امام جمعه اسلام آبادغرب:

سپاه عملا چشم اطلاعاتی آمریکا را در منطقه کور کرد/شکست‌های پیاپی راهبردی آمریکا، به افول و زوال شیطان اکبر و دشمن اصلی خواهد انجامید

کد خبر: 305394
|
13:27 - 1398/10/27
نسخه چاپی
سپاه عملا چشم اطلاعاتی آمریکا را در منطقه کور کرد/شکست‌های پیاپی راهبردی آمریکا، به افول و زوال شیطان اکبر و دشمن اصلی خواهد انجامید
امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: خسارت سنگین به مرکز فرماندهی و کنترل ارتش آمریکا در عراق که به راحتی قابل جبران نیست و سپاه عملا چشم اطلاعاتی آمریکا را در منطقه کور کرد.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدطه مهری در خطبه های نمازجمعه امروز اسلام آبادغرب با بیان تحلیلی بر حادثه تلخ سقوط هواپیمای مسافربری گفت: حادثه‌ای که شیرینی سیلی سخت بر دشمن را تلخ کرد. کام مردم داغدار ایران در سوگ سردار دلها با سیلی سخت فرزندان سپاهی ملت بر آمریکا، تازه شیرین شده بود که خبر اولیه سقوط هواپیمای مسافری اوکراین با ۱۷۹مسافر که ۱۴۶نفر آن ایرانی بودند، تلخ شد. گذشت دو روز از واقعه و یاوه گوییهای ترامپ و غربیها در باره عین الاسد موجب شد، حادثه سقوط هواپیما چندان به چشم نیاید. اما اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح در صبح روز شنبه، مبنی بر بروزخطای انسانی ازطرف پدافند ایران، کشور را در شوک و بهت، حادثه فرو برد.

 

وی افزود: در این باره نکاتی گفتنی است: ترجیع بند هر سه اقدام، عبارت بود از:  پذیرش خطا و اعتراف به اشتباه بدون توجیه و فرافکنی؛ عذر خواهی از مردم و آمادگی برای هرگونه تنبیه. توضیح صادقانه ماجرا بر اساس اسناد و بررسی هایی که تا آن ساعت رسیده بود. قول لازم برای پیگیری قصور یا تقصیرات انجام گرفته و اطلاع رسانی شفاف به مردم. تلاش برای رفع نقائص موجود برای جلوگیری ازبروز این گونه حوادث تلخ.

 

حجت الاسلام مهری گفت: ️سرعت عمل ستادکل در صدور اطلاعیه و سخنان صادقانه و شجاعانه دو سردار شجاع سپاه اسلام، تا حدود زیادی از ناراحتی‌های مردم کاست، اما همچنان بسیاری ازسئوالات در اذهان باقی ماند.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب در خصوص روی دیگر ماجرا؛ فرصت طلبی فتنه گران بیان داشت: تشییع پیکر سردار دلها سلیمانی عزیز و ابومهدی المهندس و یاران این دو نماد جبهه مقاومت، رفراندوم ملی برای گفتمان مقاومت بود. رستاخیز عظیم و قیامت عظمای حضور مردم، باعث شد، خشم و کینه آمریکا و صهیونیسم فوران کند و دندانهای خشم و نفرت مزدوران داخلی آنها نیز ازفرط عصبانیت بر هم بخورد.

 

مهری تصریح کرد: این جریانات منفور و پلید، با استفاده از فرصت تجمع گروهی از دانشجویان ومردم در سوگ جانباختگان حادثه در دانشگاههای شریف و امیر کبیر، دزدانه، فرصت را مغتنم شمرده و با سوق دادن یک تجمع انسانی و عاطفی به سمت ماجراجوئیهای سیاسی و یارگیریهای خشونت بارخیابانی، در صدد تکرار حوادث تلخ آبان ماه برآمد حضور زبونانه و غیرقابل توجیه سفیر خیره سر و گستاخ و بی شرم انگلیس خبیث در این تجمعات به همراه برخی هنرمندان کم مایه و فریبخورده و شهرت طلب، از وجوه تمایز این تجمعات کوچک بود.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب بیان داشت: علاوه بر آن حمایت گسترده تمام دشمنان انقلاب اسلامی و هویت ایران عزیز، اعم از آمریکا و برخی اروپایی ها، رژیم صهیونیستی، و عناصر مفلوکی ازخاندان کثیف پهلوی و منافقین پلیدو.... است. بخش دیگری از سناریوی حادثه سازی‌های کور، در این ایام، راه اندازی موج استعفا و انصراف برخی سینماگران از شرکت در جشنواره فجر، فراخوان برخی تجمعات غیرقانونی، انصراف از همکاری با صدا وسیما بود که آغاز شده وهنوز جریان دارد. اما بخش دیگر ماجرا شعله ورسازی آتش انتقام از نیروی سرافراز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به ویژه سردار سرافرار اسلام، حاجی زاده است.

 

وی افزود:بروز حادثه تلخ سقوط هواپیما، نباید موجب شود، بزرگی و عظمت سیلی سخت ایران انقلابی و فرزندان دلاور سپاهی ما، تحت‌الشعاع قرار گیرد.

 

حجت الاسلام محمدطه مهری با بیانویژگی‌های عملیات شهید سلیمانی اظهار داشت:به رخ کشیدن قدرت اطلاعاتی در مشخص نشدن تحرک سامانه‌های موشکی سپاه و شلیک غافلگیرانه و کوبنده.آماده بودن سامانه‌های آفندی برای مراحل بعدی پاسخ در صورت هر اقدام آمریکا (که تاثیر زیادی در بازدارندگی آمریکا از هر اقدامی داشت)به نحوی که آمریکا دریافت هر گونه پاسخ با پاسخ شدیدتر مواجه خواهدشد.خارج شدن اجباری ارتش آمریکا از پروتکل‌های محرمانه انتقال مجروحان و کشته‌شدگان که باعث لو رفتن تردد آمبولانس‌های هوایی شد.

 

وی افزود:خسارت سنگین به مرکز فرماندهی و کنترل ارتش آمریکا در عراق که به راحتی قابل جبران نیست و عملا چشم اطلاعاتی آمریکا در منطقه کور شد. خسارت سنگین به یگانهای پهپادی ارتش آمریکا که کمک زیادی به اقدامات اطلاعاتی و تروریستی آنها می‌کرد و تا مدتها، این قدرت اطلاعاتی و نظامی با چنین ضربه دقیقی، فلج خواهد بود.خبر بد و مهم برای آمریکا عدم نیاز موشکهای ایرانی برای نقطه‌زنی در فاصله‌های چند صد کیلومتری به ماهواره و هدایت آن است که امکان مختل کردن آنها را تا حد نزدیک به صفر می‌رساند.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب بیان داشت:جالب این که حتی چین و روسیه در این زمینه از ایران ضعیف‌ترند. اشراف اطلاعاتی ایران روی پایگاههای آمریکا و مراکز حساس در منطقه که حتی دقیقا انبار مهمات عین‌الاسد را نشانه گرفته و منهدم کرده است.آبروریزی در مقابل رسانه‌ها به گونه‌ای که اجازه بازدید از کل عین الاسد داده نشد و فقط یک محل اصابت موشک را به رسانه‌های خارجی نشان دادند.اشاره مستقیم برخی رسانه‌ها و کارشناسان (مثل واشنگتن پست) به این موضوع که این دقت و قدرت و صلابت نتیجه نقشه راه رهبر انقلاب برای نیروهای مسلح ایران است.

 

مهری تصریح کرد:این حمله بی‌نظیر و دقیق که پس از ۸۷سال اتفاق افتاد، از یک سو نماد "ما می‌توانیم" در عرصه‌ی علمی، فناوری و اطلاعاتی و سیاسی بود و ازدیگر سو نشانه ضعف و افول آمریکا و عجز او از پاسخگویی. در واقع اکنون دیگر ملتها و گروههای مقاومت می‌گویند: اگر ایران پایگاه آمریکا را هدف قرار داد و پاسخی دریافت نکرد، پس ما هم "می‌توانیم.

 

حجت الاسلام مهری بیان داشت: ️ روز سه شنبه ۲۴ دی ماه، سه کشور اروپایی، در یک اقدام شیطنت‌آمیز با صدور بیانیه‌ای، ضمن اظهار نگرانی از تنش‌های فی‌مابین ایران و آمریکا در مساله هسته‌ای، با سالوسی و شیطنت، پرونده هسته‌ای را به کمیسیون حل اختلافات ارجاع داده‌اند.منظور از سازوکار حل اختلافات همان" مکانیزم ماشه" است، که در بند۳۶ و۳۷ توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ آمده است. این دو بند به مسائل مرتبط با حل و فصل و اختلافات می‌پردازد و آن را شرح می‌دهد. از آنجا که رجوع به این دو بند به بازگشت تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران منجر می‌شود، این سازوکار " مکانیزم ماشه" نام گرفته است.

 

حجت الاسلام مهری در خصوص مکانیزم ماشهبیان داشت: 1- مکانیزم ماشه، نوعی تهدید و برافراشتن چماق برای کوتاه آمدن ایران در مذاکره است. در واقع این مکانیزم بخشی از عملیات روانی دشمن برای تحریم‌هراسی است تا ایران از مواضع برحق خود به خصوص با برداشتن گامهای پنجگانه کاهش تعهدات، عقب‌نشینی کند.

۲- علت اقدام اروپا برای فعال‌سازی مکانیزم ماشه، تصور خام آمریکا و اروپا مبنی بر ضعف ایران انقلابی پس از شهادت سردار سلیمانی است. این کشورها تصور می‌کنند با شهادت فرمانده میدانی مقاومت، ایران دست برتر را نداشته و با چنین تهدیدهایی از مواضع خود کوتاه خواهد آمد، حادثه سقوط هواپیما و ناراحتی مردم و نیز تجمعات محدود ضدانقلاب در روزهای اخیر به این توهم دامن زده است. همچنین نزدیکی به انتخابات مجلس و نگرانی حکومت از مشارکت کم مردم، باعث خواهد شد برای جلوگیری از این اتفاق از مواضع خود عقب‌نشینی کند.

فضاسازی برخی عناصر واداده و رسانه‌های وابسته‌ی داخلی و خارجی نیز به عنوان پیاده‌نظام دشمن در این میدان به کمک خواهد آمد.

۳- لازم است بدانیم، مکانیزم ماشه بیش از آن‌که تحقق عینی و تهدید عملی باشد، بخشی از عملیات روانی دشمن در راهبرد فشار حداکثری بر ایران است. چند ماه قبل پمپائو گفت؛ "فوّارّه تحریم" علیه ایران به سقف خورده است و ما کار چندان زیادی دیگر نمی‌توانیم بکنیم.

۴- این اقدام ِسه کشور اروپایی بار دیگر بدعهدی و دشمنی اروپاییان را بر همگان اثبات کرد و نشان داد اروپایی‌ها نیز در دشمنی دست کمی از آمریکا ندارند و دل بستن به قرار وعهد آنها چیزی جز اتلاف وقت نیست.

انشالله جبهه استکبار، به زودی درخواهد یافت که مانند همیشه در معادلات خود دچار اختلال شده و دوران پس از شهید سلیمانی، دوران جدیدی در تقویت مقاومت ایران انقلابی و مقاومت بین‌المللی خواهد بود.

 

وی با بیان پاسخ به برخی شبهات درباره فرآیند تایید صلاحیتها گفت: 1. شبهه اول: بی طرف نبودن شورای نگهبان و رد صلاحیت‌های جناحی

از مدعیان این شبهه باید پرسید اگر ردِّ صلاحیت‌ها جناحی است، چگونه بیش از صد نماینده از مجلس دهم و کمتر از صد نماینده در مجلس نهم و همچنین مجالس قبلی تأیید صلاحیت شده و به مجلس راه یافته اند و حتی در برخی ادوار(سوم، ششم) اکثریت قابل توجه مجلس در اختیار آنها بوده و تعداد قابل توجه دیگری علیرغم تأیید صلاحیت، موفق به کسب آراء مردم نشدند؟

۲. شبهه دوم: مغایرت رد صلاحیت‌ها با انتخاب مردم

️پاسخ: «اصل بررسی صلاحیت داوطلبانِ انتخابات « توسط هیئت‌های اجرایی و نظارت در قانون تصریح شده و طبعاً قانونگذاران بر روح حاکم بر نظام اسلامی و مردم سالاری دینی به عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی این نظام واقف بوده اند

پاسخ از منظر ولایت: «کسی که داوطلب می‌شود تا وارد میدانی شود که شرایطی برای آن میدان هست و شما (شورای نگهبان) هم مسئول این گذرگاه هستید، طبیعی است که بایستی شرایط را در آن شخص احراز کنید. این مخصوص شورای نگهبان هم نیست؛ به عهده همه است.

: چگونه ۱۲ عضو شورا به صلاحیت چند هزار نفر رسیدگی می‌کنند؟

اولاً؛ شورای نگهبان منحصر به ۱۲ عضو محترم نیست و در حال حاضر ۳۱د فتر استانی و حدود ۴۵۰ دفتر شهرستان و همچنین ستاد شورا مشتمل بر چندین اداره کل در زیر مجموعه آن فعالیت می‌کنند.

ثانیاً علاوه بر سلسله مراتب تشکیلاتی مزبور، شبکه گسترده ناظرین شورای نگهبان (حدود ۳۰۰ هزار نفر) و شبکه محققین شورا (چند هزارنفر) نیز بصورت افتخاری با شورای نگهبان همکاری دارند.

رهبر حکیم انقلاب اسلامی، به پیروی از اندیشه‌ی تابناک معمار انقلاب اسلامی، بر این باورند که:

۱. آمریکا شیطان اکبر، طاغوت اعظم و تروریست بالذات است.

۲. انقلاب اسلامی، در شکل گیری و اوج گیری و پیروزی و دوران تثبیت و بالندگی و سیر تکوین از انقلاب اسلامی تا تمدن نوین اسلامی، خط مقابل آمریکا و استکبار بوده و خواهد بود.

۳. این تقابل و دشمنی همواره و درگذر زمان، نه تنها کاسته نخواهد شد بلکه هر چه زمان می‌گذرد رو به تزاید و شدت خواهدبود.

۴. ایران انقلابی و آمریکای مستکبر، اکنون نماد عینی مقابله جبهه اسلام و کفر و حق وباطل هستند و جمله شریفه‌ی « بَرَزَ الاسلامُ کلُّهُ علی الشرکِ کُلِّهِ» در زمان حاضر تجسم یافته است.

۵. پیچ تاریخی زمان حاضر در همین عرصه مقابله- و نه لزوما جنگ- رقم خواهد خورد. پیروزی ایران انقلابی و محور مقاومت فعال در جبهه‌های مختلف وشکست‌های پیاپی راهبردی آمریکا، به افول و زوال شیطان اکبر و دشمن اصلی خواهد انجامید.

۶. به تناسب این که این تقابل رو به تزاید و شدت است، ایران و آمریکا در حرکت به سوی آینده در دو خط موازی حرکت می‌کنند و هیچگاه به هم نخواهند رسید و از دشمنی شان کاسته نخواهد شد مگر این که آمریکا دست از استکبار و تخاصم بردارد که این محال است،

۷. اگر در برخی اوقات ودر ابعاد محدود و زمان محدود(مانند مذاکرات هسته ای) دو کشور در مقابل هم می‌نشینند:

اولا- باید دید چه قصور و تقصیری در حرکت انقلابی ما وجود داشته است که کار به اینجا کشیده شده است؟ !!!(مثل

مذاکرات هسته‌ای که محصول فتنه ۸۸ و عدم روحیه‌ی انقلابی و نگاه منفعلانه دولت ها، به غرب بوده است.)

ثانیا؛ آن مذاکرات نیز قطعا باید مصداق» نرمش قهرمانانه « باشد. مانند « فن ّ خاک شدن» در کشتی که به قصد تنفس برای ادامه مبارزه و گرفتن دامن حریف برای ضربه فنی کردن او و غلبه نهایی بر اوست.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها