امام جمعه اسلام آبادغرب:

مقاومت فعال و بازدارندگی موثر سایه جنگ را از سر کشور بر می‌دارد/هدف تبلیغات پیچیده آمریکا و صهیونیسم، مردم ما و جوانان ماست

کد خبر: 305385
|
14:48 - 1398/10/20
نسخه چاپی
مقاومت فعال و بازدارندگی موثر سایه جنگ را از سر کشور بر می‌دارد/هدف تبلیغات پیچیده آمریکا و صهیونیسم، مردم ما و جوانان ماست
امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: آنجه سایه جنگ را از سر کشوری بر می‌دارد مقاومت فعال و بازدارندگی موثر است نه انفعال و وادادگی و عقب نشینی.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدطه مهری در خطبه های نمازجمعه امروز اسلام آبادغرب ایام شهادت صدیقه طاهره فاطمه الزهرا سلام الله علیها و شهدای عزیرمقاومت بین المللی اسلامی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و همرزمان گرانقدرشان را تسلیت  گفت.

 

وی با بیان اینکه؛ قیامت سلیمانی؛ثمره‌ی اخلاص، شجاعت و تدبیر است، اظهار کرد:

۱. بالاترین ویژگی و فضیلت سلیمانیِ بزرگ،اخلاص او بود.هنر او این بودکه شجاعت و تدبیر را در راه خدا هزینه می‌کرد و همین او را بزرگ می‌کرد و تعالی می‌بخشید.او اهل تظاهر و ریا و خودنمایی نبود.

۲. شهادتش اما؛ قیامتی به پا کرد.شهادت بزرگ او نشان اززنده بودن انقلاب داشت.شهادت سلیمانی،چشمهای غبار گرفته رابازکرد و دشمنان را در برابر عظمت ملت ایران به خضوع واداشت.

۳. از روح بزرگ و مطهر او ازاعماق دل تشکر می‌کنیم که موجب چنین تحول و حرکت بزرگ در کشور و منطقه و حتی جهان شد.

 

 

 امام جمعه شهرستان  با تأکید بر دشمن شناسی؛ وظیفه‌ی انقلابی مردم، گفت: دشمن شناسی با این مختصات یک وظیفه ملی و انقلابی است:

اول- در شناخت دشمن سهل انگاری و ساده انگاری نشود.

دوم- این که بدانیم آمریکا و رژیم صهیونیستی دشمنان اصلی ما هستند.در شناخت دشمن اشتباه نکنیم.برخی دولتهای منفور منطقه که سخنانی علیه ما هم دارند،اینها دشمن به حساب نمی آیند.

سوم- شناخت این که آمریکا و اسرائیل خبیث دشمنان اصلی اند کافی نیست.نباید سهل انگاری کنیم.باید نقشه راه و شیوه‌های پیچیده تبلیغاتی آنها را در دشمنی با خودمان بشناسیم.

چهارم- باید بدانیم دشمنی دشمنان،هم ذاتی است و هم مستمر و دائمی! نبایدگمان کرد دشمنی او کمتر خواهد شد.باید به مقابله همه جانبه فرهنگی،سیاسی،نظامی و اقتصادی با دشمنان پرداخت.

پنجم- هدف تبلیغات پیچیده آمریکا و صهیونیسم، همان " ایمان " و " غیرت دینی" مردم ما و جوانان ما است.اگر ایمان و غیرت مردم تضعیف شد،قدرت تهاجمی و دفاعی مردم و انقلاب ضعیف می‌شود وبه نابودی کشور منتهی می‌گردد.لذا همه توطئه‌های دشمن برای همین است.

ششم. نباید عده ای گمان کنند دشمنی آمریکا تمام خواهدشد.

 

مهری تصریح کرد: عده ای فکر نکنند که ما نباید آمریکا را عصبانی کنیم.اتفاقا،این دستور قرآن است که یاران پیامبر را و رشد و بالندگی و استواری ریشه و تنه و ساقه‌ی شجره طیبه جامعه ایمانی در این است که موجب غیظ و عصبانیت دشمنان شود.

 

وی با تبیین اصطلاح شیطان بزرگ ---در کلام امام خامنه‌ای، عنوان کرد:

۱. کار شیطان اغوا کردن است؛ اغوا یعنى چه؟ یعنى ایجاد اختلال در دستگاه محاسبه‌ى شما -

۲. ابزار شیطان: تهدید و تطمیع؛ ابزار شیطان برای اغواگری است

از یک طرف ما را میترساند: آیه‌ى شریفه‌ى قرآن در سوره‌ى مبارکه‌ى آل‌عمران [میفرماید]: اِنَّما ذلِکُمُ الشَّیطنُ یُخَوِّفُ اَولِیآءَهُ فَلا تَخافُوهُم وَ خافُونِ اِن کُنتُم مُؤمِنین.

از سوى دیگر وعده میدهد اینجا هم آیه‌ى شریفه‌ى قرآن میفرماید: یَعِدُهُم وَ یُمَنّیهِم وَ ما یَعِدُهُمُ الشَّیطنُ اِلّا غُرورا؛

۳. تطابق رفتار مستکبرین عالم به ویژه آمریکا با رفتار شیطان

 

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با برشماری اهداف غرب بیان داشت: الف؛ ایجاد اختلال در دستگاه محاسبانی: "آنچه ما امروز در مجموعه‌ى رفتار دستگاه استکبار مشاهده میکنیم، همین است؛ هدف ایجاد اختلال در نظام محاسباتى و دستگاه محاسباتى من و شما است

ب: راه‌های تاثیرگذاری غرب؛ یکى تهدید نظامى، یکى تحریم. "دولتمردان آمریکا مردم غیرمنطقی‌ای هستند؛ حرفشان غیرمنطقی است، عملشان غیرمنطقی است، زورگویانه است؛ توقع دارند دیگران در مقابل کار غیرمنطقی آنها و زورگوئی آنها تسلیم شوند؛

ج: دروغ‌بافی و منفعت‌طلبی: یک حرفی میزنند، یک ادعائی میکنند، اما در عمل، درست عکس آن را انجام میدهند.

 

 

حجت الاسلام مهری با بیان ویژگی های حاج قاسم سلیمانی  گفت: چهل سال مبارزه، جهاد و خدمت حاج قاسم سلیمانی از رابر کرمان تا نقطه نقطه در چهارگوشه‌ی عالم شاهد گامهای استوار او برای هدایت و حمایت از مقاومت و تضعیف وتحقیر جبهه باطل آمریکایی صهیونیستی بود، در نهایت به آرزوی دیرینه‌ی قلبی اش دست یافت و بسیار شبیه مولا و مقتدای خود، به دیدار محبوبش شتافت.

مشرب وسیع اسلامی سلیمانی: او در اوج مبارزه با تروریست‌ها در سوریه و عراق، اعلام کرد که برای نظام اسلامی، کمک به شیعه و سنی تفاوتی ندارد

. مشرب فرماندهی سلیمانی، همان «فعال کردن ظرفیت‌های آشکار و پنهان در جبهه مقاومت به‌جای فرماندهی مستقیم بر نیروها»

وی افزود: و اما بزرگترین خدمت: اما به واقع خدمتی که حاج قاسم با شهادتش به ایران و اسلام کرد، صدها برابر مجاهدات و خدمات چهل ساله‌ی اوست. خون قاسم،است.

الف: برای ایران: یک ملتی که تحت فشارهای اقتصادی خارجی و بی تدبیری‌های سیاسی ، بود را به میدان جهاد کشاند و انقلاب را بیمه کرد.

ب: برای جبهه مقاومت: ایران و عراق و جبهه‌ی مستضعفین عالم را متحد و یکپارچه و فعال کرد.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب بیان داشت: حالا از افق خونرنگ طلوع خورشید مقاومت،فصل جدیدی در زندگی و بالندگی مقاومت آغاز شده است؛

۱. قاآنی؛ نسخه‌ی دیگر سیلمانی است. نکته مهم دیگر ساعت،پرتاب موشک بود که دقیقا همان ساعت حمله به شهید سلیمانی بود(ساعت ۱:۲۰دقیقه بامداد)

 

۲. پایگاه حریر اربیل(که مورد اصابت ۵ موشک قرار گرفت) واقع در کردستان عراق،یکی از پنج پایگاه مهم آمریکایی‌ها در عراق است که در ۷۵کیلومتری اربیل و ۱۱۵کیلومتری مرز ایران واقع شده است.این پایگاه در سال ۱۳۸۲به اشغال ارتش تروریستی آمریکا در آمد و به مرور زمان توسعه یافت و مقر ۲۰۰۰سرباز آمریکایی شد و بعدها تجهیزات موشکی و راداری نیز به این پایگاه منتقل گردید.پایگاه حریر محله آموزش کردهای مخالف بشار اسد و هم پیمانان آمریکا و نیز مرکز ارسال سلاح ومهمات برای ایشان بوده است.

 

۳. پیامدهای سیلی سخت ایران به آمریکا ازسال ۱۹۴۱ که در جنگ جهانی دوم،ارتش امپراطوری ژاپن،بندر " پرل هاربر" آمریکا را هدف حمله خود قرار داد،هیچ کشوری،حتی ابرقدرتی مانند شوروی سابق،جرات حمله به پایگاههای آمریکا را نداشته است.

 

۴. نکته مهم و قابل توجه در این حمله،تعداد کشته‌ها و میزان خسارتها نیست؛ مهمتر از هرچیز شکستن ابّهت پوشالی آمریکا و توخالی بودن هیبت دروغین او در پیش چشم جهانیان و دوستان منطقه ای و بین المللی ایالات متحده است.در واقع آمریکا برای سومین بار درسال ۱۳۹۸ حیثیت و آبرویش را ازدست داد.

 

۵. سیستم‌های پیشرفته دفاعی و موشک‌های فوق پیشرفته " پاتریوت " نیز کاری از پیش نبرده و موشک‌ها تماما به هدف اصابت کردند و هراس برانگیز تر برای دشمن این که،موشک‌ها ی پرتاب شده،با کمترین خطا،همگی به هدف اصابت کردند.

 

۶. درس‌های آموزنده از سیلی سخت ایران بر آمریکا ۰۱عقب نشینی ذلت بار ترامپ در نطق چهارشنبه شب خود،حکایت از این دارد که دشمن مانند سگی است که اگر در مقابلش عقب بنشینی جلو می‌آید و حمله می‌کند و آسیب می‌رساند. لکن اگر سنگ در دست بگیری و به سمتش حمله کنی،فرار را برقرار ترجیح می‌دهد. ۲. آنجه سایه جنگ را از سر کشوری بر می‌دارد مقاومت فعال و بازدارندگی موثر است نه انفعال و وادادگی و عقب نشینی. ۰۳التزام فکری و عملی به گفتمان مقاومت فعال،به انسجام داخلی،نشاط اجتماعی و تحرک بیشتر مردم و به ویژه جوانان خواهد انجامید و به سیطره دروغین دوقطبی‌های کاذب در مقاطع مختلف پایان خواهد داد.

 

حجت الاسلام مهری با اشاره به ارتحال عالم فرزانه و نویسنده ودانشمند توانا،یاوردیرینه حضرت امام و رهبر معظم انقلاب،اولین رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و عضو این شورا، آیت الله آقای حاج سیدهاشم رسولی محلاتی را به محضر رهبرعالیقدر تسلیت و تعزیت می گوییم.

گوشه ای از خدمات آیت الله رسولی محلاتی؛

یک.مبارزه با رژیم ستمشاهی از آغازنهضت امام تا پیروزی

دو. بیش از یکصد تالیف ، ترجمه و تفسیر قرآن و حدیث و تاریح شیعه و معارف دینی سه.مسئولیت دفتر استفتائات و وجوهات حضرت امام و مقام معظم رهبری،در چهل سال گذشته

چهار.نمایندگی امام و رهبری در بنیاد مسکن و خدمات شایسته به محرومان

پنج.از بنیانگذاران نهاد امامت جمعه و اولین رییس شورا ازسال ۷۲تا۷۳

شش.عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه

هفت.خدمات بسیار در آبادانی مساجد و ساخت ابنیه دینی و خیریه

 

امام جمعه شهرستان درپایان خطبه ها  از اقدام شجاعانه و بهنگام فرزندان انقلابی ملت ایران، به ویژه سردار حاجی‌زاده در هوافضای سپاه به خاطر سیلی سخت به آمریکا تقدیر وتشکر نمود . و یاد و نام شهید دانشمند و پارسا،حسن طهرانی مقدم، پدر موشکی ایران گرامی  داشت.

همچنین از اقدام مجلس شورای اسلامی و شورای محترم نگهبان، در تصویب و تاییدطرح سه فوریتی تروریست خواندن ارتش و وزارت دفاع آمریکا و نهادهای وابسته به این نهاد، تشکر نمود.

وی افزود: از اقدام دولت در برداشتن گام پنجم و نهایی کاهش تعهدات هسته‌ای و رفع همه محدودیتها، تشکر شده و اجرایی‌سازی سریع آن آغاز گردد.

 

حجت الاسلام مهری با عرض تسلیت  به مردم کرمان و خانواده‌های جانباختگان حادثه تشییع پیکرمطهر سردار سلیمانی و نیز خانواده‌های جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراین، گفت: خداوند همگان را موردلطف و رحمت بی کران خودش قرار دهد .

 

وی با تبریک به سردار سرافراز سپاه اسلام و فرمانده جدید سپاه قدس، ازحضوربا شور وشعور ومعنوی وانقلابی و فدرشناسانه مردم شهرستان اسلام آباد غرب هم درشهر و هم در روستاهای مختلف درمجالس بزرگداشت شهدای مقاومت واجتماع بی نظیر سلیمانی ها تقدیر و تشکر نمود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد