با حضور اصحاب رسانه شهرستان صورت گرفت؛

برگزاری کارگروه رسانه و فضای مجازی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در اسلام آبادغرب

کد خبر: 305406
|
17:28 - 1398/10/30
نسخه چاپی
برگزاری کارگروه رسانه و فضای مجازی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در اسلام آبادغرب
با حضور اصحاب رسانه شهرستان اسلام آبادغرب کارگروه رسانه و فضای مجازی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی شهرستان برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، پیش از ظهر امروز با دعوت از خبرنگاران و فعالان مجازی شهرستان، کمیته رسانه و فضای مجازی ستاد دهه فجر این شهرستان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام آبادغرب تشکیل گردید.

 

خسرو تمری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام آباد غرب در این جلسه ، مهمترین اتفاق عصر حاضر را فضای مجازی دانست و تصریح کرد : استفاده از فضای مجازی و رسانه  جهت جذب نسل امروز بسیار ضروری است. 

وی افزود: رسانه ها می توانند با بهره گیری از ظرفیت های خود، دستاوردهای نظام را برای مردم بیان کنند تا پیامهایی که توسط رسانه های معاند  منتشر می شود را خنثی کنند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان خسرو تمری با اشاره به اثر گذاری حوزه رسانه در معرفی دهه فجر و انقلاب گفت: باید با بیان خاطرات افرادی که در بطن انقلاب بوده اند شکوه انقلاب را به دانش اموزان گفته که اگر این شد تاثیرات فوق العاده ای قطعا خواهد داشت.


وی افزود: سالیوان در خاطرات خود بیان کرده که یک جریان جهتمند و یک رفراندم در ایران اتفاق افتاده است و این در حالی گفته شده که هنوز انقلاب در این اتفاق نیفتاده بود و در ادامه می گوید همین اتفاق و دیدن این جمعیت توسط شاه باعث ناامیدی از سلطنت و حکومت در ایران می شود.

تمری خاطرنشان کرد: مراسم شهید سردار سلیمانی در ایران و شهرستان در اولین سال چله دوم انقلاب یک رفراندوم باشکوه بود و باعث امیدآفرینی مردم به جامعه و نظام شد اما متاسفانه عده ای از اصحاب رسانه با بیان ضعف ها و برجسته کردن مدام آنها باعث ناامیدی شده در حالی که افراد در رسانه می توانند در جهت امید آفرینی بسیار تاثیر گذار باشند.

 

وی ادامه داد: ایران جز ۷ قدرت جهان در همه زمینه ها از جمله نانو، هسته ای، پزشکی و ....است و روند رشد آن شش برابر متوسط جهانی است که در ده سال آینده جز سه کشور پیشرفته جهان می شود.

 

وی افزود: رسانه با ایجاد بستر امید در جامعه باید عملکرد چهل ساله ی انقلاب و ارزش آفرینی های آن را عنوان کند.


رزمدیده مسئول کارگروه دهه فجر با بیان اهداف تشکیل این کارگروه در ادامه گفت:


۱-تبعین انقلاب اسلامی، اهداف، آرمان و ارزش های آن با بهره گیری از ظرفیت های فضای مجازی

۲-اطلاع رسانی عملکرد،خدمات و دست آوردهای ادارات به عموم مردم .

۳-پاسخگویی به شبهات بر علیه جمهوری اسلامی در همه زمینه ها.

۴-بررسی و تبین نقش فضای مجازی در تدوام انقلاب

۵-افزایش مشارکت عمومی با نقش آفرینی فضای مجازی توسط اصحاب رسانه ، را زا اهداف تشکیل این کارگروه اعلام کرد.

 

رزمدیده با بیان بزرگترین مشکل حال شهرستان عنوان کرد: از جمله مسئله اساسی در شهرستان بحث امهال وام است و به عنوان یک مطالبه گر از استاندار، فرماندار و سایر مسئولین خواسته شود که یک جواب قطعی به مردم داده و این فضای نامناسب را درست کنند.

مسئول کارگروه دهه فجر با بیان رویکردهای دهه فجر گفت: ۱-تمام عملکرد دستگاه های اجرایی منعکس شود. ۲-تهیه بسته محتوایی با موضوعات مختلف

مسئول مربوطه با بیان اینکه تمام مصوبات در جمع حاضر انجام می شود برنامه های پیشنهادی دهه فجر را به شرح زیر عنوان کرد:

۱-از ارکان اساسی که بسیار مهم است نقش جدی فضای مجازی در اغتشاشات آبان۹۸ است و به این سمت حرکت شود که چه عاملی باعث ایجاد این فضا شد.

۲-جذب ایده های خلاق و دلنوشته های مردپ در راستای کسب آراء و تفکرات انقلاب اسلامی.

۳-دستاوردهای انقلاب در همه زمینه ها برجسته شود شاید راه برونه برون رفت  همین دید مثبت باشد.

۴-خاطرات یاوران انقلاب اسلامی در شهرستان

۵-ناگقته های خانواده های شهدا را پیدا کرده و در فضای مجازی درج گردد.

۶-فراخوان طراحی و پوستر با موضوع دست اوردهای انقلاب

۷-پیشرفت های عمرانی روستاها با کمک گرفتن از ظرفیت دهیاری ها به مردم معرفی شود که در بسیاری موارد دهیارها از بخشدارها فعال تر هستد.
۸-جملات و بیانات قصار

رزمدیده در پایان گفت: رسالت افراد رسانه در یک جمله انتقال پیام از فرستنده به گیرنده است و باید توجه شود که گیرنده شامل مخاطب خاص و عام است کپو باید طکری عنوان شود که هر دو گروه متوجه شوند  و اصل بی طرفی و اخلاق رسانه را حفظ و خدمات نظام بدون کم و کاست را عنوان کنیم.

در این جلسه اصحاب رسانه شهرستان نکته نظرات و پیشنهادات خود را مطرح نمودند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها