محل مسجد امام رضا (ع) با حضور  اقشار مختلف مردم فرهیخته شهر حمیل برگزار شد.

 

حجت الاسلام مهدی مرادی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه اسلام آبادغرب در این مراسم با اشاره به سه ویژگی بارز شهید حاج قاسم سلیمانی از نظر رهبری گفت:  رهبر معظم انقلاب درخصوص سردار سلیمانی فرمودند: ایشان بارها، بارها، بارها جان خودشان را در معرض تهاجم دشمن قرار داده‌اند، در راه خدا، برای خدا و مخلصاً لِلّه؛ و مجاهدت کرده‌اند .

 

وی با بیان اینکه؛ یکی از صفت های زیبای اولیای الهی صفت ایثار است، افزود: ایثار در جان، مرتبه انسان کامل است، اهمیت و ارزش ایثار در جان، فراتر از ایثار در مال است.  کمتر کسی است که حاضر شود زندگی دیگری را بر زندگی خود مقدم بدارد. حتی فرشتگانِ برجسته ای، مانند جبرئیل و میکائیل از این نوع ایثار تن می زنند.

 

حجت الاسلام  مرادی بیان داشت: ایثارگران به واسطه ایمان راستین، به راحتی در صف مجاهدان راه خدا درآمده و با ایثار جان و مال، دین خدا را یاری می کنند. کسی که جان برکف از اسلام و مرزهای اسلامی دفاع می کند، خود را به آب و آتش می زند و چه بسا خون پاکش در راه پاسداری از اسلام و ارزش های اسلامی ریخته شود، بالاترین درجه ایثار و محبوب ترین مقام را نزد خدا دارد؛  چنانکه رسول خدا درباره ارزش خون پاک شهیدان راه خدا می فرماید: «هیچ قطره ای در پیشگاه خداوند، محبوب تر از قطره خونی نیست که در راه خدا ریخته می شود» (اصول کافی شیخ کلینی ج 5، 53).

 

 

 وی با اشاره  اخلاص و رضایت خدا  از دیگر ویژگی های سردار سلیمانی ابراز کرد:  امام صادق (علیه‌السلام) در مورد نقش امنیتی اخلاص بر روان آدمی می‌فرماید:

«اگر مؤمن خود را برای خدا خالص گرداند، خداوند هر چیزی را از او خواهد ترساند. حتی حشرات زمین، درندگان[صحرا] و پرندگان هوا را از او می‌ترساند. هر چیزی در برابر مؤمن مخلص رام است و هیبتش بر همه آشکار است».(کنز العمال، ج۳، ص۶۷۴.)

بخاطر همین اورا ترور کردند مثل مالک اشتر سم خوراندند و عماد مغنیه و جهاد مغنیه رومثل سردار ترور کردند

 واقعا دشمن از سردار سلیمانی می ترسید و این بخاطر ویژگی شهید سلیمانی بود که به غیر خدا از احدی نترسید . 

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه اسلام آبادغرب با اشاره به مجاهدت (جهاد در راه خدا ) از دیگر ویژگی های سردار سلیمانی گفت: امام علی علیه السلام فرمودند :

إِنَّ الجِهادَ بابٌ مِن أَبوابِ الجَنَّةِ فَتَحَهُ اللّه‏ُ لِخاصَّةِ أَولیائِهِ (نهج البلاغه، الخطبة 27.)

دو نکته از این حدیث  است؛  اول  إنَّ الجِهادَ بابٌ مِن أَبوابِ الجَنَّةِ جهاد دری از درهای بهشت است.

 دوم‌   «فَتَحَهُ اللّه‏ُ لِخاصَّةِ أَولیائِهِ» این در را خدا برای اولیاء خاصش و دوستان خاصش  گذاشته است و باز می کند . می فرمایند در جهاد را برای خاص اولیائش باز گذاشته است.

وی افزود: رهبری در پیام شان فرمودند : او همه‌ی عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید. شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ی او در همه‌ی این سالیان بود

 

 گفتنی ست؛  در این مراسم جمشید خدرویسی رئیس کمیته ی امداد بخش حمیل ضمن ابراز همدردی و محکوم کردن جنایت امریکا گفت : حاج قاسم سلیمانی عارف و سالک الهی بود. در خاتمه این مراسم با مداحی کربلایی میلاد احمدیان و سینه زنی حضار در سوگ شهادت این شهید والامقام پایان یافت.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها